Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Jaguar nás překvapil odhalením konceptu C-X75. Vyznačuje se výjimečným designem i technickým řesením. (+ video)

A nedají si pokoj, pětasedmdesátiny značky Jaguar nás budou provázet na každém kroku snad až do Nového roku. Ale z hrušky dolů; Jaguar do Paříže přivezl opravdu zajímavou studii s označením C-X75. Výrobce o ní hovoří takto: „Naším cílem bylo postavit nejen nejmodernější, ale také nejkrásnější Jaguar všech dob. Vůz, který posune dále věhlasný zvuk stávajícího designérského jazyku Jaguaru v kombinaci s prvky jedinečných strojů minulosti.“

Výsledek těchto snah vidíte na přiložených snímcích. Jaguar C-X75 je „elektrifikovaný supervůz s prodlouženým dojezdem“, který je schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 s. Vše probíhá díky páru kompaktních plynových turbín s celkovým výkonem 182 koní (134 kW), jež skrze generátor přivádějí energii li-ionovým akumulátorům. V každém ze čtyř kol se přitom nachází elektromotory se společným výkonem 780 koní (574 kW) a točivým momentem plných 1 608 Nm. Nejvyšší rychlost studie Jaguar C-X75 je elektronicky omezena na 330 km/h, dojezde na baterie činí 110 km a spalovací turbíny akční rádius tohoto vozu prodlouží až na 900 km.

Karoserie konceptu je vesměs vyrobena z hliníku a široké dveře otevírají přístup do kůží čalouněného interiéru. Zde si všimneme obrácených obyčejů. Ačkoli jsou sedadla fixována v nijak nestavitelné poloze, lze požadavkům řidiče přizpůsobit polohu volantu, přístrojového štítu a pedálů. Pilot je o všem potřebném informován skrze trojici monitorů TFT.

Jaguar C-X75 je skutečnou studií, se sériovou výrobou se zkrátka nepočítá. Přesto má naznačovat schopnosti a chutě konstruktérů a manažerů novodobého Jaguaru, které se ve svých dílčích ohledech mohou v brzké době promítnout i do sériové produkce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Jaguar C-X75
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky