Jaguar C-X17 naživo: Krok správným směrem

Co se stane, když smícháte Jaguar F-Type s novým Range Roverem Sport? A jak vypadá budoucnost automobilky Jaguaru?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nový základ dává svobodu
  2. Čtyři plus dva, Video
  3. Fotogalerie

Britská automobilka představila vpředvečer zahájení frankfurtského autosalonu svou hlavní novinku – koncept C-X17. Ten je poměrně zajímavý hned z několika různých pohledů a začít můžeme rovnou třeba tím, že se díváme na budoucnost této značky. V horizontu několika následujících let se budeme i nadále setkávat s Jaguary, kteří ponesou příď v takové podobě, s jakou odstartoval renesanci automobilky model XJ, zároveň ale mají designéři v plánu toto okořenit prvky, se kterými dorazil poslední nováček, tedy model F-Type.

Video | Sportovní auta | Kabriolety | První svezení | Jaguar

Jaguar F-Type: první jízdní dojmy

Nebudeme ale zbytečně teoretizovat a přejdeme rovnou do praxe. Co fotografie nedokážou zcela přesně říci, to jsou rozměry této studie. Ta se sice tváří, jako relativně kompaktní automobil, ovšem rozhodně si nemyslete, že jde o velikost Range Roveru Evoque. C-X17 měří na délku 4718 mm, širkoký je 1959 mm a vysoký 1649 mm (z toho 213 mm připadá na světlou výšku). Hned, jak jsem auto v reálu uviděl, napadlo mě jediné: tohle je Range Rover Sport smíchaný s F-Typem. A jen tak mimochodem koncept dostal disky o velikosti 23 palců s originálními pneumatikami Pirelli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
F-Type smíchaný s Range Roverem Sport. Přesně tak vypadá Jaguar C-X17. Asi si dovedete představit, jak by vypadalo sériové auto, které by si z obou zmíněných modelů vzalo to nejlepší.

Právě F-Type je na karoserii anglické novinky nejvíce znát, a pokud se mě ptáte na osobní názor, pak musím bez mučení přiznat, že se mi tenhle koncept velmi líbí. Zároveň jsem si z nějakého důvodu už teď jistý, že až se Jaguar odhodlá něco podobného vyrábět, bude to mít určitě úspěch. Zajímavá přední část, dynamická silueta a zadek skoro kompletně převzatý z F-Typu (pouze trochu více přifouknutý)… Všechno do sebe zapadá, nic nikde neruší. Kromě toho tohle není žádná nereálná vize. Přidejte pětimístný interiér a pár dalších detailů, máta sériové auto. Nicméně dříve než v roce 2015 by se něco podobného objevit nemělo. Tento fakt zazněl na tiskové konferenci více než jasně.

Po kratší prohlídce můžu s klidným svědomím říci, že C-X17 je rozhodně krok správným směrem. Už teď je zaděláno na úspěch (přeci jen X6 už je okoukaná), obzvlášť, pokud jej Jaguar podpoří ještě dalšími důležitými inovacemi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Přední část XJ, zadní F-Type. Proč ne? Dohromady to vypadá více než dobře.

Nový základ dává svobodu

Tou nejhlavnější inovací je nová hliníková platforma, která je maximálně modulární. Designéři Jaguaru jsou z ní nadšení, protože teď hrdě prohlašují, že cokoliv si vymyslí, to mohou na této platformě také realizovat. A zároveň to mohou realizovat na jedné lince a ve stejný čas, jako výrobu ostatních modelů. Jen pro pořádek, platforma nese označení iQ[A].

Jenže jak už bylo naznačeno o něco výše, crossover údajně není na pořadu dne a první auto, které tento základ dostane, bude malý sedan spadající pod aktuální XF, který taktéž značce docela chybí. Ten vyrazí do prodeje během roku 2015 a následovat by jej měly další novinky. Kromě faktu, že podobné auto zvládne jet přes 300 km/h, odtajnil Jaguar ještě jednu novinku. Zmíněný sedan dostane jako první kromě platformy také zcela nový čtyřválcový diesel (co si budeme povídat, zrovna nový naftový čtyřválec by Jaguaru velmi prospěl) a ten podle oficiálních testů dokáže stlačit produkci emisí pod hranici 100 gramů CO2 na 100 km, což bude v historii značky vůbec poprvé.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nový základ dává svobodu
  2. Čtyři plus dva, Video
  3. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků