Jaguar C-X16: kladivo na Cayman a 911 je zde

Jaguar ve Frankfurtu vystaví studii C-X16. Půjde o předobraz konkurenta menším Porsche. (+51x foto a 1x video)

Jaguar v dohledné době rozšíří svoji nabídku o menší sportovní model, jenž bude levnější než stávající Jaguar XK a zamíří proti vozům Porsche Cayman či 911. Půjde o relativně nejmenší a nejlevnější Jaguar od dob modelu Jaguar XK120, prvního stroje představeného pod značkou Jaguar v roce 1948. Studie C-X16 Concept přebírá systém značení z loňského turbínového hybridu Jaguar C-X75 Concept a při rozvoru náprav 2 622 mm má být dlouhá 4 445 mm, široká 2 048 mm a vysoká jen 1 297 mm. Připomeňme, že o novém „malém Jaguaru“ jsme vás informovali skrze první špionážní snímky i nákres profilu a video.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou tohoto stroje, údajně již blízkého sériové podobě, se nachází hybridní pohonná soustava sestavená ze zcela nového, vidlicového zážehového šestiválce s objemem 3,0 l a podélným uložením, který díky přeplňovaní kompresorem dosahuje výkonu 380 koní (280 kW) a točivého momentu 450 Nm, a kompaktního elektromotoru, jenž se při brzdění chová jako generátor elektrické energie. Uložen je v jednom celku s osmistupňovou automatickou převodovkou, jež celkový točivý moment přenáší na kola zadní nápravy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento elektromotor je napájen akumulátorem 1,6 kWh uloženým za sedadly a sbírajícím energii při brzdění. Do pohonné soustavy přispívá výkonem 95 koní (70 kW) a točivým momentem 235 Nm. Jeho ovládání odpovídá soustavě KERS známé z Formule 1, takže lze jeho výkon aktivovat v případě dostatečného nabití akumulátoru stlačením tlačítka na volantu. Studie Jaguar C-X16 má vynikat pohotovostní hmotností přijatelných 1 600 kg a ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka z dílen Jaguaru zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s, z 80 na 120 km/h za 2,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 299 km/h. Do rychlosti 80 km/h má být schopen krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon, v průměru pak Jaguar C-X16 vyprodukuje 165 g CO2 na 1 km jízdy.

Pod design studie Jaguar C-X16 Concept se podepsal tým vedený stylistou Ianem Callumem a na první pohled jsou dobře patrné prvky stávajícího Jaguaru XK a loňského konceptu C-X75 zmíněného již výše. Callum ale tvrdí, že „toto auto bylo nově navrženo od základu,“ a dodal, že „jde o evoluci stylistických principů starších Jaguarů a zároveň o základ pro budoucí dramaticky tvarované, inovativní vozy.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobně jako exteriér vozu Jaguar C-X16 navržený s důrazem na čistotu linií působí také interiér střízlivým a sériové výrobě blízkým dojmem. Laděn je v agresivních barevných kombinacích s převládajícím jasně červeným odstínem a nese řadu prvků inspirovaných leteckým průmyslem. Jde především o volič převodovky vzhledu „kniplu“ a páčkové ovladače před ním, jež zároveň odkazují na legendární Jaguary dávných věků.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
 


 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků