Jaguar bude příští rok závodit ve Formuli E s vlastním monopostem

Jaguar bude příští rok závodit ve Formuli E s vlastním monopostem

Viděli jste někdy závod elektrických formulí? Ne? O mnoho jste nepřišli. Nicméně Jaguar se rozhodl vstoupit do třetího ročníku šampionátu FIA Formula E s vlastním monopostem, s jehož konstrukcí mu pomůže společnost Williams Advanced Engineering. Ano, ten Williams, který má prsty i v F1.

Pravidla Formule E příliš invence nedovolují, všichni mají jednotné šasi a jednotné akumulátory. Nyní bude ale možné používat vlastní pohonný systém, takže vstup Jaguaru dává smysl. Automobilka totiž plánuje expanzi na trhu elektromobilů. A kde jinde testovat než při závodech?

Testy | Video | Sedany | Jaguar

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Otázkou je, jak prospěšný bude závod elektrických formulí pro vývoj pohonného systému budoucích silničních elektromobilů, ale na to je ještě spousta času. První elektrické Jaguary a Land Rovery přijdou na trh až po roce 2020.

Zatímco dříve byly elektrické formule naprosto stejné, pro sezónu 2016-2017, která startuje v září 2016, již bude možné použít vlastní elektromotor, převodovku a další pomocné systémy. Jednotné bude jen šasi a sada akumulátorů. Tím se šampionát Formula E stává atraktivnější pro výrobce, neboť mohou testovat vlastní systémy.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků