Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

BMW už motory pro Land Rover dodávalo v minulosti. Předminulá generace Range Roveru měla osmiválce od BMW a německé jednotky jste našli i v dalších modelech z let 1994 až 2000, kdy BMW Land Rover vlastnilo. Když pak Land Rover a Jaguar přezval Ford, některé motory od BMW pokračovaly ještě pár let.

Nyní se pohonné jednotky z Mnichova do britských vozů vrátí. Jaguar a Land Rover totiž ukončí výrobu svého zajímavého kompresorem přeplňovaného osmiválce 5,0 l a nahradí ho právě jednotkou od BMW. To bude rovněž osmiválec, ale nepůjde o extrémně problémový motor N63B44, který proslul především fatálními závadami turbodmychadel, selháváním rozvodů, přehříváním a rychlým zakarbonováním.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Nový motor bude mít objem 4,0 l, dvě turba a automobilka snad konečně vyřeší všechny technické problémy, které z aktuálního motoru dělají strašáka lákavých luxusních ojetin. Ale o tom jsme už psali. Pro vozy Jaguar a Land Rover by to tak mohl být adekvátní pohon. Proti většímu motoru s kompresorem nabídne menší osmiválec od BMW nižší emise a spotřebu. A potenciál dalšího vývoje.

Pro obě strany je to výhodný obchod. BMW udá motor, po kterém nebude v jeho vozech zas tak velká poptávka. A britské automobilky ušetří za nákladný vývoj nové pohonné jednotky. Britové také chystají řadový šestiválec, ale ten bude jejich vlastní konstrukce. Vznikne „přidáním dvou válců“ k aktuálním dvoulitrovým čtyřválcům.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků