Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

BMW už motory pro Land Rover dodávalo v minulosti. Předminulá generace Range Roveru měla osmiválce od BMW a německé jednotky jste našli i v dalších modelech z let 1994 až 2000, kdy BMW Land Rover vlastnilo. Když pak Land Rover a Jaguar přezval Ford, některé motory od BMW pokračovaly ještě pár let.

Nyní se pohonné jednotky z Mnichova do britských vozů vrátí. Jaguar a Land Rover totiž ukončí výrobu svého zajímavého kompresorem přeplňovaného osmiválce 5,0 l a nahradí ho právě jednotkou od BMW. To bude rovněž osmiválec, ale nepůjde o extrémně problémový motor N63B44, který proslul především fatálními závadami turbodmychadel, selháváním rozvodů, přehříváním a rychlým zakarbonováním.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Nový motor bude mít objem 4,0 l, dvě turba a automobilka snad konečně vyřeší všechny technické problémy, které z aktuálního motoru dělají strašáka lákavých luxusních ojetin. Ale o tom jsme už psali. Pro vozy Jaguar a Land Rover by to tak mohl být adekvátní pohon. Proti většímu motoru s kompresorem nabídne menší osmiválec od BMW nižší emise a spotřebu. A potenciál dalšího vývoje.

Pro obě strany je to výhodný obchod. BMW udá motor, po kterém nebude v jeho vozech zas tak velká poptávka. A britské automobilky ušetří za nákladný vývoj nové pohonné jednotky. Britové také chystají řadový šestiválec, ale ten bude jejich vlastní konstrukce. Vznikne „přidáním dvou válců“ k aktuálním dvoulitrovým čtyřválcům.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků