Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

BMW už motory pro Land Rover dodávalo v minulosti. Předminulá generace Range Roveru měla osmiválce od BMW a německé jednotky jste našli i v dalších modelech z let 1994 až 2000, kdy BMW Land Rover vlastnilo. Když pak Land Rover a Jaguar přezval Ford, některé motory od BMW pokračovaly ještě pár let.

Nyní se pohonné jednotky z Mnichova do britských vozů vrátí. Jaguar a Land Rover totiž ukončí výrobu svého zajímavého kompresorem přeplňovaného osmiválce 5,0 l a nahradí ho právě jednotkou od BMW. To bude rovněž osmiválec, ale nepůjde o extrémně problémový motor N63B44, který proslul především fatálními závadami turbodmychadel, selháváním rozvodů, přehříváním a rychlým zakarbonováním.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Nový motor bude mít objem 4,0 l, dvě turba a automobilka snad konečně vyřeší všechny technické problémy, které z aktuálního motoru dělají strašáka lákavých luxusních ojetin. Ale o tom jsme už psali. Pro vozy Jaguar a Land Rover by to tak mohl být adekvátní pohon. Proti většímu motoru s kompresorem nabídne menší osmiválec od BMW nižší emise a spotřebu. A potenciál dalšího vývoje.

Pro obě strany je to výhodný obchod. BMW udá motor, po kterém nebude v jeho vozech zas tak velká poptávka. A britské automobilky ušetří za nákladný vývoj nové pohonné jednotky. Britové také chystají řadový šestiválec, ale ten bude jejich vlastní konstrukce. Vznikne „přidáním dvou válců“ k aktuálním dvoulitrovým čtyřválcům.

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 249 042 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků