Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

BMW už motory pro Land Rover dodávalo v minulosti. Předminulá generace Range Roveru měla osmiválce od BMW a německé jednotky jste našli i v dalších modelech z let 1994 až 2000, kdy BMW Land Rover vlastnilo. Když pak Land Rover a Jaguar přezval Ford, některé motory od BMW pokračovaly ještě pár let.

Nyní se pohonné jednotky z Mnichova do britských vozů vrátí. Jaguar a Land Rover totiž ukončí výrobu svého zajímavého kompresorem přeplňovaného osmiválce 5,0 l a nahradí ho právě jednotkou od BMW. To bude rovněž osmiválec, ale nepůjde o extrémně problémový motor N63B44, který proslul především fatálními závadami turbodmychadel, selháváním rozvodů, přehříváním a rychlým zakarbonováním.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Nový motor bude mít objem 4,0 l, dvě turba a automobilka snad konečně vyřeší všechny technické problémy, které z aktuálního motoru dělají strašáka lákavých luxusních ojetin. Ale o tom jsme už psali. Pro vozy Jaguar a Land Rover by to tak mohl být adekvátní pohon. Proti většímu motoru s kompresorem nabídne menší osmiválec od BMW nižší emise a spotřebu. A potenciál dalšího vývoje.

Pro obě strany je to výhodný obchod. BMW udá motor, po kterém nebude v jeho vozech zas tak velká poptávka. A britské automobilky ušetří za nákladný vývoj nové pohonné jednotky. Britové také chystají řadový šestiválec, ale ten bude jejich vlastní konstrukce. Vznikne „přidáním dvou válců“ k aktuálním dvoulitrovým čtyřválcům.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků