Jacques Villeneuve přesedlá na dieselový Peugeot

Jacquesa Villeneuva zná snad každý fanoušek motoristického sportu. Po nepříliš povedené sezóně v F1 se Kanaďan pokusil „zabruslit“ do americké série Nascar. Ani tam ale nemá dveře zcela otevřené a své budoucnosti již musí věnovat větší pozornost.

Nyní se však rozhodlo – Jacques usedne za volant dieselového speciálu Peugeot 908 Le Mans, který se letos pokusí porazit loňského vítěze, Audi R10. Pro Peugeot to pravděpodobně bude přínos, ostatně u Peugeotu již mají místo i jiní jezdci zvučných jmen – kupříkladu Stephane Sarrazin, Marc Gene nebo Sebastien Burdais.

Jen pro shrnutí, speciál 908 LM má pod kapotou dvěma turbodmychadly přeplňovaný dieselový dvanáctiválec o objemu 5,5 l, tedy maximum, které FIA povoluje. Maximum výkonu dosahuje hodnoty 700 koní. Poprvé bude vůz k shlédnutí při závodu v Monze. Ten se pojede již 14. dubna.

Největším cílem pro Peugeot je ale získat trofej na legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Když by se to povedlo Jacquesovi, byl by vůbec prvním člověkem, kterému by se povedlo získat titul mistra světa v F1, Champ cars, vyhrát slavný závod Indy 500 a zároveň triumfovat i v Le Mans.

Pavel Janda dodává: Otázkou ale je, jestli Villeneuve je ještě s to vyhrávat závody, v poslední době je zcela nekonkurenceschopný a prezentuje se více velkohubými prohlášeními než velkými výkony na trati. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 Le Mans

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků