Jacques Villeneuve přesedlá na dieselový Peugeot

Jacquesa Villeneuva zná snad každý fanoušek motoristického sportu. Po nepříliš povedené sezóně v F1 se Kanaďan pokusil „zabruslit“ do americké série Nascar. Ani tam ale nemá dveře zcela otevřené a své budoucnosti již musí věnovat větší pozornost.

Nyní se však rozhodlo – Jacques usedne za volant dieselového speciálu Peugeot 908 Le Mans, který se letos pokusí porazit loňského vítěze, Audi R10. Pro Peugeot to pravděpodobně bude přínos, ostatně u Peugeotu již mají místo i jiní jezdci zvučných jmen – kupříkladu Stephane Sarrazin, Marc Gene nebo Sebastien Burdais.

Jen pro shrnutí, speciál 908 LM má pod kapotou dvěma turbodmychadly přeplňovaný dieselový dvanáctiválec o objemu 5,5 l, tedy maximum, které FIA povoluje. Maximum výkonu dosahuje hodnoty 700 koní. Poprvé bude vůz k shlédnutí při závodu v Monze. Ten se pojede již 14. dubna.

Největším cílem pro Peugeot je ale získat trofej na legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Když by se to povedlo Jacquesovi, byl by vůbec prvním člověkem, kterému by se povedlo získat titul mistra světa v F1, Champ cars, vyhrát slavný závod Indy 500 a zároveň triumfovat i v Le Mans.

Pavel Janda dodává: Otázkou ale je, jestli Villeneuve je ještě s to vyhrávat závody, v poslední době je zcela nekonkurenceschopný a prezentuje se více velkohubými prohlášeními než velkými výkony na trati. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 Le Mans

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků