JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

A padla kosa na kámen; kopie amerického modelu Ford F-150 se nakonec v Pekingu neobjevila, koncern Ford se zahájení její výroby (zatím) úspěšně brání.

V půli dubna jsme vám představili sportovní dvoudveřové kupé JAC S11 čínské automobilky JAC Motors, tedy ještě před tím, než oslavilo svoji premiéru na letošním autosalonu v Pekingu. Ano, to byl ten stroj, co zboku vypadá jako Audi R8 křížené s Fordem Mustang, zezadu jako Ferrari a zepředu připomíná Lamborghini, nicméně proporcemi a koncepcí je bližší spíše někdejšímu Hyundai Coupe.

 

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

V Číně si, jak dobře známo, s porušováním ochranných známek a kopírováním všeho druhu hlavu nelámou, ale automobilka JAC Motors patří v této disciplíně k přeborníkům. A v souvislosti s tím jsme v rámci článku o modelu JAC S11 zmínili také jejich další novinky v podobě typů Reni (Chevrolet Silverado) a 4R3 (Ford F-150). Případ toho druhého se však obrací docela nečekaným směrem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC 4R3, kopie Fordu F-150, se nakonec na autosalonu v Pekingu neukázal 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC Reni (Chevrolet Silverado)

Obecně jsme si zvykli s povzdechem rezignovat na bezskrupulní čínské kopie prakticky všeho. Čína je zemí skutečně svéráznou; nicméně možná vás to překvapí, ale i tam existují určitá pravidla. S jejich využitím se také koncernu Ford Motor Company podařilo zhatit plány továrny JAC Motors na výrobu plagiátu jejich pick-upu F-150. A díky tomu se JAC 4R3 nakonec v Pekingu ani neobjevil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC S11, slátanina všemožných evropských a amerických vlivů

V nedávném rozhovoru pro televizi Autoline.tv tento úspěch vysvětlil Bill Coughlin, šéf Fordu pro globální technologie, tím, že využili systému patentů. Ten mají v Číně vlastní, a tak to vypadá, že zkrátka pick-up F-150 zavčasu FMC patentovala také tam. Je třeba podotknout, že Ford Motor Company tuto záležitost v Číně podchytila velmi dobře již před lety a systematickým tlakem na místní úřady dosáhla toho, že čínské automobilky na rozdíl od jiných vzorů auta značky Ford prakticky nekopírují.

Bill Coughlin zároveň zdůraznil, že v případě „zaražení“ modelu JAC 4R3 šlo o výsledek velmi dobré „týmové hry“. „Takže jsme schopni naše zájmy v Číně chránit, je to složité, ale umíme to,“ prohlásil. A zda je to drahé? „Ani ne, je to levnější (přihlašování patentů – pozn. red.) než u nás.“ Takže to zřejmě opravdu jde. A automobilky z vyspělého světa by měly rychle přestat fňukat a dát se do práce.

Jak udělat z velkého rodinného auta ložnici? Ukážeme vám to krok po kroku

Toyota Proace Nomad

V poslední době nás zahrnují nejrůznější druhy obytných vozů. Dnes vám ukážeme velmi netradiční, ale funkční způsob.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků