JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

A padla kosa na kámen; kopie amerického modelu Ford F-150 se nakonec v Pekingu neobjevila, koncern Ford se zahájení její výroby (zatím) úspěšně brání.

V půli dubna jsme vám představili sportovní dvoudveřové kupé JAC S11 čínské automobilky JAC Motors, tedy ještě před tím, než oslavilo svoji premiéru na letošním autosalonu v Pekingu. Ano, to byl ten stroj, co zboku vypadá jako Audi R8 křížené s Fordem Mustang, zezadu jako Ferrari a zepředu připomíná Lamborghini, nicméně proporcemi a koncepcí je bližší spíše někdejšímu Hyundai Coupe.

 

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

V Číně si, jak dobře známo, s porušováním ochranných známek a kopírováním všeho druhu hlavu nelámou, ale automobilka JAC Motors patří v této disciplíně k přeborníkům. A v souvislosti s tím jsme v rámci článku o modelu JAC S11 zmínili také jejich další novinky v podobě typů Reni (Chevrolet Silverado) a 4R3 (Ford F-150). Případ toho druhého se však obrací docela nečekaným směrem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC 4R3, kopie Fordu F-150, se nakonec na autosalonu v Pekingu neukázal 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC Reni (Chevrolet Silverado)

Obecně jsme si zvykli s povzdechem rezignovat na bezskrupulní čínské kopie prakticky všeho. Čína je zemí skutečně svéráznou; nicméně možná vás to překvapí, ale i tam existují určitá pravidla. S jejich využitím se také koncernu Ford Motor Company podařilo zhatit plány továrny JAC Motors na výrobu plagiátu jejich pick-upu F-150. A díky tomu se JAC 4R3 nakonec v Pekingu ani neobjevil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC S11, slátanina všemožných evropských a amerických vlivů

V nedávném rozhovoru pro televizi Autoline.tv tento úspěch vysvětlil Bill Coughlin, šéf Fordu pro globální technologie, tím, že využili systému patentů. Ten mají v Číně vlastní, a tak to vypadá, že zkrátka pick-up F-150 zavčasu FMC patentovala také tam. Je třeba podotknout, že Ford Motor Company tuto záležitost v Číně podchytila velmi dobře již před lety a systematickým tlakem na místní úřady dosáhla toho, že čínské automobilky na rozdíl od jiných vzorů auta značky Ford prakticky nekopírují.

Bill Coughlin zároveň zdůraznil, že v případě „zaražení“ modelu JAC 4R3 šlo o výsledek velmi dobré „týmové hry“. „Takže jsme schopni naše zájmy v Číně chránit, je to složité, ale umíme to,“ prohlásil. A zda je to drahé? „Ani ne, je to levnější (přihlašování patentů – pozn. red.) než u nás.“ Takže to zřejmě opravdu jde. A automobilky z vyspělého světa by měly rychle přestat fňukat a dát se do práce.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků