J. N. Hephaiss Modena 360: Ferrari pojaponsku

Jak jde dohromady Japonsko a Ferrari? Inu i japonští zákazníci se chtějí odlišit a místní tuneři jim neříkají ne. Tento se ale nepřetrhl.

Na našich stránkách se obvykle věnujeme zajímavým tuningovým dílům evropských úpravců. Dnes se ale podíváme na nezajímavé dílo neevropského úpravce. Proč? Není od věci si někdy trochu rozšířit obzory.

Evropskému stylingu vládne Milotec, i když slovo vládne si lze vysvětlit lecjak. V Japonsku je jednou ze známějších tuningových firem na tomto poli J. N. Hephaiss. Založil ji Jun Noguchi, proto to J. N. A Hephaiss? To je prostě jen obchodní značkou, aby byl název firmy dostatečně „cool”.

Na rozdíl od Milotecu, který fandí nejvíce škodovkám, se ovšem japonský mistr zamiloval do opravdových supersportů jako je Ferrari, nebo Lamborghini. Není se tedy čemu divit, že na světě je upravené Ferrari 360 Modena, která se sice již nějaký pátek nevyrábí, ale určitě stále patří ke krásným vozům.

Noguchi se zaměřil na změnu stylingu. Že jste si ničeho nevšimli? To je dost dobře možné, protože změny nejsou tak odvážné a mají být hlavně funkční. Ostatně u sportovního vozu nalepit něco, co zásadně zdevastuje aerodynamiku, ani moc nejde.

Pro lepší přítlak by tak měl posloužit spodní nástavec spoileru, neboli lízátko, speciálně profilované prahové nástavce a snížit vztlak má pomáhat zadní difusor. Nová jsou i 19" kola známé firmy O.Z. a nový je i exhaust sound system, neboli lepší zvukový projev. Toho bylo dosaženo pomocí speciálních výfuků, které umí udělat tu správnou akustickou kulisu.

Po technické stránce zůstalo všechno při starém, tedy žádné extra výkony se zde nekonají. A proč taky. Nevíme, zda si s tímto „džej-en” získá přízeň náročných zákazníků Ferrari, budeš se ješte asi muset učit, Obi-Wane...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
J. N. Hephaiss Modena 360
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků