Izaro GT-E: elektrosporťák ze Španělska

Španělský podnikatel Gregorio Peña, vlastnící kromě jiného také madridské dealerství značky Bentley, se rozhodl využít rozmachu elektromobilů a postavit se konkurenci sportovních strojů Tesla nebo Venturi.

Stavba nového vozu GT-E prý pomalu finišuje, zákazník má mít na výběr verzi s hybridní pohonnou soustavou i plný elektromobil. První z nich bude disponovat výkonem 416 koní (310 kW), zatímco elektromobil nabídne rovných 500 koní, tedy 373 kW. V obou případech by se měla hodnota zrychlení z klidu na 100 km/h pohybovat okolo 4 s a nejvyšší rychlost má stanout na hranici 280 km/h. K těmto parametrům má přispět lehká konstrukce s pohotovostní hmotností celého vozu do jedné tuny. Proto budou konstrukční komponenty stavěny z lehkých slitin hliníku a hořčíku a mají adoptovat výrobní postupy používané v leteckém průmyslu. Elektromobil ujede až 250 km a hybrid pak 690 km bez zastávky.

Gregorio Peña je známý snílek, takže kdo ví, zda se jeho „elektrosportu“ někdy dočkáme. Jeho Izaro Motors nyní uvedla, že novinka má stát nejvýš 60 000 eur. Inu, uvidíme, zda se nějakého Izara někdy dočkáme...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Izaro GT-E zatím pouze jako malůvka
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků