IX. Rallysprint Kopná

V sobotu 29.9.2001 proběhne ve Slušovicích a jejím blízkém okolí další, předposlední díl letošního mistrovství ČR ve sprintrally Radio Impuls Sprintrally Championship 2001 – IX.Rallysprint Kopná.
IX. Rallysprint Kopná
Soutěž je také zařazena do seriálu mistrovství ČR historických automobilů s koeficientem 1. Na startu by se měli objevit opět špičkoví jezdci. Nebudou chybět Tomáš Hrdinka, Stanislav Chovanec, Miroslav Jandík, bratři Štěpán a Tomáš Vojtěchové, Jiří „Tóša“ Tošovský, Milan Liška, Josef Peták, Petr Zedník a mnoho dalších, více či méně známých jezdců. Svou přihlášku poslalo celkem 112 posádek, mezi kterými jsou i čtyři s vozy WRC. Vedle Hrdinky se Subaru, Chovance a Jírovce na Škodovkách bude mít premiéru s vozem nejvyšší kategorie i Miroslav Jandík.

Od zlínského úpravce JM Engineering si vypůjčil Toyotu Corollu. Dominovat soutěži bude souboj Davidů s Goliášem, nebo-li boj o titul, ve kterém se utkají dva Tomášové, Hrdinka a Vojtěch a študlovský Chovanec. Brněnskému Hrdinkovi stačí dojet na Kopné na 2. místě, aby se stal po předposlední soutěži mistrem v „malém“ mistrovství. Do karet mu hraje technika, se kterou startuje. Druhý v půběžném pořadí je Chovanec, který ztrácí na Hrdinku prozatím 26 bodů. Vůz postavený doma „na koleně“ však na silné Subaru nestačí.

Na vítězství tak může pomýšlet čtyřnásobný mistr Slovenska a jezdec Matador RT jen v případě, že bude mít Hrdinka technické potíže. K zisku mistra by musel Chovanec vyhrát zbývající soutěže a Hrdinka jen paběrkovat. Těžko se dají srovnávat vozy WRC s „obstarožní“ Celicou. Proto to má třetí v průběžném pořadí Tomáš Vojtěch, ještě horší. Na svém kontu má ještě o bod méně než Chovanec, tedy 53. Jeho cesta k titulu, s ohledem na styl jízdy a starší techniku, je pouze v říši snů. Bojovat se však bude i v jednotlivých třídách. V žádné totiž ještě není rozhodnuto. Průběžně jsou na prvních místech:

A8 Hrdinka 90, Chovanec 54, T.Vojtěch 53
A7 Zedník 77, Kopecký 55, Balcar 41
A6 Peták 100, J.Minařík 54, T.Fiala 45
A5 Šašek 77, Fottera 60, Brynda a Kulhánek 25, L.Minařik 24

N4 Tošovský 75, Komárek 49, Poulík 45
N3 Sedláček 60, Plšek 50, Skoupil 36
N2 Tarabus a Volf 70, Kozáček 50
N1 M.Fiala 80, Eliáš a Kulda 51, Fadrný 50

Pořadatelé z Motorsport klubu Podkopná Lhota na čele s ředitelem Miloslavem Regnerem připravili zcela novou trať. Její délka je 154,7 km a obsahuje celkem 8 RZ na čtyřech úsecích. Posádky důkladně prověří následující rychlostní zkoušky Imecon (5,52 km), Raková (6,04 km), Hvozdná (10,1 km) a Podhoran (13,9 km). Pořadatel vypustil šotolinový úsek nad Trnavou. Také klasické úseky okolo Podkopné Lhoty se v letošním ročníku nepojedou. Start soutěže je naplánovaný na 9 hodinu před budovou AB ve Slušovicích. A první vozidlo je očekáváno v cíli v 16 hodin.

V loňském ročníku na Kopné rozhodl o prvním mistru v „malém“ mistrovství Emil Triner. Pro tuto soutěž vyměnil áčkového Nissana Pulsar GTi-R za vůz Mitsubishi ve třídě N4. V soutěži s přehledem zvítězil nakonec druhý muž v celkovém pořadí Tomáš Vojtěch se spolujezdcem Štěpánem Palivcem na voze Toyota Celica GT-Four (viz foto). Triner získal titul a „Tóšovi“ Tošovskému dopomohl k titulu ve skupině N. V soutěži startoval pouze jeden vůz WRC. Vlastimil Neumann však nezvládl nástrahy trati a po jednom kotoulu ze soutěže odstoupil.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků