Ivo Jahelka jezdí škodovkami (hvězdy za volantem)

Zpívajícího právníka Ivo Jahelku můžete znát z pořadu „Neznalost zákona neomlouvá“, případně z některých jeho koncertů. Vydal už také několik cédéček s vtipnými písničkami. Jak se cítí na českých silnicích se dozvíte z našeho rozhovoru.
Ivo Jahelka jezdí škodovkami (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

V současné době jezdím Škodou Octavií 1.9 TDI – světla svítí, stěrače stírají, houkačka houká, takže vše je v pohodě.

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl váš nejoblíbenější?

V životě jsem jezdil výhradně vozy Škoda, takže bych si možná zasloužil nějaký věrnostní příspěvek. Jak to tak počítám, tak těch škodovek bylo celkem deset, počínaje od Škody 1000 MB přes Škodu 105, 120, Škody Forman a následně pak Oktávie. Opravdu rád vzpomínám na Škodu 1000 MB, myslím, že to bylo na svoji dobu docela vydařené autíčko.

Dodržujete rychlostní limity a jak se vám jezdí po českých komunikacích?

Po českých komunikacích se obecně nejezdí nic moc, protože jsou vesměs v dosti bídném stavu a třeba taková dálnice z Prahy do Brna, to je opravdu přímo otřesné a člověk nikdy předem neví, co ho tam potká. Vždycky se raduji, když jízdu po dálnici ve zdraví přežiji. Rychlostní limity převážně dodržuji, samozřejmě se může občas stát, že jedu trochu rychleji, ale nikdy to není na úkor bezpečnosti mé jízdy.

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Ročně najezdím zhruba 40 tisíc kilometrů, někdy i více – podle toho, jak často koncertuji. Protože jsem nikdy neměl žádnou dopravní nehodu, tak se jako řidič hodnotím velmi kladně, zásadně nikoho na silnici neomezuji, nejsem agresivní, a že se nejedná o nějakou falešnou pýchu svědčí i to, že už pár lidí mi řeklo, že se se mnou v autě vůbec nebojí a že mají pocit jistoty a bezpečí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Několik veselých příhod jsem zpracoval do svých písniček, např. svého času o tom, jak si řidič náklaďáku dal v hospodě čtyři grogy, potom jel, byl kontrolován hlídkou, která mu dala fouknout, ovšem kupodivu žádný alkohol nebyl zjištěn a následně se ukázalo, že hospodský namísto rumu vařil grog z rumové tresti.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Jako student jsem někdy stopoval, nyní beru stopaře spíše výjimečně, protože chvíle, kdy jsem v autě sám a mám tedy absolutní soukromí, chci využít podle svého a přítomnost jiné osoby mě trochu ruší, i když zase na druhou stranu půvabná stopařka může být docela inspirativní.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Bohužel – zřejmě jako většina ostatních řidičů – první pomoc poskytnout neumím. Také proto jsme svého času natočili kazetu s názvem Záchranáři z lidu, na které Petr Novotný vyprávěl příhody ze života záchranářů profesionálů, já k tomu prozpěvoval písničky, a součástí té kazety byla i velmi užitečná knížečka, kde byly popsány základní postupy při poskytování první pomoci. Myslím si ale, že první pomoc by měl umět poskytnout každý řidič a mělo by se to v autoškolách tvrdě vyžadovat.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Protože je situace na našich silnicích podle mého názoru naprosto neúnosná, spousta řidičů je absolutně neukázněných a ohrožujících zdraví a životy nevinných lidí, tak si myslím, že jakákoliv bezpečnostní policejní akce je alespoň na chvíli ku prospěchu věci, i kdybych na to sám měl doplatit. Pokutu už jsem neplatil ani nepamatuji a doufám, že mi to ještě nějakou dobu vydrží.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? jak a kde?

Jak již jsem výše uvedl, tak nikdy jsem účastníkem dopravní nehody nebyl, i když vlastně jednou kdysi dávno jsem  pár metrů od kulturního domu, ve kterém jsem vystupoval, na náledí narazil do dopravní značky, ale obešlo se to bez dalších komplikací. Značku jsem narovnal, nárazník mi vyklepali.

Jak se díváte na motorkáře?

Motorkáři říkají, že jezdit na motorce je určitý styl života, já jsem na motorce nikdy nejezdil, dokonce ani na pionýru, takže vůbec nevím, která bije. Každopádně někdy mi to na silnici připadá, že ono pořekadlo – motorkář = dobrovolný dárce orgánů – není tak úplně z jiného světa.

Co byste poradil, doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Všem přeji, aby se na silnicích setkávali výhradně s gentlemany, a aby pro ně jízda byla tím pádem opravdovým požitkem.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků