Iveco představilo svoji zbraň na Dakar. Mají se Kamazy začít bát?

Iveco představilo svoji zbraň na Dakar. Mají se Kamazy začít bát?

Iveco a FPT Industrial se zúčastní největšího motoristického dobrodružství na světě. Holandskému týmu De Rooy poskytnou na Rallye Dakar 2012 vozidla, náhradní díly a motory.

Holandský tým nasadí na Dakar 2012 čtyři speciálně upravené kamiony Iveco Trakker 4x4 s motory Cursor 13 z produkce FPT Industrial (výkon přes 670 kW/900 k).

Klepněte pro větší obrázek
Trakker byl vyvinut pro nasazení ve všech klimatických podmínkách a typech povrchu – od prašných cest až po extrémně těžké horské terény.

Pátým truckem v barvách  týmu Petronas De Rooy Iveco bude prototyp Strator „Made in Holland“. Postavený na šasi Iveco, ale hnací ústrojí a kabina vycházejí z modelové řady Powerstar, kterou Iveco vyrábí a prodává v Austrálii.

Piloty „ostrých“ soutěžních vozů budou Miki Biasion (mistr světa rallye v letech1988 a 1989, vítěz Dakaru 1999), Gerard de Rooy a Hans Stacey (vítěz Dakaru 2007). Další čtyři Trakkery budou na Dakaru plnit roli asistenčních vozů.

Klepněte pro větší obrázek
Rallye Dakar 2012 odstartuje 1. ledna v argentinském Mar del Plata. Cíle dosáhnou závodníci 15. ledna v Limě, hlavním městě Peru.


 

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků