Iveco Massif: s přehledem do terénu

Existuje jen málo offroadů, které se můžou bez obav vydat do skutečně náročného terénu. Massif je jedním z nich.

Iveco představilo model Massif, který se radí do třídy off-roadů. Karoserii, ze které je hned znát charakter tohoto vozu, navrhoval Giugiaro. Samotná technika, která se pod ní ukrývá, není žádnou novinkou - Iveco ji používá také ve svých modelech Daily 4x4.

Pro pohon byly zvoleny dvě pohonné jednotky – přeplňované vznětové čtyřválce s objemem tři litry. Slabší z dvojice (3,0 HPI) dosahuje maximum výkonu 147 k v rozmezí 3000–3500 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 350 Nm v rozmezí 1400–2800 ot./min. Silnější agregát nese označení 3,0 HPT a dosahuje výkon 175 k v pásmu 3200–3500 ot./min a 400 Nm při 1250–3000 ot./min.

Massif pochopitelně disponuje pohonem všech kol, s připojitelnou přední nápravou a redukční převodovkou. K dispozici je tak tucet převodů vpřed a dva na zpátečku. Uzávěrka zadního diferenciálu je k dispozici jako příplatková výbava, Massif ale nedisponuje mezinápravovým diferenciálem.

Iveco bude Massif produkovat ve čtyřech karosářských verzích, jako tří i pětidveřové. Zajímavé jsou ale informace o terénních schopnostech. Přední nájezdový úhel dosahuje hodnoty 50 stupňů, zadní pak 34 stupňů a zároveň se vůz může pyšnit brodivostí rovných půl metru.

Automobilka nepolevila ani v interiéru a pro své zákazníky nabízí luxusní prvky jako i jiné automobilky. Nechybí kožené čalounění, navigační systém nebo kvalitní audio. K dispozici jsou také různé pracovní verze s odolnějším pracovním vybavením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Iveco Massif

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků