Iveco Massif: s přehledem do terénu

Existuje jen málo offroadů, které se můžou bez obav vydat do skutečně náročného terénu. Massif je jedním z nich.

Iveco představilo model Massif, který se radí do třídy off-roadů. Karoserii, ze které je hned znát charakter tohoto vozu, navrhoval Giugiaro. Samotná technika, která se pod ní ukrývá, není žádnou novinkou - Iveco ji používá také ve svých modelech Daily 4x4.

Pro pohon byly zvoleny dvě pohonné jednotky – přeplňované vznětové čtyřválce s objemem tři litry. Slabší z dvojice (3,0 HPI) dosahuje maximum výkonu 147 k v rozmezí 3000–3500 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 350 Nm v rozmezí 1400–2800 ot./min. Silnější agregát nese označení 3,0 HPT a dosahuje výkon 175 k v pásmu 3200–3500 ot./min a 400 Nm při 1250–3000 ot./min.

Massif pochopitelně disponuje pohonem všech kol, s připojitelnou přední nápravou a redukční převodovkou. K dispozici je tak tucet převodů vpřed a dva na zpátečku. Uzávěrka zadního diferenciálu je k dispozici jako příplatková výbava, Massif ale nedisponuje mezinápravovým diferenciálem.

Iveco bude Massif produkovat ve čtyřech karosářských verzích, jako tří i pětidveřové. Zajímavé jsou ale informace o terénních schopnostech. Přední nájezdový úhel dosahuje hodnoty 50 stupňů, zadní pak 34 stupňů a zároveň se vůz může pyšnit brodivostí rovných půl metru.

Automobilka nepolevila ani v interiéru a pro své zákazníky nabízí luxusní prvky jako i jiné automobilky. Nechybí kožené čalounění, navigační systém nebo kvalitní audio. K dispozici jsou také různé pracovní verze s odolnějším pracovním vybavením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Iveco Massif

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků