Iveco Massif: s přehledem do terénu

Existuje jen málo offroadů, které se můžou bez obav vydat do skutečně náročného terénu. Massif je jedním z nich.

Iveco představilo model Massif, který se radí do třídy off-roadů. Karoserii, ze které je hned znát charakter tohoto vozu, navrhoval Giugiaro. Samotná technika, která se pod ní ukrývá, není žádnou novinkou - Iveco ji používá také ve svých modelech Daily 4x4.

Pro pohon byly zvoleny dvě pohonné jednotky – přeplňované vznětové čtyřválce s objemem tři litry. Slabší z dvojice (3,0 HPI) dosahuje maximum výkonu 147 k v rozmezí 3000–3500 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 350 Nm v rozmezí 1400–2800 ot./min. Silnější agregát nese označení 3,0 HPT a dosahuje výkon 175 k v pásmu 3200–3500 ot./min a 400 Nm při 1250–3000 ot./min.

Massif pochopitelně disponuje pohonem všech kol, s připojitelnou přední nápravou a redukční převodovkou. K dispozici je tak tucet převodů vpřed a dva na zpátečku. Uzávěrka zadního diferenciálu je k dispozici jako příplatková výbava, Massif ale nedisponuje mezinápravovým diferenciálem.

Iveco bude Massif produkovat ve čtyřech karosářských verzích, jako tří i pětidveřové. Zajímavé jsou ale informace o terénních schopnostech. Přední nájezdový úhel dosahuje hodnoty 50 stupňů, zadní pak 34 stupňů a zároveň se vůz může pyšnit brodivostí rovných půl metru.

Automobilka nepolevila ani v interiéru a pro své zákazníky nabízí luxusní prvky jako i jiné automobilky. Nechybí kožené čalounění, navigační systém nebo kvalitní audio. K dispozici jsou také různé pracovní verze s odolnějším pracovním vybavením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Iveco Massif

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků