Iveco končí výrobu v pěti továrnách v Evropě

Italský výrobce užitkových vozidel Iveco uzavře do konce roku pět továren v Rakousku, Německu a ve Francii. Důvodem jsou klesající prodeje v Evropě.
Iveco končí výrobu v pěti továrnách v Evropě

Pokračuje tak restrukturalizace v rámci italského koncernu Fiat. Iveco je totiž součástí společnosti Fiat Industrial, která se začátkem loňského roku oddělila od výrobce osobních aut Fiat SpA. 

„Uzavření továren postihne 1075 zaměstnanců. Nyní jednáme s odbory,“ nastínil propouštění generální ředitel Iveca Alfredo Altavilla. Společnost už dřív ukončila provoz v závodech na výrobu autobusů v Itálii a Španělsku.

„Zavírání továren je bolestivé, ale slouží k tomu, abychom podnik jako celek posílili,“ prohlásil Altavilla v Turíně při prezentaci nového kamionu Stralis. Zároveň ujistil, že rozhodnutí neovlivní plán investovat půl miliardy eur do výstavby nového závodu na výrobu kamionů v Madridu a přijmout tam 1200 lidí, z toho 500 pracovních míst by mělo vzniknout ještě letos.

Altavilla také odmítl spekulace o tom, že Iveco by mohlo převzít amerického konkurenta Navistar. „Je to skvělá značka se skvělou distribuční sítí. Její motory jsou však zcela odlišné od našich,“ uvedl Altavilla.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků