Iveco končí výrobu v pěti továrnách v Evropě

Italský výrobce užitkových vozidel Iveco uzavře do konce roku pět továren v Rakousku, Německu a ve Francii. Důvodem jsou klesající prodeje v Evropě.
Iveco končí výrobu v pěti továrnách v Evropě

Pokračuje tak restrukturalizace v rámci italského koncernu Fiat. Iveco je totiž součástí společnosti Fiat Industrial, která se začátkem loňského roku oddělila od výrobce osobních aut Fiat SpA. 

„Uzavření továren postihne 1075 zaměstnanců. Nyní jednáme s odbory,“ nastínil propouštění generální ředitel Iveca Alfredo Altavilla. Společnost už dřív ukončila provoz v závodech na výrobu autobusů v Itálii a Španělsku.

„Zavírání továren je bolestivé, ale slouží k tomu, abychom podnik jako celek posílili,“ prohlásil Altavilla v Turíně při prezentaci nového kamionu Stralis. Zároveň ujistil, že rozhodnutí neovlivní plán investovat půl miliardy eur do výstavby nového závodu na výrobu kamionů v Madridu a přijmout tam 1200 lidí, z toho 500 pracovních míst by mělo vzniknout ještě letos.

Altavilla také odmítl spekulace o tom, že Iveco by mohlo převzít amerického konkurenta Navistar. „Je to skvělá značka se skvělou distribuční sítí. Její motory jsou však zcela odlišné od našich,“ uvedl Altavilla.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků