Italská policie dostala další vozy Lamborghini

Pokud si myslíte, že italské hlídce ujedete, s největší pravděpodobností přeceňujete schopnosti svého auta.

U nás se stále hovoří o tom, zda by měli mít naši policisté k dispozici rychlá auta ke stíhání neukázněných řidičů. Mluví se o tom, že takové pronásledování zbytečně a zásadně ovlivňuje bezpečnost silničního provozu, ale také o tom, že u nás nejsou dostatečně vycvičení policisté, kteří by takovýmto stíhačům mohli vládnout. Při nedostatečném využití necelé dvacítky stávajících rychlých vozů Mondeo ST220 působí rozpačitě rozhodnutí nakoupit skrze zlínské zastoupení Samohýl ještě rychlejší Passaty. Podobnými otázkami se ale příliš nezaobírají v Itálii. Povaha tamního silničního provozu i samotných řidičů jsou v porovnání s podmínkami u nás výrazně jiné, navíc tradice rychlých vozů ve službách spravedlnosti tam má podstatně delší historii než u nás.

Ujíždět policistům je hloupost, ale dvojnásobně to platí v Itálii, kde státní policii šéfuje prefekt Antonio Manganelli. Ten totiž právě osobně převzal z rukou představitelů společnosti Lamborghini v Boloni nový speciál typu Gallardo LP560-4, opatřený pochopitelně majáky a dalšími výsostnými znaky policejního vozu. Technikům v Lamborghini se podařilo do tohoto superauta elegantně vestavět veškeré potřebné náčiní. Na palubě tak naleznete kamerový systém, který vás může hned na místě usvědčit, nebo váš skutek pobaví kluky v modrém přímo na stanici díky bezdrátového přenosu informací v reálném čase. Obvyklá sada držáků zbraní a vysílaček zahrnuje také chladicí zařízení v přídi vozu, kam lze uložit části lidského těla při převozu na patologii nebo k lékaři, pokud se jedná o prst, jenž jste si právě nechtíc ustřelili.  

Použití superrychlého Lamborghini není v soudobé tradici italské policie raritou. V Římě již policie najela s Gallardem 140 000 bezproblémových kilometrů, zatímco v Boloni má jiný policejní speciál stejného typu na svém tachometru téměř 100 000 km. Kolik kilometrů by v takovém autě do první nehody asi ujeli naši borci v modrém?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lambroghini Gallardo LP560-4 pro italskou policii

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků