Italská karosárna chce postavit Audi A8 Avant Allroad. S motorem W12

Pokud jste si vždy přáli Audi A8 ve variantě zvýšeného kombíku, Italové zřejmě vaše přání vyslyšeli.

Karosárna Castagna Milano není zrovna světoznámou dílnou, ve svém portfoliu však už má poměrně zajímavou řadu upravených vozidel. Zmínit lze třeba limuzínu i kabriolet na základě Fiatu 500 nebo kupé variantu Rolls-Roycu Phantom. A nyní Italové na svém facebookovém profilu oznámili další ambiciózní projekt.

V plánu je totiž přetvoření limuzíny Audi A8 na verzi Avant, tedy praktičtější kombi, a to navíc ve specifikaci se zvýšeným podvozkem a plastovými doplňky ve stylů modelů allroad od německé automobilky. Takovou variantu A8 samozřejmě doteď Audi nikdy nenabízelo.

Nové Audi Q3 vstupuje na český trh. V základu přijde na 865 tisíc korun

Nové Audi Q3 vstupuje na český trh. V základu přijde na 865 tisíc korun

První grafické ilustrace přitom zobrazují jako základ starší, třetí generaci A8 před faceliftem. Vozu byla samozřejmě protažena střecha a vytvořena zcela nová záď s bezpochyby masivním zavazadlovým prostorem. Nechybí pak allroad prvky jako tmavé lemy nárazníků a blatníků se stříbrnými, plastovými díly.

Logo „W12 quattro“ na zádi pak naznačuje, že pod kapotou chce karosárna zanechat velký dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který byste původně našli v prodloužené verzi A8 L. Výkon 368 kW (500 koní) a točivý moment 625 Nm tak určitě nebudou mít s ještě navýšenou hmotností kombi žádný problém.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

K dostupným návrhům Castagna Milano pouze dodává, že nová část karoserie bude rovněž z hliníku, ostatně jako zbytek A8, zatímco k prodloužení střechy bude nejspíše využito karbonových vláken. Více informací si dílna zatím nechává pro sebe. Dosud tedy nevíme, kdy máme čekat dokončení projektu, ani případnou cenovku tohoto unikátu.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků