Italská karosárna chce postavit Audi A8 Avant Allroad. S motorem W12

Pokud jste si vždy přáli Audi A8 ve variantě zvýšeného kombíku, Italové zřejmě vaše přání vyslyšeli.

Karosárna Castagna Milano není zrovna světoznámou dílnou, ve svém portfoliu však už má poměrně zajímavou řadu upravených vozidel. Zmínit lze třeba limuzínu i kabriolet na základě Fiatu 500 nebo kupé variantu Rolls-Roycu Phantom. A nyní Italové na svém facebookovém profilu oznámili další ambiciózní projekt.

V plánu je totiž přetvoření limuzíny Audi A8 na verzi Avant, tedy praktičtější kombi, a to navíc ve specifikaci se zvýšeným podvozkem a plastovými doplňky ve stylů modelů allroad od německé automobilky. Takovou variantu A8 samozřejmě doteď Audi nikdy nenabízelo.

Nové Audi Q3 vstupuje na český trh. V základu přijde na 865 tisíc korun

Nové Audi Q3 vstupuje na český trh. V základu přijde na 865 tisíc korun

První grafické ilustrace přitom zobrazují jako základ starší, třetí generaci A8 před faceliftem. Vozu byla samozřejmě protažena střecha a vytvořena zcela nová záď s bezpochyby masivním zavazadlovým prostorem. Nechybí pak allroad prvky jako tmavé lemy nárazníků a blatníků se stříbrnými, plastovými díly.

Logo „W12 quattro“ na zádi pak naznačuje, že pod kapotou chce karosárna zanechat velký dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který byste původně našli v prodloužené verzi A8 L. Výkon 368 kW (500 koní) a točivý moment 625 Nm tak určitě nebudou mít s ještě navýšenou hmotností kombi žádný problém.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

K dostupným návrhům Castagna Milano pouze dodává, že nová část karoserie bude rovněž z hliníku, ostatně jako zbytek A8, zatímco k prodloužení střechy bude nejspíše využito karbonových vláken. Více informací si dílna zatím nechává pro sebe. Dosud tedy nevíme, kdy máme čekat dokončení projektu, ani případnou cenovku tohoto unikátu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků