Italové otočili: nová malá Alfa se nebude jmenovat Furiosa

Před nedávnem jsme vás informovali, že Alfa Romeo ukončila veřejné hlasování o to, jak se bude jmenovat její nový malý model, nástupce současné třídvéřové 147. Z dvanácti navrhovaných možností vzešlo jako vítězné jméno Furiosa, automobilka hlasování veřejně ukončila a oznámila, že novinku s tímto jménem představí na jaře v Ženevě. Finito? To by Alfě Romeo nesměli vládnout Italové.

Vedení automobilky se totiž rozhodlo, že jméno Furiosa není pro nový model to pravé a nevytváří image, který chce Alfa Romeo novince dát. Slovo „furiosa” označuje v italštině ženu, která je vzteklá a zuřivá, v hovorové mluvě též lesbicky orientovaná. A charakter novinky má být zřejmě jiný.

O důvodech můžeme dlouze spekulovat, faktem ale je, že jméno Furiosa bylo s definitivní platností shozeno ze stolu. Nový model se má jmenovat od písmene R a přesný název se dozvíme zřejmě až v Ženevě nebo těsně před ní. Pokud máte nějaký tip, neváhejte se o něj podělit v diskusi. Zlí jazykové už tipovat začali a zatím vede název Rustiosa (rust znamená anglicky rez).

Ať už to dopadne jakkoli, je celá situace maximálně trapná. Italské automobilky zkrátka musejí dávat dokola za pravdu škarohlídům, kteří je zesměšňují. Nejsem z těch, ale přisadím si. Každý důkladný manažer by myslel o krok napřed a své zákazníky by nechal vybírat pouze ze jmen, která následně může skutečně použít. Italský manažer si dá láhev vína a sepíše jména, která předhodí svým zákazníkům a fanouškům. Ti spokojeně vyberou to nejlepší a chlubí se tím, že se mohli podílet na volbě jména pro nový model. A všichni jsou spokojeni. Jenže v turínské kanceláři jednou víno dojde a italský manažer začne přemýšlet nad tím, co vlastně způsobil. A najednou se ukáže, že celá jeho předchozí činnost byla k ničemu a ze spokojených zákazníků udělá nespokojené úplnou ignorací proběhnuvšího hlasování.

Pro pochopení nečeho podobného asi nemám to správné cuore italiano...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků