Italové otočili: nová malá Alfa se nebude jmenovat Furiosa

Před nedávnem jsme vás informovali, že Alfa Romeo ukončila veřejné hlasování o to, jak se bude jmenovat její nový malý model, nástupce současné třídvéřové 147. Z dvanácti navrhovaných možností vzešlo jako vítězné jméno Furiosa, automobilka hlasování veřejně ukončila a oznámila, že novinku s tímto jménem představí na jaře v Ženevě. Finito? To by Alfě Romeo nesměli vládnout Italové.

Vedení automobilky se totiž rozhodlo, že jméno Furiosa není pro nový model to pravé a nevytváří image, který chce Alfa Romeo novince dát. Slovo „furiosa” označuje v italštině ženu, která je vzteklá a zuřivá, v hovorové mluvě též lesbicky orientovaná. A charakter novinky má být zřejmě jiný.

O důvodech můžeme dlouze spekulovat, faktem ale je, že jméno Furiosa bylo s definitivní platností shozeno ze stolu. Nový model se má jmenovat od písmene R a přesný název se dozvíme zřejmě až v Ženevě nebo těsně před ní. Pokud máte nějaký tip, neváhejte se o něj podělit v diskusi. Zlí jazykové už tipovat začali a zatím vede název Rustiosa (rust znamená anglicky rez).

Ať už to dopadne jakkoli, je celá situace maximálně trapná. Italské automobilky zkrátka musejí dávat dokola za pravdu škarohlídům, kteří je zesměšňují. Nejsem z těch, ale přisadím si. Každý důkladný manažer by myslel o krok napřed a své zákazníky by nechal vybírat pouze ze jmen, která následně může skutečně použít. Italský manažer si dá láhev vína a sepíše jména, která předhodí svým zákazníkům a fanouškům. Ti spokojeně vyberou to nejlepší a chlubí se tím, že se mohli podílet na volbě jména pro nový model. A všichni jsou spokojeni. Jenže v turínské kanceláři jednou víno dojde a italský manažer začne přemýšlet nad tím, co vlastně způsobil. A najednou se ukáže, že celá jeho předchozí činnost byla k ničemu a ze spokojených zákazníků udělá nespokojené úplnou ignorací proběhnuvšího hlasování.

Pro pochopení nečeho podobného asi nemám to správné cuore italiano...

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků