Italové otočili: nová malá Alfa se nebude jmenovat Furiosa

Před nedávnem jsme vás informovali, že Alfa Romeo ukončila veřejné hlasování o to, jak se bude jmenovat její nový malý model, nástupce současné třídvéřové 147. Z dvanácti navrhovaných možností vzešlo jako vítězné jméno Furiosa, automobilka hlasování veřejně ukončila a oznámila, že novinku s tímto jménem představí na jaře v Ženevě. Finito? To by Alfě Romeo nesměli vládnout Italové.

Vedení automobilky se totiž rozhodlo, že jméno Furiosa není pro nový model to pravé a nevytváří image, který chce Alfa Romeo novince dát. Slovo „furiosa” označuje v italštině ženu, která je vzteklá a zuřivá, v hovorové mluvě též lesbicky orientovaná. A charakter novinky má být zřejmě jiný.

O důvodech můžeme dlouze spekulovat, faktem ale je, že jméno Furiosa bylo s definitivní platností shozeno ze stolu. Nový model se má jmenovat od písmene R a přesný název se dozvíme zřejmě až v Ženevě nebo těsně před ní. Pokud máte nějaký tip, neváhejte se o něj podělit v diskusi. Zlí jazykové už tipovat začali a zatím vede název Rustiosa (rust znamená anglicky rez).

Ať už to dopadne jakkoli, je celá situace maximálně trapná. Italské automobilky zkrátka musejí dávat dokola za pravdu škarohlídům, kteří je zesměšňují. Nejsem z těch, ale přisadím si. Každý důkladný manažer by myslel o krok napřed a své zákazníky by nechal vybírat pouze ze jmen, která následně může skutečně použít. Italský manažer si dá láhev vína a sepíše jména, která předhodí svým zákazníkům a fanouškům. Ti spokojeně vyberou to nejlepší a chlubí se tím, že se mohli podílet na volbě jména pro nový model. A všichni jsou spokojeni. Jenže v turínské kanceláři jednou víno dojde a italský manažer začne přemýšlet nad tím, co vlastně způsobil. A najednou se ukáže, že celá jeho předchozí činnost byla k ničemu a ze spokojených zákazníků udělá nespokojené úplnou ignorací proběhnuvšího hlasování.

Pro pochopení nečeho podobného asi nemám to správné cuore italiano...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků