Itálie pořádá hony na majitele drahých aut

Itálie padá od roku 2001 počtvrté do recese a kabinet, který vede Mario Monti, prosazuje úsporná opatření. Stát hledá jakýkoli způsob, jak naplnit děravý rozpočet. Jedním z cílů jsou vlastníci drahých vozů.
Itálie pořádá hony na majitele drahých aut

 Od prosince 2011 podnikli italští úředníci více než tucet překvapivých „razií“ v místech, kde si dává dostaveníčko smetánka země. Navštívili třeba lyžařský areál Cortina d’Ampezzo nebo letovisko Portofino a zastavovali tam každý drahý sportovní vůz. Polapení řidiči museli dokládat své příjmy a řádné zaplacení všech daní.

Akce skončily podle agentury Bloomberg nezřídka úspěšně. Například na severu Bergama finanční policie odhalila ve Ferrari F131 za 200 tisíc eur neplatiče, který se vyhýbal daním od roku 2007 a dlužil tři miliony eur.

Kontroly majitele drahých vozů řádně znejistěly. „Mnozí vlastníci vozů Ferrari se jich chtějí zbavit poté, co finanční policie nečekaně zavítala na jeden z našich podniků pořádaných nedaleko Říma a kontrolovala každého řidiče,“ řekl Fabio Barone, šéf klubu Passione Rossa, který sdružuje majitele vozů Ferrari.

Výsledkem je, že se množství ojetých sportovních vozů exportovaných z Itálie téměř ztrojnásobilo. Během prvních pěti měsíců letošního roku jich bylo vyvezeno 13 633. O rok dříve to bylo 4923 vozů.

Problém je i s prodejem nových supersportů, což tvrdě doléhá na skupinu Fiat. Ta totiž sdružuje i Ferrari a Maserati, nejziskovější značky skupiny. Podle prognózy IHS Automotive letos spadnou jejich prodeje v Itálii o 47 procent na 593 vozů. V roce 2008 se jich prodalo 1116. Z italských silnic nemizí jen tato superrychlá auta, ale i ojeté vozy Porsche. Každý týden jich Itálii opouští zhruba 200.

Podle šéfa italských operací značky Volkswagen Lorise Casadeie směřují do evropských zemí. Zátahy finanční policie navíc nejsou jediným problémem majitelů luxusních aut. Stát také zvýšil daně za supersporty, například vlastník vozu Lamborghini Aventador v ceně 316 tisíc eur musí nově zaplatit na daních 8400 eur ročně, dříve to bylo 6600 eur.

„Itálie byla vždy baštou supersportů. Ty nyní mizí,“ komentoval dění pro Business Week Giuliano Noci, děkan milánské Polytechnické obchodní školy. „To má obrovskou váhu. Ukazuje to, jak hluboká krize v naší zemi je.“

Hlas Ferrari 

Šéf Ferrari Luca di Montezemolo boj vlády proti neplatičům daní podporuje. Ale je proti podle jeho slov „demagogické kampani útočící na italské boháče“. Ta prodeje rudých vozů z Maranela v Itálii výrazně podlomila. Ferrari dnes prodává kolem 95 procent své produkce mimo svoji mateřskou zemi.

Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků