Itálie pořádá hony na majitele drahých aut

Itálie padá od roku 2001 počtvrté do recese a kabinet, který vede Mario Monti, prosazuje úsporná opatření. Stát hledá jakýkoli způsob, jak naplnit děravý rozpočet. Jedním z cílů jsou vlastníci drahých vozů.
Itálie pořádá hony na majitele drahých aut

 Od prosince 2011 podnikli italští úředníci více než tucet překvapivých „razií“ v místech, kde si dává dostaveníčko smetánka země. Navštívili třeba lyžařský areál Cortina d’Ampezzo nebo letovisko Portofino a zastavovali tam každý drahý sportovní vůz. Polapení řidiči museli dokládat své příjmy a řádné zaplacení všech daní.

Akce skončily podle agentury Bloomberg nezřídka úspěšně. Například na severu Bergama finanční policie odhalila ve Ferrari F131 za 200 tisíc eur neplatiče, který se vyhýbal daním od roku 2007 a dlužil tři miliony eur.

Kontroly majitele drahých vozů řádně znejistěly. „Mnozí vlastníci vozů Ferrari se jich chtějí zbavit poté, co finanční policie nečekaně zavítala na jeden z našich podniků pořádaných nedaleko Říma a kontrolovala každého řidiče,“ řekl Fabio Barone, šéf klubu Passione Rossa, který sdružuje majitele vozů Ferrari.

Výsledkem je, že se množství ojetých sportovních vozů exportovaných z Itálie téměř ztrojnásobilo. Během prvních pěti měsíců letošního roku jich bylo vyvezeno 13 633. O rok dříve to bylo 4923 vozů.

Problém je i s prodejem nových supersportů, což tvrdě doléhá na skupinu Fiat. Ta totiž sdružuje i Ferrari a Maserati, nejziskovější značky skupiny. Podle prognózy IHS Automotive letos spadnou jejich prodeje v Itálii o 47 procent na 593 vozů. V roce 2008 se jich prodalo 1116. Z italských silnic nemizí jen tato superrychlá auta, ale i ojeté vozy Porsche. Každý týden jich Itálii opouští zhruba 200.

Podle šéfa italských operací značky Volkswagen Lorise Casadeie směřují do evropských zemí. Zátahy finanční policie navíc nejsou jediným problémem majitelů luxusních aut. Stát také zvýšil daně za supersporty, například vlastník vozu Lamborghini Aventador v ceně 316 tisíc eur musí nově zaplatit na daních 8400 eur ročně, dříve to bylo 6600 eur.

„Itálie byla vždy baštou supersportů. Ty nyní mizí,“ komentoval dění pro Business Week Giuliano Noci, děkan milánské Polytechnické obchodní školy. „To má obrovskou váhu. Ukazuje to, jak hluboká krize v naší zemi je.“

Hlas Ferrari 

Šéf Ferrari Luca di Montezemolo boj vlády proti neplatičům daní podporuje. Ale je proti podle jeho slov „demagogické kampani útočící na italské boháče“. Ta prodeje rudých vozů z Maranela v Itálii výrazně podlomila. Ferrari dnes prodává kolem 95 procent své produkce mimo svoji mateřskou zemi.

Klepněte pro větší obrázek

 

bazar

Fiat Grande Punto 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 93 195 km
Cena: 100 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků