Itálie chystá opravdu tragický silniční zákon

Nelíbí se vám současná podoba silničního zákona u nás? Pak byste měli změnit pohled na věc, protože dílo pana Šimonovského je ještě slabý odvárek toho, co dokázal protlačit italský ministr dopravy Alessandro Bianchi tamním parlamentem.

Nový zákon mění pravidla v širokém záběru, ovšem většinou se jedná o drobnosti. Ovšem jelikož patří Itálie k zemím s největším počtem dopravních nehod na milion automobilů, které jsou způsobeny velkou rychlostí, pak zákon počítá s velkým postihem právě za tento typ přestupku.

Pokuty za rychlost

Asi největší peckou jsou tresty za překročení rychlosti. Dle nového zákona by ten, kdo překročí rychlost o více než 40 km/h a méně než 60 km/h, měl zaplatit pokutu až 1 500 euro. Současně s tím by měl přijít o řidičák až na šest měsíců, což je podobné jako u nás.

Pokud by ovšem hříšník překročil rychlost mimo obec o více než 60 km/h, pak by zaplatil již 7 000 euro a k tomu by přišel o řidičský průkaz napořád. Na zebříčku hlouposti by se tak Itálie konečně dostala před Českou republiku, která toto místo hrdě okupuje od loňského července.

Policie navíc dostane větší pravomoci v oblasti měření rychlosti. Zákon jim umožní používat klasické radary, laserové měřiče rychlosti a nově umožní i tzv. úsekové měření rychlosti.

Řidičák od šestnácti

Novela zákona také počítá s tím, že řídit automobil by mohl již řidič od svých 16 let. Toto by ovšem mělo pár omezení. Takto mladý řidič by mohl vůz řídit pouze za dohledu osoby starší osmnácti let a musel by projít klasickým kurzem, který bude navíc rozšířen o jízdy na dálnici a v noci.

Pořádná schíza?

Sám italský ministr dopravy prohlásil, že největší počet dopravních nehod způsobí mladí řidiči. Ti navíc patří do kategorie, která nejčastěji výrazně překračuje povolenou rychlost. Aby k tomuto nedocházelo, tak zpřísní tresty, ale na druhou stranu do provozu pošle ještě více mladých lidí.

Je sice pravda, že např. ve Spojených státech je řízení v tomto věku obvyklé a běžné, ale na druhou stranu je tam trochu jiná kultura jízdy a celkově je systém nastaven jinak.

Pokud tento zákon projde i senátem a podepíše jej prezident, bude mít Itálie na evropské poměry opravdu unikátní silniční zákon s extrémními tresty a možností řídit od šestnácti.

Ukazuje se také, že Evropa nemůže být nikdy sjednocená. Jinak by nebylo možné, aby v jednom státě bylo určité chování zcela normální, legitimní a v pořádku (neomezená rychlost na dálnici v Německu) a jinde by za stejné chování hrozilo doživotní odebrání řidičského průkazu (Itálie). Takových 191 km/h na dálnici je takřka hrdelní zločin a budeme u italských poslanců důsledně lobbovat, aby byli pachatelé podobných přestupků bez milosti zastřeleni přímo na dálnici před očima ostatních řidičů. Kázeň musí být.

Každopádně je dobře, že psychiatři mají dostatek materiálu ke zkoumání i u italských politiků. Absurdní chování těch českých to ale v žádném případě neomlouvá...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků