Italdesign + Volkswagen Group = Brivido

Legendární italská karosárna Italdesign, vedená neméně slavným Giorgettem Giugiarem, se v Ženevě prezentuje plně provozuschopným supersportovním hybridem Brivido.

Model Brivido je údajně plně funkčním prototypem supersportovního čtyřmístného automobilu blízké budoucnosti, který má vynikat jízdními výkony a vlastnostmi, ale také špičkovou úrovní jízdního komfortu pro všechny členy posádky. Na jeho přípravě se významným způsobem podílel také koncern VW Group, který před dvěmi lety skoupil 90,1% akcií Italdesignu a zachránil jej tím před bankrotem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Italdesign Giugiaro Brivido v Ženevě

Podrobnosti o hybridní pohonné soustavě neznáme, jisté je pouze to, že roli agregátu s vnitřním spalováním hraje zážehová jednotka o objemu 3,0 l a výkonu 360 koní (265 kW), na níž navazuje osmistupňová automatická převodovka. Italdesign Brivido dosáhne nejvyšší rychlosti přes 275 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 5,8 s. O spotřebě ani emisích CO2 se zatím nehovořilo.

Volkswagen definitivně převzal studio Italdesign

Volkswagen definitivně převzal studio Italdesign

Sám Giorgetto Giugiaro slibuje, že špičkové jízdní výkony nemají v případě modelu Brivido negativní vliv na komfort cestování žádného ze čtyř pasažérů. Jejich výhled zlepšují bohatě prosklené části karoserie od rozměrného čelného skla přes střechu až po dlouhé, vzhůru výklopné boční dveře, jež umožňují přístup k oběma řadám sedadel zároveň.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie s ostrými a originálními rysy nabízí pohodlný přístup ke všem čtyřem sedadlům

Za pozornost stojí také vnitřní výbava prototypu Italdesign Giugiaro Brivido. Karosárna ve spolupráci s VW Group a jeho výzkumným oddělením pro vývoj elektronických soustav ERL připravila řadu pozoruhodných řešení. Za zmínku stojí třeba pokrokový (a také patentovaný) masivní sloupek volantu, který na lehké konzoli nese v konfiguraci motocyklu malé monitory promítající signál kamer nahrazujících zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé prvky palubních ovládacích a kontrolních prvků studie Brevido byly patentovány

Na příčkách volantu se nacházejí dotykové spínače ovládající například vnější osvětlení a zábavní systémy (vlevo) nebo klimatizaci (vpravo). Spolujezdec má před sebou vlastní přístrojový štít s rychloměrem a dalšími ukazateli provozních parametrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod něj lze zasunout a párovat tablet iPad, který pak nabízí další možnosti sledování a ovládání dílčích skupin vozu. Nevím jak vy, ale já bych zřejmě nebyl zrovna nadšen z toho, kdyby můj spolujezdec (hlavně pak spolujezdkyně…) mohl přesně a pohodlně sledovat rychlost jízdy a přepínat mi rádio…
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků