Isuzu Motors představilo v Tokiu nákladní vůz budoucnosti

Hlavním lákadlem expozice Isuzu na autosalonu v Tokiu byla designová studie tahače budoucnosti Isuzu T-Next.
Isuzu Motors představilo v Tokiu nákladní vůz budoucnosti

Budoucnost Isuzu: T-Next

„Tento model představuje naší vizi tahače budoucnosti. Jedná se o koncept, který spojuje vysokou úroveň bezpečnosti a vynikající aerodynamické vlastnosti pro výkonnou logistiku budoucnosti,“ řekl prezident Isuzu Motors Susumu Hosoi.

T-Next je podle něj předobrazem budoucích technologií přinášejících vynikající bezpečnost, ekonomiku provozu i ohleduplnost k životnímu prostředí. Exteriér tahače je charakteristický čistým, solidním a současně emotivním vzhledem, který ovšem již na první pohled prozrazuje příbuznost ke značce.

Klepněte pro větší obrázek
Isuzu T-Next.

Kromě pokročilé aerodynamiky se konstruktéři soustředili na interiér. Nejmodernější multifunkční zařízení jsou soustředěna uprostřed přístrojového panelu a i sedadlo řidiče je situováno doprostřed vozidla.

Tato koncepce by měla přispět především k ideálnímu výhledu řidiče, jako i k lepší variabilitě a funkčnosti interiéru.

Navzdory inovativnímu pojetí interiéru je uspořádání odpočinkové části kabiny nadále velmi praktické a reálné. Během zastávky může být volant z důvodu úspory prostoru zasunut do kruhové části s kontrolními ukazateli. Ovládání všech zařízení je realizováno buďto prostřednictvím hlasových příkazů, nebo dotykové obrazovky ve středu volantu.

Přítomnost Isuzu: D-Max 

V Tokiu představilo Isuzu také novou generaci terénního pick-upu D-Max. Novinka nahrazuje původní model nabízený od roku 2002.

Kromě zcela nového designu nabízí D-Max zcela odlišnou paletu motorizací. Čtyřválcové vznětové motory s přímým vstřikem paliva o objemu 2,5 l a 3,0 l poskytují výkon 85 resp. 100 kW.

Klepněte pro větší obrázek
Isuzu D-Max.

Všechny modely budou vybaveny přiřaditelným pohonem všech kol a pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou (v kombinaci s motorem 3.0 l).

Minulost Isuzu: Sumida Typ M

Návštěvníky autosalonu přitahoval dokonale zrestaurovaný autobus Sumida typ M. První model této řady byl vyroben už v roce 1929 a velmi významně přispěl k modernizaci japonské veřejné dopravy.

„Autobus, který je zde vystaven, byl vyroben v roce 1932 a velmi dlouho byl uložen v depozitáři Isuzu. Při příležitosti autosalonu jsme se jej rozhodli zrenovovat do funkční podoby. Samotná renovace byla pro nás velmi poučná poznáním dovednosti našich předků i útrap, kterými si museli projít. Vystavený model je pravděpodobně nejstarším pojízdným autobusem v Japonsku,“ řekl během tiskové konference prezident Isuzu Motors Susumu Hosoi.

Klepněte pro větší obrázek
Isuzu Sumida typ M.
 


 

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků