Como F1 Super bylo vstupenkou Isuzu do Formule 1. Osud ale nepřál

Isuzu a motor pro Formule 1? To je asi jen těžce představitelné spojení. Ale ono se skutečně odehrálo. Motor japonské automobilky se téměř objevil v monopostech stáje Lotus.

Pick-up s dvanáctiválcem? Ano, i to je možné. Zřejmě málokdo by tipoval, že pod tohle velice netradiční spojení se podepsalo Isuzu. Japonskou automobilku si totiž většina spojuje spíše s užitkovými vozy. Má ale na kontě také tento kousek s označením Isuzu Como F1 Super. 

Tímto vozem se Isuzu ve velkém stylu vřítilo do devadesátých let minulého století. Se svým počinem v roce 1991 zřejmě automobilka toužila po vstupu do světa, se kterým neměla vůbec žádné zkušenosti - se seriálem Formule 1. 

Mercedes-AMG dá hybridní soustavu s výkonem 805 koní do produkčního modelu

Mercedes-AMG dá hybridní soustavu s výkonem 805 koní do produkčního modelu

Japonská automobilka použila dvanáctiválec s objemem 3,5 litru, který produkoval 740 koní. Motor s označením P799WE byl navržen tak, aby vyhovoval specifikacím Formule 1. Sahala po něm stáj Lotus, která s ním chtěla pohánět monopost 102C. Testování na okruhu Silverstone vypadalo nadějně, nakonec to ale nedopadlo podle představ. Japonská ekonomika se nevyvíjela dobře, a tak Isuzu od dohody s Lotusem muselo odstoupit. 

Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Isuzu Como F1 Super bylo navrženo designérem Simonem Coxem. Jeho netradiční pick-up kromě neskutečně výkonného motoru ohromoval také výklopnými dveřmi. Díky prostoru v zadní části byl vůz také praktický, samozřejmě v rámci možností určených masivním krytem "korby".

Komerčně vůz nebyl využitelný. Rozhodně se ale jednalo o jeden z nejzajímavějších konceptů devadesátých let. Zůstává tak jen záhadou, jak by to dopadlo, kdyby Isuzu investovalo více do výroby klasických osobních automobilů. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků