Como F1 Super bylo vstupenkou Isuzu do Formule 1. Osud ale nepřál

Isuzu a motor pro Formule 1? To je asi jen těžce představitelné spojení. Ale ono se skutečně odehrálo. Motor japonské automobilky se téměř objevil v monopostech stáje Lotus.

Pick-up s dvanáctiválcem? Ano, i to je možné. Zřejmě málokdo by tipoval, že pod tohle velice netradiční spojení se podepsalo Isuzu. Japonskou automobilku si totiž většina spojuje spíše s užitkovými vozy. Má ale na kontě také tento kousek s označením Isuzu Como F1 Super. 

Tímto vozem se Isuzu ve velkém stylu vřítilo do devadesátých let minulého století. Se svým počinem v roce 1991 zřejmě automobilka toužila po vstupu do světa, se kterým neměla vůbec žádné zkušenosti - se seriálem Formule 1. 

Mercedes-AMG dá hybridní soustavu s výkonem 805 koní do produkčního modelu

Mercedes-AMG dá hybridní soustavu s výkonem 805 koní do produkčního modelu

Japonská automobilka použila dvanáctiválec s objemem 3,5 litru, který produkoval 740 koní. Motor s označením P799WE byl navržen tak, aby vyhovoval specifikacím Formule 1. Sahala po něm stáj Lotus, která s ním chtěla pohánět monopost 102C. Testování na okruhu Silverstone vypadalo nadějně, nakonec to ale nedopadlo podle představ. Japonská ekonomika se nevyvíjela dobře, a tak Isuzu od dohody s Lotusem muselo odstoupit. 

Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Isuzu Como F1 Super bylo navrženo designérem Simonem Coxem. Jeho netradiční pick-up kromě neskutečně výkonného motoru ohromoval také výklopnými dveřmi. Díky prostoru v zadní části byl vůz také praktický, samozřejmě v rámci možností určených masivním krytem "korby".

Komerčně vůz nebyl využitelný. Rozhodně se ale jednalo o jeden z nejzajímavějších konceptů devadesátých let. Zůstává tak jen záhadou, jak by to dopadlo, kdyby Isuzu investovalo více do výroby klasických osobních automobilů. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků