Como F1 Super bylo vstupenkou Isuzu do Formule 1. Osud ale nepřál

Isuzu a motor pro Formule 1? To je asi jen těžce představitelné spojení. Ale ono se skutečně odehrálo. Motor japonské automobilky se téměř objevil v monopostech stáje Lotus.

Pick-up s dvanáctiválcem? Ano, i to je možné. Zřejmě málokdo by tipoval, že pod tohle velice netradiční spojení se podepsalo Isuzu. Japonskou automobilku si totiž většina spojuje spíše s užitkovými vozy. Má ale na kontě také tento kousek s označením Isuzu Como F1 Super. 

Tímto vozem se Isuzu ve velkém stylu vřítilo do devadesátých let minulého století. Se svým počinem v roce 1991 zřejmě automobilka toužila po vstupu do světa, se kterým neměla vůbec žádné zkušenosti - se seriálem Formule 1. 

Mercedes-AMG dá hybridní soustavu s výkonem 805 koní do produkčního modelu

Mercedes-AMG dá hybridní soustavu s výkonem 805 koní do produkčního modelu

Japonská automobilka použila dvanáctiválec s objemem 3,5 litru, který produkoval 740 koní. Motor s označením P799WE byl navržen tak, aby vyhovoval specifikacím Formule 1. Sahala po něm stáj Lotus, která s ním chtěla pohánět monopost 102C. Testování na okruhu Silverstone vypadalo nadějně, nakonec to ale nedopadlo podle představ. Japonská ekonomika se nevyvíjela dobře, a tak Isuzu od dohody s Lotusem muselo odstoupit. 

Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Isuzu Como F1 Super bylo navrženo designérem Simonem Coxem. Jeho netradiční pick-up kromě neskutečně výkonného motoru ohromoval také výklopnými dveřmi. Díky prostoru v zadní části byl vůz také praktický, samozřejmě v rámci možností určených masivním krytem "korby".

Komerčně vůz nebyl využitelný. Rozhodně se ale jednalo o jeden z nejzajímavějších konceptů devadesátých let. Zůstává tak jen záhadou, jak by to dopadlo, kdyby Isuzu investovalo více do výroby klasických osobních automobilů. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků