ISG snižuje spotřebu paliva až o 20 %

Snižování spotřeby paliva je pro společnost Volvo Cars jednou z nejvyšších priorit na poli ochrany životního prostředí. Slibně vypadá projekt takzvaného integrovaného startovacího generátoru ISG (Integrated Starter Generator), který oslaví premiéru na Frankfurtském autosalonu 2001.
ISG snižuje spotřebu paliva až o 20 %
Integrovaný startovací generátor nahrazuje jak alternátor, tak i spouštěč motoru. Snižuje zatížení motoru. Největší úspory paliva je dosaženo samočinným vypínáním motoru při každém zastavení automobilu. Efekt je zvlášť patrný v hustém městském provozu.

Motor se při zastavení samočinně vypíná

„V městském provozu s mnoha zastaveními a rozjezdy může ISG snížit spotřebu paliva až o 20 procent a odpovídajícím způsobem snížit také emise škodlivin výfukových plynů,“ říká Hans Gustavsson, který vede úsek Research, Development and Purchasing společnosti Volvo Cars, a dodává: „Není třeba vyvíjet nový model automobilu nebo nějak významně modifikovat již existující automobily. Integrovaný startovací generátor může být namontován do většiny existujících modelů. Oproti jiným konstrukčním řešením, které přispívají k ochraně životního prostředí, jako jsou například hybridní automobily, je to z hlediska nákladů velmi efektivní systém. Volvo, které má zabudován systém ISG, se v podstatě chová stejně jako Volvo, které už máte."

Na rozdíl od běžných automobilů se motor ve spojení se samočinnou převodovkou a s ISG vypne okamžitě po každém zastavení. Tím tak nespotřebovává palivo při volnoběžných otáčkách. Při snaze opět se rozjet, pak stačí jen sešlápnout pedál plynu. Motor se automaticky nastartuje. Díky samočinné převodovce se pak normálně rozjede.

Hbitější než konvenční automobil

ISG zůstává aktivní v průběhu celé jízdy, například při předjíždění nebo v jiných případech, kdy je třeba mimořádného výkonu.

„V určitých situacích se automobil vybavený systémem ISG jeví jako hbitější než odpovídající automobil s konvenčním pohonem. Můžete například jet při nižších otáčkách motoru na vyšší převodový stupeň,“ dodává Hans Gustavsson.

Akumulátor dostává energii zdarma

Jestliže řidič sundá nohu z plynového pedálu při zpomalování, dopředný pohyb automobilu pohání jednotku ISG, která začne dobíjet akumulátor s napětím 42 V. ISG na rozdíl od alternátoru tedy nezatěžuje pohonnou jednotku a tím opět šetří pohonné hmoty. Navíc má ISG oproti klasickým alternátorům efektivnější dobíjecí schopnost.

Systémy, které jsou funkční jen při běžícím motoru, jako například posilovač řízení nebo klimatizace, jsou u Volva s ISG poháněny elektrickou energií a ne pohonnou jednotkou. Tím opět klesá spotřeba paliva.

Soustava 42 V má řadu výhod

Elektroinstalace o napětí 42 V poskytuje řadu výhod. Kromě toho, že pohání systém ISG, má navíc tu výhodu, že disponuje stabilní dodávkou proudu. Vyšší napětí navíc umožňuje instalovat mnohem více elektrických zařízení pro zvýšení komfortu. Například držák nápojů, který velmi rychle ochladí limonádu nebo udrží kávu teplou. Napětí 42 V navíc umožňuje lépe využívat některé vyspělé bezpečnostní systémy. Vývoj právě probíhá a mateřská společnost Ford Motor Company už pracuje na několika hlavních projektech v této oblasti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků