ISG snižuje spotřebu paliva až o 20 %

Snižování spotřeby paliva je pro společnost Volvo Cars jednou z nejvyšších priorit na poli ochrany životního prostředí. Slibně vypadá projekt takzvaného integrovaného startovacího generátoru ISG (Integrated Starter Generator), který oslaví premiéru na Frankfurtském autosalonu 2001.
ISG snižuje spotřebu paliva až o 20 %
Integrovaný startovací generátor nahrazuje jak alternátor, tak i spouštěč motoru. Snižuje zatížení motoru. Největší úspory paliva je dosaženo samočinným vypínáním motoru při každém zastavení automobilu. Efekt je zvlášť patrný v hustém městském provozu.

Motor se při zastavení samočinně vypíná

„V městském provozu s mnoha zastaveními a rozjezdy může ISG snížit spotřebu paliva až o 20 procent a odpovídajícím způsobem snížit také emise škodlivin výfukových plynů,“ říká Hans Gustavsson, který vede úsek Research, Development and Purchasing společnosti Volvo Cars, a dodává: „Není třeba vyvíjet nový model automobilu nebo nějak významně modifikovat již existující automobily. Integrovaný startovací generátor může být namontován do většiny existujících modelů. Oproti jiným konstrukčním řešením, které přispívají k ochraně životního prostředí, jako jsou například hybridní automobily, je to z hlediska nákladů velmi efektivní systém. Volvo, které má zabudován systém ISG, se v podstatě chová stejně jako Volvo, které už máte."

Na rozdíl od běžných automobilů se motor ve spojení se samočinnou převodovkou a s ISG vypne okamžitě po každém zastavení. Tím tak nespotřebovává palivo při volnoběžných otáčkách. Při snaze opět se rozjet, pak stačí jen sešlápnout pedál plynu. Motor se automaticky nastartuje. Díky samočinné převodovce se pak normálně rozjede.

Hbitější než konvenční automobil

ISG zůstává aktivní v průběhu celé jízdy, například při předjíždění nebo v jiných případech, kdy je třeba mimořádného výkonu.

„V určitých situacích se automobil vybavený systémem ISG jeví jako hbitější než odpovídající automobil s konvenčním pohonem. Můžete například jet při nižších otáčkách motoru na vyšší převodový stupeň,“ dodává Hans Gustavsson.

Akumulátor dostává energii zdarma

Jestliže řidič sundá nohu z plynového pedálu při zpomalování, dopředný pohyb automobilu pohání jednotku ISG, která začne dobíjet akumulátor s napětím 42 V. ISG na rozdíl od alternátoru tedy nezatěžuje pohonnou jednotku a tím opět šetří pohonné hmoty. Navíc má ISG oproti klasickým alternátorům efektivnější dobíjecí schopnost.

Systémy, které jsou funkční jen při běžícím motoru, jako například posilovač řízení nebo klimatizace, jsou u Volva s ISG poháněny elektrickou energií a ne pohonnou jednotkou. Tím opět klesá spotřeba paliva.

Soustava 42 V má řadu výhod

Elektroinstalace o napětí 42 V poskytuje řadu výhod. Kromě toho, že pohání systém ISG, má navíc tu výhodu, že disponuje stabilní dodávkou proudu. Vyšší napětí navíc umožňuje instalovat mnohem více elektrických zařízení pro zvýšení komfortu. Například držák nápojů, který velmi rychle ochladí limonádu nebo udrží kávu teplou. Napětí 42 V navíc umožňuje lépe využívat některé vyspělé bezpečnostní systémy. Vývoj právě probíhá a mateřská společnost Ford Motor Company už pracuje na několika hlavních projektech v této oblasti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků