Irmscher Inspiro: bonbónek, jenž se rozjede na 240 km/h

Nejen Ženevou je v těchto dnech živ automobily posedlý člověk. Ve Stuttgartu Irmscher představil svůj retro roadster Inspiro.

Včerejším dnem uzavřel své brány věhlasný stuttgartský veletrh Retro Classics zaměřený na historická vozidla všech druhů a stáří a díly k nim. Otevřen byl s prvním veřejným dnem autosalonu v Ženevě a jde o jeden z nejvýznamnějších veletrhů svého druhu na světě, který se navíc může pochlubit bohatou tradicí. Nebývá zrovna zvykem, aby se tam prezentovaly nové automobily, ale roadster Inspiro vypadá tak dobře, že mu to odpustíme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Irmscher Inspiro jako moderní adaptace lehkých roadsterů minulosti

Ladičská společnost Irmscher se již několik dekád specializuje na tuning běžných evropských automobilů. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na první sety Opel Mokka Irmscher, ale Irmscher nabízí také kúry pro kompletní nabídku automobilů značky Chevrolet. Před čtyřmi lety byl představen lehký roadster Irmscher 7 Turbo, který jednoznačně následuje odkaz klasického britského modelu Lotus Super Seven.

Tuning | Lotus

Irmscher 7 Turbo: Lotus Seven stále žije

A právě srovnání s tímto strojem se vyloženě nabízí při pohledu na nejnovější model Irmscher Inspiro představený letos na Retro Classics ve Stuttgartu. Tato studie je údajně plně provozuschopná a vyniká pohotovostní hmotností 780 kg, což je jen nepatrně více než u Irmscheru 7 Turbo. Karoserie je lakována matově šedou barvou a interiér je opatřen sportovními sedadly a čalouněním rudou kůží Nappa.

Klepněte pro větší obrázek
Irmscher Inspiro

Konstrukce této stavby je údajně celá dílem společnosti Irmscher, takže podle všeho vychází z podobné techniky jako její 7 Turbo. Roadster Inspiro vyniká jednoduchými liniemi bez dveří a ochrannými oblouky za hlavovými opěrkami, vystupujícími blatníky a šikmo svisle sestavenými kulatými svítilnami vpředu i vzadu. Vůz nevypadá špatně, ale cílem kritiky bude zejména poněkud bizarní tvarování skloněné masky chladiče.

SUV | Tuning | Premiéry | Opel | Design

Opel Mokka v prvním ladění Irmscher

Devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 225/35 vpředu a 245/35 vzadu. Pod přední kapotou se skrývá zážehový šestiválec s výkonem 204 koní (150 kW) a jeho točivý moment se přenáší (jak jinak) na kola zadní nápravy. Podle tvrzení výrobce z 0 na 96 km/h zrychlí Irmscher Inspiro za 5,7 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků