Irmscher Inspiro: bonbónek, jenž se rozjede na 240 km/h

Nejen Ženevou je v těchto dnech živ automobily posedlý člověk. Ve Stuttgartu Irmscher představil svůj retro roadster Inspiro.

Včerejším dnem uzavřel své brány věhlasný stuttgartský veletrh Retro Classics zaměřený na historická vozidla všech druhů a stáří a díly k nim. Otevřen byl s prvním veřejným dnem autosalonu v Ženevě a jde o jeden z nejvýznamnějších veletrhů svého druhu na světě, který se navíc může pochlubit bohatou tradicí. Nebývá zrovna zvykem, aby se tam prezentovaly nové automobily, ale roadster Inspiro vypadá tak dobře, že mu to odpustíme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Irmscher Inspiro jako moderní adaptace lehkých roadsterů minulosti

Ladičská společnost Irmscher se již několik dekád specializuje na tuning běžných evropských automobilů. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na první sety Opel Mokka Irmscher, ale Irmscher nabízí také kúry pro kompletní nabídku automobilů značky Chevrolet. Před čtyřmi lety byl představen lehký roadster Irmscher 7 Turbo, který jednoznačně následuje odkaz klasického britského modelu Lotus Super Seven.

Irmscher 7 Turbo: Lotus Seven stále žije

Irmscher 7 Turbo: Lotus Seven stále žije

A právě srovnání s tímto strojem se vyloženě nabízí při pohledu na nejnovější model Irmscher Inspiro představený letos na Retro Classics ve Stuttgartu. Tato studie je údajně plně provozuschopná a vyniká pohotovostní hmotností 780 kg, což je jen nepatrně více než u Irmscheru 7 Turbo. Karoserie je lakována matově šedou barvou a interiér je opatřen sportovními sedadly a čalouněním rudou kůží Nappa.

Klepněte pro větší obrázek
Irmscher Inspiro

Konstrukce této stavby je údajně celá dílem společnosti Irmscher, takže podle všeho vychází z podobné techniky jako její 7 Turbo. Roadster Inspiro vyniká jednoduchými liniemi bez dveří a ochrannými oblouky za hlavovými opěrkami, vystupujícími blatníky a šikmo svisle sestavenými kulatými svítilnami vpředu i vzadu. Vůz nevypadá špatně, ale cílem kritiky bude zejména poněkud bizarní tvarování skloněné masky chladiče.

Opel Mokka v prvním ladění Irmscher

Opel Mokka v prvním ladění Irmscher

Devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 225/35 vpředu a 245/35 vzadu. Pod přední kapotou se skrývá zážehový šestiválec s výkonem 204 koní (150 kW) a jeho točivý moment se přenáší (jak jinak) na kola zadní nápravy. Podle tvrzení výrobce z 0 na 96 km/h zrychlí Irmscher Inspiro za 5,7 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků