Irmscher Caterham Seven: silnejšia sedma

Imscher sa síce väčšinou venuje modelom od Opelu. Teraz si však vzal na mušku niečo viac, legendárny Caterham Seven.

Samotný Caterham Seven v sebe ukrýva športové ambície obalené klasickými retro tvarmi a je akýmsi nesmrteľným odkazom na pôvodný Lotus Seven, na ktorý neskôr kúpila práva spoločnosť Caterham. Toto auto si určite nezaobstará nikto na to, aby si dopriaval každodenné pohodlie pri dlhých cestách. Seven je účinný nástroj na víkendovú zábavu.

Irmscher v prvom rade vymenil sériový agregát s objemom 1,6 litra za motor od Opelu, kokrétne dvojlitrový turbomotor, ktorý nájdeme napríklad v novom modeli GT. V slabšom prevedení bude motor poskytovať výkon 154 kW (210 k) a točivý moment 285 Nm, pokiaľ ale chcete, môžete siahnuť po silnejšej verzii s výkonom plných 195 kW (265 k). Že je to stále málo? Skúste zobrať do úvahy, že celé vozidlo váži len 725 kilogramov a pôvodný motor podával aj v najvýkonnejšej verzii výkon len 140 koní. V praxi to znamená, že aj keď maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo hodnoty 250 km/h, na stovku zrýchlite za menej ako 4 sekundy. A mnoho dvojlitrových áut s podobnou dynamikou určite nenájdete.

Čo sa týka ostatných komponentov, žiadne iné úpravy Irmscher na vozidle nevykonal. Caterham Seven je už od základu vyladeným autom stvoreným pre špičkové jazdné výkony, a tak si ani výmena agregátu žiadne iné zásahy nevynútila. Pokiaľ ale predsa len trváte na svojom, Irmscher má k dispozícii aj iné komponenty vrátane bŕzd, pružín a tlmičov. V prípade záujmu si musíte pripraviť zhruba 55 tisíc Eur (1 850 000 Sk/1 550 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Irmscher Caterham Seven

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků