Irmscher Caterham Seven: silnejšia sedma

Imscher sa síce väčšinou venuje modelom od Opelu. Teraz si však vzal na mušku niečo viac, legendárny Caterham Seven.

Samotný Caterham Seven v sebe ukrýva športové ambície obalené klasickými retro tvarmi a je akýmsi nesmrteľným odkazom na pôvodný Lotus Seven, na ktorý neskôr kúpila práva spoločnosť Caterham. Toto auto si určite nezaobstará nikto na to, aby si dopriaval každodenné pohodlie pri dlhých cestách. Seven je účinný nástroj na víkendovú zábavu.

Irmscher v prvom rade vymenil sériový agregát s objemom 1,6 litra za motor od Opelu, kokrétne dvojlitrový turbomotor, ktorý nájdeme napríklad v novom modeli GT. V slabšom prevedení bude motor poskytovať výkon 154 kW (210 k) a točivý moment 285 Nm, pokiaľ ale chcete, môžete siahnuť po silnejšej verzii s výkonom plných 195 kW (265 k). Že je to stále málo? Skúste zobrať do úvahy, že celé vozidlo váži len 725 kilogramov a pôvodný motor podával aj v najvýkonnejšej verzii výkon len 140 koní. V praxi to znamená, že aj keď maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo hodnoty 250 km/h, na stovku zrýchlite za menej ako 4 sekundy. A mnoho dvojlitrových áut s podobnou dynamikou určite nenájdete.

Čo sa týka ostatných komponentov, žiadne iné úpravy Irmscher na vozidle nevykonal. Caterham Seven je už od základu vyladeným autom stvoreným pre špičkové jazdné výkony, a tak si ani výmena agregátu žiadne iné zásahy nevynútila. Pokiaľ ale predsa len trváte na svojom, Irmscher má k dispozícii aj iné komponenty vrátane bŕzd, pružín a tlmičov. V prípade záujmu si musíte pripraviť zhruba 55 tisíc Eur (1 850 000 Sk/1 550 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Irmscher Caterham Seven

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků