Irmscher Caterham Seven: silnejšia sedma

Imscher sa síce väčšinou venuje modelom od Opelu. Teraz si však vzal na mušku niečo viac, legendárny Caterham Seven.

Samotný Caterham Seven v sebe ukrýva športové ambície obalené klasickými retro tvarmi a je akýmsi nesmrteľným odkazom na pôvodný Lotus Seven, na ktorý neskôr kúpila práva spoločnosť Caterham. Toto auto si určite nezaobstará nikto na to, aby si dopriaval každodenné pohodlie pri dlhých cestách. Seven je účinný nástroj na víkendovú zábavu.

Irmscher v prvom rade vymenil sériový agregát s objemom 1,6 litra za motor od Opelu, kokrétne dvojlitrový turbomotor, ktorý nájdeme napríklad v novom modeli GT. V slabšom prevedení bude motor poskytovať výkon 154 kW (210 k) a točivý moment 285 Nm, pokiaľ ale chcete, môžete siahnuť po silnejšej verzii s výkonom plných 195 kW (265 k). Že je to stále málo? Skúste zobrať do úvahy, že celé vozidlo váži len 725 kilogramov a pôvodný motor podával aj v najvýkonnejšej verzii výkon len 140 koní. V praxi to znamená, že aj keď maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo hodnoty 250 km/h, na stovku zrýchlite za menej ako 4 sekundy. A mnoho dvojlitrových áut s podobnou dynamikou určite nenájdete.

Čo sa týka ostatných komponentov, žiadne iné úpravy Irmscher na vozidle nevykonal. Caterham Seven je už od základu vyladeným autom stvoreným pre špičkové jazdné výkony, a tak si ani výmena agregátu žiadne iné zásahy nevynútila. Pokiaľ ale predsa len trváte na svojom, Irmscher má k dispozícii aj iné komponenty vrátane bŕzd, pružín a tlmičov. V prípade záujmu si musíte pripraviť zhruba 55 tisíc Eur (1 850 000 Sk/1 550 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Irmscher Caterham Seven

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků