U Prahy vyrostla další supernabíječka, s níž je vlastnictví elektromobilu příjemné

V Česku je v provozu již druhá ultrarychlá nabíječka pro elektromobily společnosti Ionity. Třetí vznikne v na dálnici D1 u Jihlavy.

První dobíjecí stanice společnosti Ionity, společného podniku značek BMW, Daimler, Ford a VW Group (se značkami Audi a Porsche), byla v České republice zprovozněna v prosinci roku 2019 u čerpací stanice OMV v Berouně (dálnice D5). Spolupráce Ionity a sítě čerpacích stanic se má i nadále rozšiřovat.

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

Čerpací stanice ale nenesou jen značku OMV. S ultrarychlou nabíjecí stanicí Ionity se tak spojila i společnost Shell Czech Republic a první kousek stojí na čerpací stanici Nupaky u Prahy (na dálnici D1). Další byste pak našli v Senci u Bratislavy a pokud budete pokračovat až k maďarskému Balatonu, můžete si auto nabít i u dálnice M7.

Nabíjecí výkon je stále až 350 kW a na stanici Nupaky jsou připravena dvě nabíjecí místa. „Technologie naší nabíjecí stanice je postavena na tom, že dokáže nabíjet auta maximálním výkonem i při obsazení více dobíjecích míst najednou. Je to řešení bez kompromisů, které přesahuje standard současných rychlonabíjecích stanic,“ vysvětluje Peter Ševce, manažer Ionity pro střední a východní Evropu.

Revoluční Tesla Semi jde konečně do výroby. Po více než dvou letech od premiéry

Revoluční Tesla Semi jde konečně do výroby. Po více než dvou letech od premiéry

Nabíjecí stanice slibuje nabít elektromobil nové generace za 10 až 15 minut. Záleží však na tom, jakým nabíjecím výkonem váš elektrický vůz disponuje. Jako první se k nové stanici napojila Škoda Enyaq iV. Za jak dlouho se její lithium-iontový akumulátor nabil, však značka nezveřejňuje. Další nabíjecí stanice Ionity vzniká na dálnici D1 u Jihlavy. Cena za jednorázové nabití nebyla uvedena.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků