Hyundai Ioniq 6 vtrhl na český trh začátkem letošního roku jako designově povedený fastback s dojezdem až 614 kilometrů u verze s větší baterií a jedním elektromotorem. Zdroj:  km77.com

Hyundai Ioniq 6 vtrhl na český trh začátkem letošního roku jako designově povedený fastback s dojezdem až 614 kilometrů u verze s větší baterií a jedním elektromotorem. | Zdroj: km77.com

Vedle designu přesvědčila novinka solidními jízdními vlastnostmi, zejména dobře odladěným podvozkem. Otázkou je, jestli Ioniq 6 podrží i na polygonu během slalomu a losího testu. Zdroj:  km77.com

Vedle designu přesvědčila novinka solidními jízdními vlastnostmi, zejména dobře odladěným podvozkem. Otázkou je, jestli Ioniq 6 podrží i na polygonu během slalomu a losího testu. | Zdroj: km77.com

Na zkušební dráhu si redakce km77 vybrala právě nejzajímavější verzi, tedy zadokolku se 77,4kWh baterií a vzadu umístěným elektromotorem o výkonu 168 kW. Zdroj:  km77.com

Na zkušební dráhu si redakce km77 vybrala právě nejzajímavější verzi, tedy zadokolku se 77,4kWh baterií a vzadu umístěným elektromotorem o výkonu 168 kW. | Zdroj: km77.com

Osmnáctipalcová kola obouvají pneumatiky Nexen NFera Sport EV v rozměru 225/55 R18 98W. Zdroj:  km77.com

Osmnáctipalcová kola obouvají pneumatiky Nexen NFera Sport EV v rozměru 225/55 R18 98W. | Zdroj: km77.com

Jako fastback pro dlouhé cesty je Ioniq 6 nastavený na komfortnější notu, což se v kombinaci s provozní hmotností 1985 kg projevuje mezi kužely menší obrazností. Zdroj:  km77.com

Jako fastback pro dlouhé cesty je Ioniq 6 nastavený na komfortnější notu, což se v kombinaci s provozní hmotností 1985 kg projevuje mezi kužely menší obrazností. | Zdroj: km77.com

Ačkoliv vůz slušně potlačuje náklony karoserie, odezva řízení nepatří k nejrychlejším ani nejpřesnějším. Zdroj:  km77.com

Ačkoliv vůz slušně potlačuje náklony karoserie, odezva řízení nepatří k nejrychlejším ani nejpřesnějším. | Zdroj: km77.com

V tomto segmentu ale není ostré ani strmé řízení prioritou. Ioniqu 6 by to ve výsledku dost uškodilo, protože při neopatrném dávkování plynu má mezi kužely tendenci záď ustřelovat.  Zdroj:  km77.com

V tomto segmentu ale není ostré ani strmé řízení prioritou. Ioniqu 6 by to ve výsledku dost uškodilo, protože při neopatrném dávkování plynu má mezi kužely tendenci záď ustřelovat.  | Zdroj: km77.com

Na výsledném čase, který zrovna neoslní, se pravděpodobně podepsaly i zvolené pneumatiky s průměrnou přilnavostí. Zdroj:  km77.com

Na výsledném čase, který zrovna neoslní, se pravděpodobně podepsaly i zvolené pneumatiky s průměrnou přilnavostí. | Zdroj: km77.com

Je otázkou, jak se obutí projevilo na prvním pokusu s nájezdovou rychlostí 78 km/h, ale je jasné, že při této metě se Ioniq 6 není schopen včas vrátit do svého pruhu. Zdroj:  km77.com

Je otázkou, jak se obutí projevilo na prvním pokusu s nájezdovou rychlostí 78 km/h, ale je jasné, že při této metě se Ioniq 6 není schopen včas vrátit do svého pruhu. | Zdroj: km77.com

Čistý průjezd se daří při rychlosti 72 km/h. Zdroj:  km77.com

Čistý průjezd se daří při rychlosti 72 km/h. | Zdroj: km77.com

Při rekuperaci na 3. stupni je možné do losího testu najet i rychlostí 74 km/h protože jej v prostřední části výrazně přibrzdí. Zdroj:  km77.com

Při rekuperaci na 3. stupni je možné do losího testu najet i rychlostí 74 km/h protože jej v prostřední části výrazně přibrzdí. | Zdroj: km77.com

Měkčí podvozek sice auto nijak zásadně nenaklání, ale vůz tolik nepodpoří ve vykrojení zamýšlené stopy. Zdroj:  km77.com

Měkčí podvozek sice auto nijak zásadně nenaklání, ale vůz tolik nepodpoří ve vykrojení zamýšlené stopy. | Zdroj: km77.com

V případě aktivovaného systému ovládání jedním pedálem se manévr podařilo dokončit i při nájezdové rychlosti 77 km/h. Zdroj:  km77.com

V případě aktivovaného systému ovládání jedním pedálem se manévr podařilo dokončit i při nájezdové rychlosti 77 km/h. | Zdroj: km77.com

Když si odmyslíte mírné posunutí jednoho kuželu, tak Ioniq 6 hranici teoreticky splnil, ale je to diskutabilní.

Když si odmyslíte mírné posunutí jednoho kuželu, tak Ioniq 6 hranici teoreticky splnil, ale je to diskutabilní.

Vzhledem k elektromotoru umístěném vzadu máte při vysokých stupních rekuperace pocit, jakoby vám někdo přitáhl ruční brzdu. Zdroj:  km77.com

Vzhledem k elektromotoru umístěném vzadu máte při vysokých stupních rekuperace pocit, jakoby vám někdo přitáhl ruční brzdu. | Zdroj: km77.com

Vedle designu přesvědčila novinka solidními jízdními vlastnostmi, zejména dobře odladěným podvozkem. Otázkou je, jestli Ioniq 6 podrží i na polygonu během slalomu a losího testu. Zdroj:  km77.com
Na zkušební dráhu si redakce km77 vybrala právě nejzajímavější verzi, tedy zadokolku se 77,4kWh baterií a vzadu umístěným elektromotorem o výkonu 168 kW. Zdroj:  km77.com
Osmnáctipalcová kola obouvají pneumatiky Nexen NFera Sport EV v rozměru 225/55 R18 98W. Zdroj:  km77.com
Jako fastback pro dlouhé cesty je Ioniq 6 nastavený na komfortnější notu, což se v kombinaci s provozní hmotností 1985 kg projevuje mezi kužely menší obrazností. Zdroj:  km77.com
15
Fotogalerie

Ioniq 6 nemá rád, když se na něj spěchá. V losím testu může nezkušené pořádně vyškolit

Navzdory dobře odladěnému podvozku a dynamickému pohonu je výkon Ioniqu 6 při úhybných manévrech diskutabilní. Nechová se jako běžné auto, což ale můžete využít ve svůj prospěch.

Hyundai Ioniq 6 vtrhl na český trh začátkem letošního roku jako designově povedený fastback s dojezdem až 614 kilometrů u verze s větší baterií a jedním elektromotorem. Vedle designu přesvědčila novinka solidními jízdními vlastnostmi, zejména dobře odladěným podvozkem. Otázkou je, jestli Ioniq 6 podrží i na polygonu během slalomu a losího testu.

Na zkušební dráhu si redakce km77 vybrala právě nejzajímavější verzi, tedy zadokolku se 77,4kWh baterií a vzadu umístěným elektromotorem o výkonu 168 kW. Kola obouvají pneumatiky Nexen NFera Sport EV v rozměru 225/55 R18 98W.

Jako fastback pro dlouhé cesty je Ioniq 6 nastavený na komfortnější notu, což se v kombinaci s provozní hmotností 1985 kg projevuje mezi kužely menší obratností. Ačkoliv vůz slušně potlačuje náklony karoserie, odezva řízení nepatří k nejrychlejším ani nejpřesnějším. V tomto segmentu ale není ostré ani strmé řízení prioritou. Ioniqu 6 by to ve výsledku dost uškodilo, protože při neopatrném dávkování plynu má mezi kužely tendenci záď ustřelovat. Na výsledném čase, který neoslní, se pravděpodobně podepsaly i zvolené pneumatiky s průměrnou přilnavostí.

Je otázkou, jak se obutí projevilo na prvním pokusu s nájezdovou rychlostí 78 km/h, ale je jasné, že při této metě se Ioniq 6 není schopen včas vrátit do svého pruhu. Čistý průjezd se daří při rychlosti 72 km/h. Měkčí podvozek auto nijak zásadně nenaklání, ale vůz tolik nepodpoří ve vykrojení zamýšlené stopy.

Pomoci auto správě nasměrovat pomáhá základní první úroveň rekuperace. Při jejím vypnutí není Ioniq 6 tak přesný. Při rekuperaci na 3. stupni je možné do losího testu najet i rychlostí 74 km/h protože jej v prostřední části výrazně přibrzdí. V případě aktivovaného systému ovládání jedním pedálem se manévr podařilo dokončit i při nájezdové rychlosti 76 km/h.

Když si odmyslíte mírné posunutí jednoho kuželu, tak Ioniq 6 hranici teoreticky splnil, ale je to diskutabilní. Vzhledem k elektromotoru umístěném vzadu máte při vysokých stupních rekuperace pocit, jakoby vám někdo přitáhl ruční brzdu. Tím se stopa sice utáhne, ale musí se počítat se sklouznutím a vybočením zádě, což může méně zkušeného řidiče zaskočit. 

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud