ioCamper je apartmán, který se vejde do dodávky. Na jeho výrobu můžete přispět

Jistý vynálezce z Maďarska se rozhodl vyřešit problém s pohodlným kempováním mimo domov. Vytvořil tak skládací příbytek, který jednoduše složíte do většiny normálních dodávek.

Jestliže vaše představa o kempování v přírodě obsahuje pohodlnou postel, kuchyň nebo infotainment systém s 23palcovým displejem, maďarský inženýr Tamas Laczko má pro vás řešení. A vyžaduje pouze klasickou dodávku. Jeho výtvor, rozkládací „motorhome“ ioCamper, se totiž vejde do jakékoliv dodávky, ať už jde o velký Volkswagen Crafter nebo starý Fiat Ducato na videu níže.

Příbytek ioCamper chce Laczko nabízet v řadě rozměrů, které přizpůsobí právě vaší dodávce, aniž byste ji museli nějak upravovat. Standardní velikost složeného „domku“ je 2,5 x 1,3 x 1,7 metru. Manuální či automatické rozložení příbytku na místo pak zabere kolem 5 – 10 minut v závislosti na specifikaci.

"Spací" modely Volkswagenu jsou stále úspěšnější. Některé jsme zkusili

"Spací" modely Volkswagenu jsou stále úspěšnější. Některé jsme zkusili

Výbava uvnitř ioCamperu může být opravdu bohatá – klimatizace, malá kuchyně s dřezem a lednicí, koupelna s WC, infotainment systém (doopravdy vlastně PC s dotykovým displejem na stěně), čtyři velké postele, solární panely zajišťující elektrickou energii, pokud nemáte v kempu přípojku, a nechybí řada odkládacích prostor či ambientní osvětlení, které lze ovládat pomocí mobilní aplikace.

Ve své dodávce tak vlastně přivezete na místo kempování vcelku luxusní apartmán. Nevýhodou se může zdát samotné cestování v užitkové dodávce, která má nejčastěji dvou- či třímístnou kabinu vepředu. Větší skupiny cestovatelů tak budou muset stejně využít dalšího auta.

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

S výrobou prvního prototypu začal Laczko v dubnu 2017 a nyní se pokouší s ioCamperem dostat na trh. Než ale spustí kompletní produkci svého nápadu, potřebuje finanční podporu. Projekt tak mohou zájemci a fanoušci podpořit na crowfundingové platformě Indiegogo. Jestli se nápad uchytí, maďarský inženýr plánuje ioCamper nabízet po celém světě. Cenovku však zatím neuvádí.

Kampaň na podporu projektu bude trvat ještě další 2 měsíce a zatím Laczkovi přispělo 13 lidí. S vybranými 403 dolary (8785 Kč) má ovšem do stanovené částky 200.000 dolarů (4,3 milionu korun) poměrně daleko. Pokud tedy nesežene silného investora, start produkce v červnu 2019 vypadá hodně nepravděpodobně.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků