ioCamper je apartmán, který se vejde do dodávky. Na jeho výrobu můžete přispět

Jistý vynálezce z Maďarska se rozhodl vyřešit problém s pohodlným kempováním mimo domov. Vytvořil tak skládací příbytek, který jednoduše složíte do většiny normálních dodávek.

Jestliže vaše představa o kempování v přírodě obsahuje pohodlnou postel, kuchyň nebo infotainment systém s 23palcovým displejem, maďarský inženýr Tamas Laczko má pro vás řešení. A vyžaduje pouze klasickou dodávku. Jeho výtvor, rozkládací „motorhome“ ioCamper, se totiž vejde do jakékoliv dodávky, ať už jde o velký Volkswagen Crafter nebo starý Fiat Ducato na videu níže.

Příbytek ioCamper chce Laczko nabízet v řadě rozměrů, které přizpůsobí právě vaší dodávce, aniž byste ji museli nějak upravovat. Standardní velikost složeného „domku“ je 2,5 x 1,3 x 1,7 metru. Manuální či automatické rozložení příbytku na místo pak zabere kolem 5 – 10 minut v závislosti na specifikaci.

"Spací" modely Volkswagenu jsou stále úspěšnější. Některé jsme zkusili

"Spací" modely Volkswagenu jsou stále úspěšnější. Některé jsme zkusili

Výbava uvnitř ioCamperu může být opravdu bohatá – klimatizace, malá kuchyně s dřezem a lednicí, koupelna s WC, infotainment systém (doopravdy vlastně PC s dotykovým displejem na stěně), čtyři velké postele, solární panely zajišťující elektrickou energii, pokud nemáte v kempu přípojku, a nechybí řada odkládacích prostor či ambientní osvětlení, které lze ovládat pomocí mobilní aplikace.

Ve své dodávce tak vlastně přivezete na místo kempování vcelku luxusní apartmán. Nevýhodou se může zdát samotné cestování v užitkové dodávce, která má nejčastěji dvou- či třímístnou kabinu vepředu. Větší skupiny cestovatelů tak budou muset stejně využít dalšího auta.

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

S výrobou prvního prototypu začal Laczko v dubnu 2017 a nyní se pokouší s ioCamperem dostat na trh. Než ale spustí kompletní produkci svého nápadu, potřebuje finanční podporu. Projekt tak mohou zájemci a fanoušci podpořit na crowfundingové platformě Indiegogo. Jestli se nápad uchytí, maďarský inženýr plánuje ioCamper nabízet po celém světě. Cenovku však zatím neuvádí.

Kampaň na podporu projektu bude trvat ještě další 2 měsíce a zatím Laczkovi přispělo 13 lidí. S vybranými 403 dolary (8785 Kč) má ovšem do stanovené částky 200.000 dolarů (4,3 milionu korun) poměrně daleko. Pokud tedy nesežene silného investora, start produkce v červnu 2019 vypadá hodně nepravděpodobně.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků