ioCamper je apartmán, který se vejde do dodávky. Na jeho výrobu můžete přispět

Jistý vynálezce z Maďarska se rozhodl vyřešit problém s pohodlným kempováním mimo domov. Vytvořil tak skládací příbytek, který jednoduše složíte do většiny normálních dodávek.

Jestliže vaše představa o kempování v přírodě obsahuje pohodlnou postel, kuchyň nebo infotainment systém s 23palcovým displejem, maďarský inženýr Tamas Laczko má pro vás řešení. A vyžaduje pouze klasickou dodávku. Jeho výtvor, rozkládací „motorhome“ ioCamper, se totiž vejde do jakékoliv dodávky, ať už jde o velký Volkswagen Crafter nebo starý Fiat Ducato na videu níže.

Příbytek ioCamper chce Laczko nabízet v řadě rozměrů, které přizpůsobí právě vaší dodávce, aniž byste ji museli nějak upravovat. Standardní velikost složeného „domku“ je 2,5 x 1,3 x 1,7 metru. Manuální či automatické rozložení příbytku na místo pak zabere kolem 5 – 10 minut v závislosti na specifikaci.

"Spací" modely Volkswagenu jsou stále úspěšnější. Některé jsme zkusili

"Spací" modely Volkswagenu jsou stále úspěšnější. Některé jsme zkusili

Výbava uvnitř ioCamperu může být opravdu bohatá – klimatizace, malá kuchyně s dřezem a lednicí, koupelna s WC, infotainment systém (doopravdy vlastně PC s dotykovým displejem na stěně), čtyři velké postele, solární panely zajišťující elektrickou energii, pokud nemáte v kempu přípojku, a nechybí řada odkládacích prostor či ambientní osvětlení, které lze ovládat pomocí mobilní aplikace.

Ve své dodávce tak vlastně přivezete na místo kempování vcelku luxusní apartmán. Nevýhodou se může zdát samotné cestování v užitkové dodávce, která má nejčastěji dvou- či třímístnou kabinu vepředu. Větší skupiny cestovatelů tak budou muset stejně využít dalšího auta.

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

S výrobou prvního prototypu začal Laczko v dubnu 2017 a nyní se pokouší s ioCamperem dostat na trh. Než ale spustí kompletní produkci svého nápadu, potřebuje finanční podporu. Projekt tak mohou zájemci a fanoušci podpořit na crowfundingové platformě Indiegogo. Jestli se nápad uchytí, maďarský inženýr plánuje ioCamper nabízet po celém světě. Cenovku však zatím neuvádí.

Kampaň na podporu projektu bude trvat ještě další 2 měsíce a zatím Laczkovi přispělo 13 lidí. S vybranými 403 dolary (8785 Kč) má ovšem do stanovené částky 200.000 dolarů (4,3 milionu korun) poměrně daleko. Pokud tedy nesežene silného investora, start produkce v červnu 2019 vypadá hodně nepravděpodobně.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků