Inženýři Nissanu si v dlouhé chvíli postavili Leaf s 48 kWh akumulátory

Není to tak dávno, co inženýři v automobilkách trávili své volno tím, že vylepšovali sériové modely, na kterých pracovali přes den. Tímhle způsobem se zrodilo hned několik aut, které dnes považujeme za automobilové legendy, namátkou třeba vůbec první generace Volkswagenu Golf GTI, Dodge Viper či BMW E30 Touring. Ani dnes přitom inženýři nemíří po pracovní době rovnou domů, ale svůj čas už tráví u trochu jiných aut. Minimálně u Nissanu.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Partička inženýrů z vývojového centra ve španělské Barceloně vyvinula prototyp s kódovým označením Cocoon, který odkazuje na stejnojmenný film. Auto vychází z elektrického Nissanu Leaf, který přišel o zadní sedadla a část interiéru, kde našly své místo další akumulátory. Celkem se kapacita zdvojnásobila, takže nově teď jejich Leaf nabídne 48 kWh.

A protože standardní model dokáže ujet až 200 kilometrů, měl by upravený kousek být schopný ujet zhruba 400 kilometrů. Záměrně píšeme zhruba, protože další akumulátory něco váží, což se na dojezdu bezesporu projeví.

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Prototyp se už stihl ukázat v rámci závodů ECOseries, kde pochopitelně nejde o rychlost, ale o co nejnižší spotřebu. Jedním autem ale práce inženýrů pravděpodobně neskončí. Spekuluje se, že příští generace Nissanu Leaf dostane mnohem větší akumulátory. Na výběr by mělo být hned několik variant, přičemž vrcholná by měla nabídnout až 60 kWh. Představit by se podle všeho měla už v průběhu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků