Inženýři Nissanu si v dlouhé chvíli postavili Leaf s 48 kWh akumulátory

Není to tak dávno, co inženýři v automobilkách trávili své volno tím, že vylepšovali sériové modely, na kterých pracovali přes den. Tímhle způsobem se zrodilo hned několik aut, které dnes považujeme za automobilové legendy, namátkou třeba vůbec první generace Volkswagenu Golf GTI, Dodge Viper či BMW E30 Touring. Ani dnes přitom inženýři nemíří po pracovní době rovnou domů, ale svůj čas už tráví u trochu jiných aut. Minimálně u Nissanu.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Partička inženýrů z vývojového centra ve španělské Barceloně vyvinula prototyp s kódovým označením Cocoon, který odkazuje na stejnojmenný film. Auto vychází z elektrického Nissanu Leaf, který přišel o zadní sedadla a část interiéru, kde našly své místo další akumulátory. Celkem se kapacita zdvojnásobila, takže nově teď jejich Leaf nabídne 48 kWh.

A protože standardní model dokáže ujet až 200 kilometrů, měl by upravený kousek být schopný ujet zhruba 400 kilometrů. Záměrně píšeme zhruba, protože další akumulátory něco váží, což se na dojezdu bezesporu projeví.

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Prototyp se už stihl ukázat v rámci závodů ECOseries, kde pochopitelně nejde o rychlost, ale o co nejnižší spotřebu. Jedním autem ale práce inženýrů pravděpodobně neskončí. Spekuluje se, že příští generace Nissanu Leaf dostane mnohem větší akumulátory. Na výběr by mělo být hned několik variant, přičemž vrcholná by měla nabídnout až 60 kWh. Představit by se podle všeho měla už v průběhu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků