Inženýři Nissanu si v dlouhé chvíli postavili Leaf s 48 kWh akumulátory

Není to tak dávno, co inženýři v automobilkách trávili své volno tím, že vylepšovali sériové modely, na kterých pracovali přes den. Tímhle způsobem se zrodilo hned několik aut, které dnes považujeme za automobilové legendy, namátkou třeba vůbec první generace Volkswagenu Golf GTI, Dodge Viper či BMW E30 Touring. Ani dnes přitom inženýři nemíří po pracovní době rovnou domů, ale svůj čas už tráví u trochu jiných aut. Minimálně u Nissanu.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Partička inženýrů z vývojového centra ve španělské Barceloně vyvinula prototyp s kódovým označením Cocoon, který odkazuje na stejnojmenný film. Auto vychází z elektrického Nissanu Leaf, který přišel o zadní sedadla a část interiéru, kde našly své místo další akumulátory. Celkem se kapacita zdvojnásobila, takže nově teď jejich Leaf nabídne 48 kWh.

A protože standardní model dokáže ujet až 200 kilometrů, měl by upravený kousek být schopný ujet zhruba 400 kilometrů. Záměrně píšeme zhruba, protože další akumulátory něco váží, což se na dojezdu bezesporu projeví.

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Prototyp se už stihl ukázat v rámci závodů ECOseries, kde pochopitelně nejde o rychlost, ale o co nejnižší spotřebu. Jedním autem ale práce inženýrů pravděpodobně neskončí. Spekuluje se, že příští generace Nissanu Leaf dostane mnohem větší akumulátory. Na výběr by mělo být hned několik variant, přičemž vrcholná by měla nabídnout až 60 kWh. Představit by se podle všeho měla už v průběhu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků