Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Oddělení Toyota Gazoo Racing se s BMW Motorsport dohodlo na základních parametrech. Poté prý přestřihli telefonní dráty a dál si šli vlastními kroky.

Před pěti lety začali práce na nové generace BMW Z4 a Toyoty Supra. Nejcennější automobilová značka se s tou nejprodávanější kvůli snížení nákladů na vývoj těchto okrajových modelů spojila. Zatímco BMW Z4 už je oficiálně venku, na Toyotu se po nekonečné řadě poutáků stále čeká. Pokud si však myslíte, že vývoj těchto dvou aut běžel u společných rýsovacích prken až do konce vývoje, jste na omylu.

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Nová Toyota Supra poprvé v akci. Poslechněte si ten božský zvuk!

Údajně spolu vývojáři obou aut promluvili naposledy před čtyřmi lety. Serveru CNET to pověděl asistent šéfinženýra vývojového týmu Supry Masayuki Kai. "Dohodli jsme se na balení. Tedy na společné platformě, rozvoru kol, umístění A-sloupku, šířce, umístění nádrže a dalších věcech," vysvětluje Kai postup před čtyřmi lety. "Poté jsme oba týmy kompletně oddělili a mezi námi neprobíhá žádná komunikace," doplňuje Kai.

V dnešním sdíleném světě to sice zní neuvěřitelně, ale oddělení vývoje je údajně tak extrémní, že u Toyoty ani nevědí, kolik společných komponent auta ponesou. "Platforma je stejná, takže předpokládáme, jaké díly budou společné. Ale jak jsem zmínil, nevíme, co u BMW instalují a použijí jinak," odhaluje Kai.

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Tyto dva vozy tedy, zdá se, budou opravdu odlišné. A to nejen typem karoserie, tedy roadster versus kupé, ale i jízdní pojetím. Motorová paleta u Z4 zahrnuje i čtyřválce, stejně jako se to očekává i u Supry. Ovšem jeden motor budou mít společný, a sice přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků