Inženýr Mercedesu ukazuje terénní třídu E v akci. Co všechno kombík zvládne?

Unikátní kombík třídy E v off-roadové úpravě 4x4² nám Mercedes ukázal již minulý rok. Tentokrát nám ale inženýr zodpovědný za tento projekt dokazuje, co všechno vlastně jeho rodinná bestie dokáže.

Mercedes-Benz nemá s produkcí schopných a často i docela šílených terénních vozidel žádný problém. Jeho speciální verze třídy G jsou toho ostatně důkazem. Velkou vlnu zájmu ovšem automobilka sklidila minulý rok, když představila i klasický kombík třídy E s označením 4x4². Vypadá totiž jako blízký příbuzný právě speciálních verzí terénního „géčka“.

Jak jsme se tehdy dozvěděli, takzvaná třída E All-Terrain 4x4² vznikla pouze jako volnočasový projekt inženýra Mercedesu Jürgena Eberle, jemuž standardní oplastování a jen nepatrné zvýšení podvozku na jeho soukromém voze jaksi nestačilo. S povolením od šéfa se tak malý tým vedený Eberlem pustil do návrhů a stavby, která trvala celkem šest měsíců.

Chcete si vydělat 250 tisíc euro? Pomozte najít tento ukradený Mercedes

Chcete si vydělat 250 tisíc euro? Pomozte najít tento ukradený Mercedes

V nejnovějším videu od Mercedesu tak nyní Eberle a moderátor Matthias Malmedie předvádějí, co off-roadový kombík vlastně dokáže. Brodění vodou, strmá stoupání a klesání, přejížděný vysokých nerovností či smykování v blátě, „éčko 4x4²“ je prostě v terénu jako doma. Kdo neumí německy, u videa lze zapnout anglické titulky.

Něco málo k technice: vůz dostal portálové nápravy, které naleznete právě u třídy G 4x4², zvedla se tak i světlá výška o celých 40 centimetrů. Auto pak stojí na kolech s 31palcovými terénními pneumatikami. Díky tomu kombík narostl i do šířky, přesněji o rovných 20 centimetrů.

Mercedes poodhaluje své elektrické SUV. EQC už podstupuje finální testy

Mercedes poodhaluje své elektrické SUV. EQC už podstupuje finální testy

Na rozdíl od předešlých verzí třídy G se ale tato specialita obešla bez redukční převodovky nebo uzamykatelných diferenciálů. Pod kapotou sídlí přeplňovaný 3,5litrový šestiválec o výkonu 245 kW (333 koní) a točivém momentu 480 Nm.

Minulý rok již některé zdroje spekulovaly, že tímto projektem si Mercedes pouze zjišťuje možný zájem o podobnou verzi třídy E. Automobilka tak měla díky nadšené odezvě uvažovat o výrobě alespoň několika zakázkových kusů. Oficiálně se ale tyto plány dosud nepotvrdily.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků