Inženýr Mercedesu ukazuje terénní třídu E v akci. Co všechno kombík zvládne?

Unikátní kombík třídy E v off-roadové úpravě 4x4² nám Mercedes ukázal již minulý rok. Tentokrát nám ale inženýr zodpovědný za tento projekt dokazuje, co všechno vlastně jeho rodinná bestie dokáže.

Mercedes-Benz nemá s produkcí schopných a často i docela šílených terénních vozidel žádný problém. Jeho speciální verze třídy G jsou toho ostatně důkazem. Velkou vlnu zájmu ovšem automobilka sklidila minulý rok, když představila i klasický kombík třídy E s označením 4x4². Vypadá totiž jako blízký příbuzný právě speciálních verzí terénního „géčka“.

Jak jsme se tehdy dozvěděli, takzvaná třída E All-Terrain 4x4² vznikla pouze jako volnočasový projekt inženýra Mercedesu Jürgena Eberle, jemuž standardní oplastování a jen nepatrné zvýšení podvozku na jeho soukromém voze jaksi nestačilo. S povolením od šéfa se tak malý tým vedený Eberlem pustil do návrhů a stavby, která trvala celkem šest měsíců.

Chcete si vydělat 250 tisíc euro? Pomozte najít tento ukradený Mercedes

Chcete si vydělat 250 tisíc euro? Pomozte najít tento ukradený Mercedes

V nejnovějším videu od Mercedesu tak nyní Eberle a moderátor Matthias Malmedie předvádějí, co off-roadový kombík vlastně dokáže. Brodění vodou, strmá stoupání a klesání, přejížděný vysokých nerovností či smykování v blátě, „éčko 4x4²“ je prostě v terénu jako doma. Kdo neumí německy, u videa lze zapnout anglické titulky.

Něco málo k technice: vůz dostal portálové nápravy, které naleznete právě u třídy G 4x4², zvedla se tak i světlá výška o celých 40 centimetrů. Auto pak stojí na kolech s 31palcovými terénními pneumatikami. Díky tomu kombík narostl i do šířky, přesněji o rovných 20 centimetrů.

Mercedes poodhaluje své elektrické SUV. EQC už podstupuje finální testy

Mercedes poodhaluje své elektrické SUV. EQC už podstupuje finální testy

Na rozdíl od předešlých verzí třídy G se ale tato specialita obešla bez redukční převodovky nebo uzamykatelných diferenciálů. Pod kapotou sídlí přeplňovaný 3,5litrový šestiválec o výkonu 245 kW (333 koní) a točivém momentu 480 Nm.

Minulý rok již některé zdroje spekulovaly, že tímto projektem si Mercedes pouze zjišťuje možný zájem o podobnou verzi třídy E. Automobilka tak měla díky nadšené odezvě uvažovat o výrobě alespoň několika zakázkových kusů. Oficiálně se ale tyto plány dosud nepotvrdily.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků