Inženýr Mercedesu ukazuje terénní třídu E v akci. Co všechno kombík zvládne?

Unikátní kombík třídy E v off-roadové úpravě 4x4² nám Mercedes ukázal již minulý rok. Tentokrát nám ale inženýr zodpovědný za tento projekt dokazuje, co všechno vlastně jeho rodinná bestie dokáže.

Mercedes-Benz nemá s produkcí schopných a často i docela šílených terénních vozidel žádný problém. Jeho speciální verze třídy G jsou toho ostatně důkazem. Velkou vlnu zájmu ovšem automobilka sklidila minulý rok, když představila i klasický kombík třídy E s označením 4x4². Vypadá totiž jako blízký příbuzný právě speciálních verzí terénního „géčka“.

Jak jsme se tehdy dozvěděli, takzvaná třída E All-Terrain 4x4² vznikla pouze jako volnočasový projekt inženýra Mercedesu Jürgena Eberle, jemuž standardní oplastování a jen nepatrné zvýšení podvozku na jeho soukromém voze jaksi nestačilo. S povolením od šéfa se tak malý tým vedený Eberlem pustil do návrhů a stavby, která trvala celkem šest měsíců.

Chcete si vydělat 250 tisíc euro? Pomozte najít tento ukradený Mercedes

Chcete si vydělat 250 tisíc euro? Pomozte najít tento ukradený Mercedes

V nejnovějším videu od Mercedesu tak nyní Eberle a moderátor Matthias Malmedie předvádějí, co off-roadový kombík vlastně dokáže. Brodění vodou, strmá stoupání a klesání, přejížděný vysokých nerovností či smykování v blátě, „éčko 4x4²“ je prostě v terénu jako doma. Kdo neumí německy, u videa lze zapnout anglické titulky.

Něco málo k technice: vůz dostal portálové nápravy, které naleznete právě u třídy G 4x4², zvedla se tak i světlá výška o celých 40 centimetrů. Auto pak stojí na kolech s 31palcovými terénními pneumatikami. Díky tomu kombík narostl i do šířky, přesněji o rovných 20 centimetrů.

Mercedes poodhaluje své elektrické SUV. EQC už podstupuje finální testy

Mercedes poodhaluje své elektrické SUV. EQC už podstupuje finální testy

Na rozdíl od předešlých verzí třídy G se ale tato specialita obešla bez redukční převodovky nebo uzamykatelných diferenciálů. Pod kapotou sídlí přeplňovaný 3,5litrový šestiválec o výkonu 245 kW (333 koní) a točivém momentu 480 Nm.

Minulý rok již některé zdroje spekulovaly, že tímto projektem si Mercedes pouze zjišťuje možný zájem o podobnou verzi třídy E. Automobilka tak měla díky nadšené odezvě uvažovat o výrobě alespoň několika zakázkových kusů. Oficiálně se ale tyto plány dosud nepotvrdily.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků