Inženýr Mercedesu ukazuje terénní třídu E v akci. Co všechno kombík zvládne?

Unikátní kombík třídy E v off-roadové úpravě 4x4² nám Mercedes ukázal již minulý rok. Tentokrát nám ale inženýr zodpovědný za tento projekt dokazuje, co všechno vlastně jeho rodinná bestie dokáže.

Mercedes-Benz nemá s produkcí schopných a často i docela šílených terénních vozidel žádný problém. Jeho speciální verze třídy G jsou toho ostatně důkazem. Velkou vlnu zájmu ovšem automobilka sklidila minulý rok, když představila i klasický kombík třídy E s označením 4x4². Vypadá totiž jako blízký příbuzný právě speciálních verzí terénního „géčka“.

Jak jsme se tehdy dozvěděli, takzvaná třída E All-Terrain 4x4² vznikla pouze jako volnočasový projekt inženýra Mercedesu Jürgena Eberle, jemuž standardní oplastování a jen nepatrné zvýšení podvozku na jeho soukromém voze jaksi nestačilo. S povolením od šéfa se tak malý tým vedený Eberlem pustil do návrhů a stavby, která trvala celkem šest měsíců.

Chcete si vydělat 250 tisíc euro? Pomozte najít tento ukradený Mercedes

Chcete si vydělat 250 tisíc euro? Pomozte najít tento ukradený Mercedes

V nejnovějším videu od Mercedesu tak nyní Eberle a moderátor Matthias Malmedie předvádějí, co off-roadový kombík vlastně dokáže. Brodění vodou, strmá stoupání a klesání, přejížděný vysokých nerovností či smykování v blátě, „éčko 4x4²“ je prostě v terénu jako doma. Kdo neumí německy, u videa lze zapnout anglické titulky.

Něco málo k technice: vůz dostal portálové nápravy, které naleznete právě u třídy G 4x4², zvedla se tak i světlá výška o celých 40 centimetrů. Auto pak stojí na kolech s 31palcovými terénními pneumatikami. Díky tomu kombík narostl i do šířky, přesněji o rovných 20 centimetrů.

Mercedes poodhaluje své elektrické SUV. EQC už podstupuje finální testy

Mercedes poodhaluje své elektrické SUV. EQC už podstupuje finální testy

Na rozdíl od předešlých verzí třídy G se ale tato specialita obešla bez redukční převodovky nebo uzamykatelných diferenciálů. Pod kapotou sídlí přeplňovaný 3,5litrový šestiválec o výkonu 245 kW (333 koní) a točivém momentu 480 Nm.

Minulý rok již některé zdroje spekulovaly, že tímto projektem si Mercedes pouze zjišťuje možný zájem o podobnou verzi třídy E. Automobilka tak měla díky nadšené odezvě uvažovat o výrobě alespoň několika zakázkových kusů. Oficiálně se ale tyto plány dosud nepotvrdily.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků