Invicta S1: britský sporťák míří na silnici

Loňský ročník birminghamské autoshow přinesl mnohá překvapení. O jedno z nich se postarala společnost Invicta Car Company, jež představila studii dvoumístného kupé pod názvem S1. Málokdo tehdy věřil, že by se sporťák mohl vyrábět. Neuběhl však ani rok a legendární výrobce se sídlem ve Wiltshire prodal S1 prvnímu zákazníkovi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoliv tomu málokdo věřil, Invicta se vyrábí a má již svého prvního majitele

Design sporťáku odráží  dle vyjádření automobilky současné požadavky zákazníků, karoserie je vyrobena z karbonu (to umožnilo výrazně snížit hmotnost vozu - na 1100 kg) a připevněna na rám z ocelových trubek. Interiér kombinuje luxus s moderními technologiemi. Převažujícím materiálem je leštěný hliník. Ten ovládl středovou konzolu, na níž sídlí tři výdechy ventilace, ovládání audiosystému, displej satelitní navigace, ovládání klimatizace. Výrobce podotýká, že interiér sportovního kupé nabízí dostatek prostoru, zvláště pak vyzvedá velkorysý  prostor pro nohy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Karoserii tvoří celistvý kus karbonu. Hmotnost vozu činí 1100 Kg

Mezi dalšími lahůdkami najdeme vyhřívané přední i zadní sklo či možnost tankovat palivo z pravé i levé strany. Jedna z nejzajímavějších částí S1 je ukryta pod kapotou. Jedná se o osmiválec Ford Mustang SVT s objemem 4.6 litru. Maximální výkon motoru činí 235 kW/320 k při 5900 ot./min., maximální točivý moment dosahuje hodnoty 300 N.m při  4800 ot./min. S1 s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 5 s a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
S interiérem pomáhá společnost z Coventry, která zásobuje také Jaguar, Bentley či Aston Martin

Výkon je standardně přenášen přes pětistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Jako volitelná položka je též nabízena šestistupňová manuální převodovka a čtyřstupňová převodovka automatická.

Technická data

Délka: 4400 mm
Šířka: 2000 mm
Výška: 1225 mm
Rozvor: 2500 mm
Nádrž: 100 l
Spotřeba: 11.3 l na 100 km v kombinovaném provozu

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků