Invicta S1: britský sporťák míří na silnici

Invicta S1: britský sporťák míří na silnici

Loňský ročník birminghamské autoshow přinesl mnohá překvapení. O jedno z nich se postarala společnost Invicta Car Company, jež představila studii dvoumístného kupé pod názvem S1. Málokdo tehdy věřil, že by se sporťák mohl vyrábět. Neuběhl však ani rok a legendární výrobce se sídlem ve Wiltshire prodal S1 prvnímu zákazníkovi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoliv tomu málokdo věřil, Invicta se vyrábí a má již svého prvního majitele

Design sporťáku odráží  dle vyjádření automobilky současné požadavky zákazníků, karoserie je vyrobena z karbonu (to umožnilo výrazně snížit hmotnost vozu - na 1100 kg) a připevněna na rám z ocelových trubek. Interiér kombinuje luxus s moderními technologiemi. Převažujícím materiálem je leštěný hliník. Ten ovládl středovou konzolu, na níž sídlí tři výdechy ventilace, ovládání audiosystému, displej satelitní navigace, ovládání klimatizace. Výrobce podotýká, že interiér sportovního kupé nabízí dostatek prostoru, zvláště pak vyzvedá velkorysý  prostor pro nohy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Karoserii tvoří celistvý kus karbonu. Hmotnost vozu činí 1100 Kg

Mezi dalšími lahůdkami najdeme vyhřívané přední i zadní sklo či možnost tankovat palivo z pravé i levé strany. Jedna z nejzajímavějších částí S1 je ukryta pod kapotou. Jedná se o osmiválec Ford Mustang SVT s objemem 4.6 litru. Maximální výkon motoru činí 235 kW/320 k při 5900 ot./min., maximální točivý moment dosahuje hodnoty 300 N.m při  4800 ot./min. S1 s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 5 s a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
S interiérem pomáhá společnost z Coventry, která zásobuje také Jaguar, Bentley či Aston Martin

Výkon je standardně přenášen přes pětistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Jako volitelná položka je též nabízena šestistupňová manuální převodovka a čtyřstupňová převodovka automatická.

Technická data

Délka: 4400 mm
Šířka: 2000 mm
Výška: 1225 mm
Rozvor: 2500 mm
Nádrž: 100 l
Spotřeba: 11.3 l na 100 km v kombinovaném provozu

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků