Invicta S1: britský sporťák míří na silnici

Loňský ročník birminghamské autoshow přinesl mnohá překvapení. O jedno z nich se postarala společnost Invicta Car Company, jež představila studii dvoumístného kupé pod názvem S1. Málokdo tehdy věřil, že by se sporťák mohl vyrábět. Neuběhl však ani rok a legendární výrobce se sídlem ve Wiltshire prodal S1 prvnímu zákazníkovi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoliv tomu málokdo věřil, Invicta se vyrábí a má již svého prvního majitele

Design sporťáku odráží  dle vyjádření automobilky současné požadavky zákazníků, karoserie je vyrobena z karbonu (to umožnilo výrazně snížit hmotnost vozu - na 1100 kg) a připevněna na rám z ocelových trubek. Interiér kombinuje luxus s moderními technologiemi. Převažujícím materiálem je leštěný hliník. Ten ovládl středovou konzolu, na níž sídlí tři výdechy ventilace, ovládání audiosystému, displej satelitní navigace, ovládání klimatizace. Výrobce podotýká, že interiér sportovního kupé nabízí dostatek prostoru, zvláště pak vyzvedá velkorysý  prostor pro nohy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Karoserii tvoří celistvý kus karbonu. Hmotnost vozu činí 1100 Kg

Mezi dalšími lahůdkami najdeme vyhřívané přední i zadní sklo či možnost tankovat palivo z pravé i levé strany. Jedna z nejzajímavějších částí S1 je ukryta pod kapotou. Jedná se o osmiválec Ford Mustang SVT s objemem 4.6 litru. Maximální výkon motoru činí 235 kW/320 k při 5900 ot./min., maximální točivý moment dosahuje hodnoty 300 N.m při  4800 ot./min. S1 s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 5 s a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
S interiérem pomáhá společnost z Coventry, která zásobuje také Jaguar, Bentley či Aston Martin

Výkon je standardně přenášen přes pětistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Jako volitelná položka je též nabízena šestistupňová manuální převodovka a čtyřstupňová převodovka automatická.

Technická data

Délka: 4400 mm
Šířka: 2000 mm
Výška: 1225 mm
Rozvor: 2500 mm
Nádrž: 100 l
Spotřeba: 11.3 l na 100 km v kombinovaném provozu

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků