Investiční poradce: Kupte si prakticky nejeté Ferrari Enzo!

Zima je vhodná doba pro investiční spekulace, aspoň když se bavíme o motorových vozidlech. A Ferrari Enzo je taková sázka na jistotu, pokud jde o zachování hodnoty a naprosto jisté zhodnocení vložených prostředků. Tohle auto, kterého se vyrobilo jenom 399 kusů, je už nyní legenda a zájem o něj bude vždycky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohle konkrétní Enzo je prakticky nejeté a v naprosto originálním stavu. Zhodnocení vaší investice několika desítek milionů je tak zaručeno.

Jedno se teď objevilo na prodej v americkém Los Angeles a zajímavé je tím, že má najeto pouhých 570 km. Je tedy prakticky úplně nové, i když bylo vyrobeno už v roce 2003. Auto je naprosto originální bez jakýchkoli zásahů. Dokonce má prý ještě ochranné kryty volantu, pedálů a sedaček, se kterými bylo dodáno z továrny.

Autosalony | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Paříž 2014 | Ferrari

Ferrari 458 Speciale Aperta je jen pro 499 boháčů

Ptáte se na cenu? Ehm... No, prodejce ji sdělí na požádání vážným zájemcům, ale v případě takového auta se cenovka pohybuje v přepočtu někde mezi 40 a 70 miliony korun. Ovšem v případě Ferrari Enzo hodnota neklesne, naopak spíše poroste, pokud ho udržíte funkční a originální.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
No tak! Nenechte se přemlouvat, seberte odvahu (a zhruba sedmdesát milionů) a vyražte do Kalifornie na nákupy

Jen připomeneme, že Ferrari Enzo je předchůdce současného supersportu LaFerrari. Je prakticky celé postavené z uhlíkových vláken a pohání ho uprostřed uložený atmosférický dvanáctiválec o zdvihovém objemu šesti litrů.

Přes šestistupňovou sekvenční převodovku řadící rychlostí až 150 ms posílá na zadní kola výkon 485 kW (660 koní) v 7800 ot./min. a točivý moment 657 Nm v 5500 ot./min. Ferrari Enzo se dostane na stovku za 3,14 sekundy, kolem 160 km/h se prožene za 6,6 sekundy a dosáhne na maximální rychlost 355 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků