Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Dneska se na nás ze všech stran hrnou rady, jak zaručeně dobře investovat a uchránit své chabé úspory od inflace. Ale co se jednou vyklašlat na banku a koupit si raději něco, na čem rozhodně nikdy neproděláte? Třeba vzácné Ferrari 275 GTB/C Speciale.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U těchto detailů získává termín "autoerotika" naprosto jiný význam

Tento typ vznikal v letech 1964 a 1965 vlastně jen kvůli homologaci závodního speciálu Ferrari 275 GTB. Tohle konkrétní auto vzniklo jen ve třech exemplářích. Číslo šasi draženého auta je 06701 a to prý svědčí o tom, že bylo vyrobeno v dubnu 1965 jako první ze série tří kusů. Nikdy oficiálně nezávodilo.

Auto jako investice aneb jak si koupit hračku a neprodělat na tom

Auto jako investice aneb jak si koupit hračku a neprodělat na tom

Naproti tomu jeho příbuzný to v témže roce dotáhl na celkové třetí místo v závodě 24 h Le Mans a od té doby se prý nikdy žádné auto s motorem vpředu a pohonem zadních kol tak dobře neumístilo.

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Pod celohliníkovou ručně dělanou karoserií se ukrývá fascinující vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,3 l, pro který palivovou směs připravuje šest karburátorů. To jen, kdybyste neměli při dlouhých zimních večerech co dělat. Seřídit tenhle mechanismus bude chtít opravdu velkou porci zkušeností a hlavně trpělivosti.

Výkon Ferrari 275 GTB/C Speciale dosahoval na 235 kW (320 k), což bylo o zhruba 70 koní víc než u standardního Ferrari 275 GTB. Vůz bude již 15. srpna dražit aukční síň RM Auctions v Monterey a očekává se, že by výsledná cena mohla překročit 25 milionů dolarů (půl miliardy korun). Mohlo by to tak být nejdražší Ferrari všech dob.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků