Investiční poradce: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na prodej

Dneska se na nás ze všech stran hrnou rady, jak zaručeně dobře investovat a uchránit své chabé úspory od inflace. Ale co se jednou vyklašlat na banku a koupit si raději něco, na čem rozhodně nikdy neproděláte? Třeba vzácné Ferrari 275 GTB/C Speciale.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U těchto detailů získává termín "autoerotika" naprosto jiný význam

Tento typ vznikal v letech 1964 a 1965 vlastně jen kvůli homologaci závodního speciálu Ferrari 275 GTB. Tohle konkrétní auto vzniklo jen ve třech exemplářích. Číslo šasi draženého auta je 06701 a to prý svědčí o tom, že bylo vyrobeno v dubnu 1965 jako první ze série tří kusů. Nikdy oficiálně nezávodilo.

Auto jako investice aneb jak si koupit hračku a neprodělat na tom

Auto jako investice aneb jak si koupit hračku a neprodělat na tom

Naproti tomu jeho příbuzný to v témže roce dotáhl na celkové třetí místo v závodě 24 h Le Mans a od té doby se prý nikdy žádné auto s motorem vpředu a pohonem zadních kol tak dobře neumístilo.

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Pod celohliníkovou ručně dělanou karoserií se ukrývá fascinující vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,3 l, pro který palivovou směs připravuje šest karburátorů. To jen, kdybyste neměli při dlouhých zimních večerech co dělat. Seřídit tenhle mechanismus bude chtít opravdu velkou porci zkušeností a hlavně trpělivosti.

Výkon Ferrari 275 GTB/C Speciale dosahoval na 235 kW (320 k), což bylo o zhruba 70 koní víc než u standardního Ferrari 275 GTB. Vůz bude již 15. srpna dražit aukční síň RM Auctions v Monterey a očekává se, že by výsledná cena mohla překročit 25 milionů dolarů (půl miliardy korun). Mohlo by to tak být nejdražší Ferrari všech dob.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 163 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků