Zvláště ve větších městech je stále obtížnější najít místo k parkování. A to je výzva.
Pokud často jezdíte po městě a jste nuceni řešit nejrůznější „pochůzky“, jistě mi dáte zapravdu v tom, že byste zvláště ve vypjatých situacích s chutí oželeli polovinu výkonu svého auta a zdvojnásobili jeho spotřebu, jen abyste už konečně zaparkovali. Jistě, některé navigační systémy jsou schopny nabízet informace o volných parkovacích kapacitách velkých parkovišť, o těch menších vás pak informují světelné cedule u silnice nebo se spoléháte na vlastní povědomí, ale to není systémové řešení.
Zatím Intrix zajišťuje hlavně informace o dopravní situaci
Řadu důležitých informací nabídnou také aplikace v „chytrých telefonech“, ale jistě sami uznáte, že jde celkově vzato o informace dosti chatrné. Očekávat zejména od menších provozovatelů parkovišť a parkovacích domů průběžné informace o jejich vytíženosti je pak takřka utopií. Nyní přichází společnost Intrix, jež se v současnosti soustředí hlavně na přísun dopravních informací pro navigace, s novým projektem.
Intrix plánuje zahájit spolupráci se systémy ParkMe v USA a Parkopedia v Evropě, což má uživatelům zajistit jen v Evropě on-line informace o obsazenosti více než 42 tis. parkovacích míst. Intrix Park vám nabídne nejen přehled o jejich aktuální obsazenosti, ale také otvírací doby jednotlivých parkovišť a jejich ceny.
Intrix Park by měl být v dohledné době implementován přímo v informačních palubních soustavách nových automobilů
Je jasné, že ani Intrix Park nepokryje všechno, ale podle tvrzení společnosti Intrix má jít až o 60 % kapacit ve velkých městech. V budoucnosti pak Intrix Park nabídne také přehled o volných místech na ulicích. Systém má být prvně součástí nejdražších soustav značky Kenwood, ovšem s koncem letošního roku by se měl objevit také v sériových vozech Ford a Toyota (bohužel zatím jen z americké výroby).