Skupina AAA AUTO, vedoucí středoevropský prodejce ojetých vozů oznámila, že meziroční nárůst prodeje aut prostřednictvím internetu je více než dvojnásobný. Prodeje aut, které našly svého majitele na základě předchozí on-line rezervace, vzrostly ke konci roku 2007 o razantních 117%.
Rozšíření internetu zásadně mění spotřebitelské chování také v obchodu s ojetými vozy. Skupina AAA AUTO proto zavedla jedinečný informační systém, který v loňském roce uspokojil poptávku zhruba 10 000 zákazníků, což je více než dvojnásobek oproti roku 2006. Úspěšnost vyhledávacího nástroje a rezervačního systému spočívá v jednoduchosti a přehledném uživatelském rozhraní. Pracovníci call-centra denně zpracují až 30 on-line rezervací a spokojených vlastníků kvalitního vozu od AAA AUTO proto stále přibývá.
Ze zákaznického pohledu je postup on-line nákupu opravdu snadný. Stačí navštívit stránky www.aaaauto.cz, kde lze naleznout databázi pěti tisíc vozů, mezi kterými zákazník může vybírat podle značky, modelu, barvy, ceny, roku výroby, druhu paliva i výbavy vozidla. U většiny vozů jsou k dispozici autentické fotografie, vůz je zabrán z několika úhlů, aby si tak zákazník mohl udělat objektivní obrázek o vzhledu a stavu automobilu. „Chceme, aby všichni naši zákazníci byli co možná nejspokojenější, a proto při výkupu věnujeme pozornost kontrole 107 faktorů vypovídajících o technických kvalitách vozidla,“ připomněl ředitel výkupu Petr Vaněček a dodal, „samozřejmostí je pak prověření vozu v řadě domácích i zahraničních databází a následná doživotní záruka právní čistoty vozu s garancí vrácení peněz“.
V případě, že se zákazníkovi některý z vozů zalíbí, může si ho on-line rezervovat a složit zálohu. Předejde tak možnosti, že ho někdo koupí před ním a zároveň díky tomuto způsobu objednávky získá slevu až 10 000 Kč. Během procesu rezervace vyplní jednoduchý formulář a obratem je kontaktován jedním z operátorů, který s ním zkonzultuje nejen výběr vozidla, ale i nejrůznější možnosti financování.