Interiér Škody Scala: Má plovoucí obrazovku a konektory USB-C

Škoda nechává poprvé nahlédnout do interiéru nové Scaly. Prozrazuje několik zajímavostí.

Světová premiéra Škody Scala se odehraje 6. prosince v Tel Avivu. Po sérii upoutávek na kreslené detaily a črty se poprvé můžeme podívat na reálnou fotku interiéru novinky. Nástupce Rapidu bude právě tady chtít nabídnout docela jinou atmosféru, než předchůdce. K pokroku má dojít i z hlediska vnitřního prostoru, ten však z jediného nabízeného záběru nevyčteme.

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Vůz založený na platformě MQB A0, na níž staví například Volkswagen Polo, uvnitř logicky nabízí odlišné rozdělení. Palubní deska je výrazně horizontálně členěna. Z hlediska designu zaujme výrazný zlatavý dekor přístrojovky. Chromový dekor na dveřích pak zajímavě navazuje na kliku dveří. Vidět jsou také jakoby křišťálové prvky na každém z výdechů ventilace či na panelu klimatizace.

Ten pochází z koncernových příbuzných nové generace, ovšem k manuálním funkcím se budete pravděpodobně muset proklikat přes tlačítko menu. Pokud si ovšem nevystačíte s automatickou funkcí, která bude na rozdíl od Rapidu již i dvouzónová.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Dominantou je displej infotainmentu. Podle dřívějších informací Světa motorů bude na výběr ze tří systémů. Základní Swing bude mít displej o úhlopříčce 6,5 palce a mechanické ovladače. Bolero zvětší obrazovku na 8 palců, přidá lepší propojení s chytrými telefony a skleněná tlačítka. Vrcholem bude Amundsen s úhlopříčkou 9,2 palců a vestavěnou navigací. To vše doplňuje digitální přístrojový panel před řidičem o úhlopříčce 10,25 palců a pěti režimy zobrazení.

Zajímavý je zjevný přechod z klasických USB zásuvek na novější platformu USB-C. Ta není mezi populací zatím tolik rozšířena. Na druhou stranu, Scala míří svou výrobu až na horizont pěti, šesti dalších let, kdy už by mělo dojít k obměně telefonů a kabelů u širší základny uživatelů. A o klasické USB nejspíš v dalších letech budeme v automobilovém průmyslu přicházet stejnou rychlostí, jako tomu je třeba u CD přehrávačů - který ani Scala už samozřejmě nenabídne.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků