Interiér Škody Scala: Má plovoucí obrazovku a konektory USB-C

Škoda nechává poprvé nahlédnout do interiéru nové Scaly. Prozrazuje několik zajímavostí.

Světová premiéra Škody Scala se odehraje 6. prosince v Tel Avivu. Po sérii upoutávek na kreslené detaily a črty se poprvé můžeme podívat na reálnou fotku interiéru novinky. Nástupce Rapidu bude právě tady chtít nabídnout docela jinou atmosféru, než předchůdce. K pokroku má dojít i z hlediska vnitřního prostoru, ten však z jediného nabízeného záběru nevyčteme.

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Vůz založený na platformě MQB A0, na níž staví například Volkswagen Polo, uvnitř logicky nabízí odlišné rozdělení. Palubní deska je výrazně horizontálně členěna. Z hlediska designu zaujme výrazný zlatavý dekor přístrojovky. Chromový dekor na dveřích pak zajímavě navazuje na kliku dveří. Vidět jsou také jakoby křišťálové prvky na každém z výdechů ventilace či na panelu klimatizace.

Ten pochází z koncernových příbuzných nové generace, ovšem k manuálním funkcím se budete pravděpodobně muset proklikat přes tlačítko menu. Pokud si ovšem nevystačíte s automatickou funkcí, která bude na rozdíl od Rapidu již i dvouzónová.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Dominantou je displej infotainmentu. Podle dřívějších informací Světa motorů bude na výběr ze tří systémů. Základní Swing bude mít displej o úhlopříčce 6,5 palce a mechanické ovladače. Bolero zvětší obrazovku na 8 palců, přidá lepší propojení s chytrými telefony a skleněná tlačítka. Vrcholem bude Amundsen s úhlopříčkou 9,2 palců a vestavěnou navigací. To vše doplňuje digitální přístrojový panel před řidičem o úhlopříčce 10,25 palců a pěti režimy zobrazení.

Zajímavý je zjevný přechod z klasických USB zásuvek na novější platformu USB-C. Ta není mezi populací zatím tolik rozšířena. Na druhou stranu, Scala míří svou výrobu až na horizont pěti, šesti dalších let, kdy už by mělo dojít k obměně telefonů a kabelů u širší základny uživatelů. A o klasické USB nejspíš v dalších letech budeme v automobilovém průmyslu přicházet stejnou rychlostí, jako tomu je třeba u CD přehrávačů - který ani Scala už samozřejmě nenabídne.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků