Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Honda pokračuje v podrobnějším odhalování schopností svého elektromobilu E. Nyní se zaměřuje na pohodlí interiéru a jeho konektivitu.

O novém městském elektromobilu Hondy jsme se už dozvěděli mnoho věcí. V podstatě už víme kompletní technickou specifikaci i udávaný dojezd na jedno nabití, pár informací o platformě a taky zajímavost, že takzvaná virtuální zpětná zrcátka bude mít E ve standardní výbavě. Teď se Honda zaměřuje na interiér novinky.

Už dříve automobilka uváděla, že vnitřek elektromobilu E má připomínat prostředí moderního obývacího pokoje. Nejnovější technologie jsou zde tedy kombinovaný s palubní deskou v imitaci dřeva, zatímco pohodlné sedačky se budou vyznačovat tkanými potahy. Konvenční přístrojový štít a displej infotainmentu pak nahrazuje pás obrazovek po celé šířce palubní desky.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Displeje systému bočních kamerových zrcátek jsou umístěny na obou koncích přístrojové desky, aby řidič měl přirozený pocit rozhledu, kdežto displej středového kamerového zrcátka přenáší obraz ze zadní středové kamery. Sdružený přístrojový displej o velikosti 8,8 palce před řidičem ukazuje řidiči všechny důležité informace, včetně stavu akumulátoru a nabíjení, zvoleného režimu jízdy nebo bezpečnostní údaje.

Největší plochu palubní desky zabírají dva dotykové LCD displeje o velikosti 12,3 palce. Ty jsou primárně určeny pro informační a zábavní systém a zobrazují celou řadu aplikací a služeb. Obsah na displejích lze pak tahem prstu přesouvat mezi oběma displeji. Díky duálnímu uspořádání obrazovek mohou řidič i spolujezdec nezávisle na sobě zvolit a používat dvě různé aplikace.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Samozřejmě v rámci infotainmentu nebude chybět hlasem ovládaný osobní asistent, který se bude snažit navodit přirozenou konverzaci. Podobně nesmí být Honda pozadu ani konektivitou skrze mobilní rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Výbava obsahuje i palubní Wi-Fi hotspot.

Vzdálený přístup k vozu přes aplikaci ve vašem telefonu je taky dnes už samozřejmostí. Zamykání/odemykání, sledování polohy vozu, stav dobíjení, výpočet aktuálního dojezdu, nastavení klimatizace nebo odeslání navigačních informací do vozu před odjezdem, včetně lokalit nabíjecích stanic v okolí – všechny tyto funkce bude možné provádět na dálku přes mobil.

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

S hi-tech výbavou uvnitř tedy Honda E určitě překoná některé konkurenty na trhu malých elektromobilů. Stále ovšem čekáme, jak se její schopnosti a stylový design projeví na základní cenovce. Předběžné rezervace již byly na některých trzích Evropy spuštěny. Sériovou produkci chce přitom Honda odstartovat ještě letos.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

dnes | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 104 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků