Honda pokračuje v podrobnějším odhalování schopností svého elektromobilu E. Nyní se zaměřuje na pohodlí interiéru a jeho konektivitu.
O novém městském elektromobilu Hondy jsme se už dozvěděli mnoho věcí. V podstatě už víme kompletní technickou specifikaci i udávaný dojezd na jedno nabití, pár informací o platformě a taky zajímavost, že takzvaná virtuální zpětná zrcátka bude mít E ve standardní výbavě. Teď se Honda zaměřuje na interiér novinky.
Už dříve automobilka uváděla, že vnitřek elektromobilu E má připomínat prostředí moderního obývacího pokoje. Nejnovější technologie jsou zde tedy kombinovaný s palubní deskou v imitaci dřeva, zatímco pohodlné sedačky se budou vyznačovat tkanými potahy. Konvenční přístrojový štít a displej infotainmentu pak nahrazuje pás obrazovek po celé šířce palubní desky.
Displeje systému bočních kamerových zrcátek jsou umístěny na obou koncích přístrojové desky, aby řidič měl přirozený pocit rozhledu, kdežto displej středového kamerového zrcátka přenáší obraz ze zadní středové kamery. Sdružený přístrojový displej o velikosti 8,8 palce před řidičem ukazuje řidiči všechny důležité informace, včetně stavu akumulátoru a nabíjení, zvoleného režimu jízdy nebo bezpečnostní údaje.
Největší plochu palubní desky zabírají dva dotykové LCD displeje o velikosti 12,3 palce. Ty jsou primárně určeny pro informační a zábavní systém a zobrazují celou řadu aplikací a služeb. Obsah na displejích lze pak tahem prstu přesouvat mezi oběma displeji. Díky duálnímu uspořádání obrazovek mohou řidič i spolujezdec nezávisle na sobě zvolit a používat dvě různé aplikace.
Samozřejmě v rámci infotainmentu nebude chybět hlasem ovládaný osobní asistent, který se bude snažit navodit přirozenou konverzaci. Podobně nesmí být Honda pozadu ani konektivitou skrze mobilní rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Výbava obsahuje i palubní Wi-Fi hotspot.
Vzdálený přístup k vozu přes aplikaci ve vašem telefonu je taky dnes už samozřejmostí. Zamykání/odemykání, sledování polohy vozu, stav dobíjení, výpočet aktuálního dojezdu, nastavení klimatizace nebo odeslání navigačních informací do vozu před odjezdem, včetně lokalit nabíjecích stanic v okolí – všechny tyto funkce bude možné provádět na dálku přes mobil.
S hi-tech výbavou uvnitř tedy Honda E určitě překoná některé konkurenty na trhu malých elektromobilů. Stále ovšem čekáme, jak se její schopnosti a stylový design projeví na základní cenovce. Předběžné rezervace již byly na některých trzích Evropy spuštěny. Sériovou produkci chce přitom Honda odstartovat ještě letos.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E