Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Honda pokračuje v podrobnějším odhalování schopností svého elektromobilu E. Nyní se zaměřuje na pohodlí interiéru a jeho konektivitu.

O novém městském elektromobilu Hondy jsme se už dozvěděli mnoho věcí. V podstatě už víme kompletní technickou specifikaci i udávaný dojezd na jedno nabití, pár informací o platformě a taky zajímavost, že takzvaná virtuální zpětná zrcátka bude mít E ve standardní výbavě. Teď se Honda zaměřuje na interiér novinky.

Už dříve automobilka uváděla, že vnitřek elektromobilu E má připomínat prostředí moderního obývacího pokoje. Nejnovější technologie jsou zde tedy kombinovaný s palubní deskou v imitaci dřeva, zatímco pohodlné sedačky se budou vyznačovat tkanými potahy. Konvenční přístrojový štít a displej infotainmentu pak nahrazuje pás obrazovek po celé šířce palubní desky.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Displeje systému bočních kamerových zrcátek jsou umístěny na obou koncích přístrojové desky, aby řidič měl přirozený pocit rozhledu, kdežto displej středového kamerového zrcátka přenáší obraz ze zadní středové kamery. Sdružený přístrojový displej o velikosti 8,8 palce před řidičem ukazuje řidiči všechny důležité informace, včetně stavu akumulátoru a nabíjení, zvoleného režimu jízdy nebo bezpečnostní údaje.

Největší plochu palubní desky zabírají dva dotykové LCD displeje o velikosti 12,3 palce. Ty jsou primárně určeny pro informační a zábavní systém a zobrazují celou řadu aplikací a služeb. Obsah na displejích lze pak tahem prstu přesouvat mezi oběma displeji. Díky duálnímu uspořádání obrazovek mohou řidič i spolujezdec nezávisle na sobě zvolit a používat dvě různé aplikace.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Samozřejmě v rámci infotainmentu nebude chybět hlasem ovládaný osobní asistent, který se bude snažit navodit přirozenou konverzaci. Podobně nesmí být Honda pozadu ani konektivitou skrze mobilní rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Výbava obsahuje i palubní Wi-Fi hotspot.

Vzdálený přístup k vozu přes aplikaci ve vašem telefonu je taky dnes už samozřejmostí. Zamykání/odemykání, sledování polohy vozu, stav dobíjení, výpočet aktuálního dojezdu, nastavení klimatizace nebo odeslání navigačních informací do vozu před odjezdem, včetně lokalit nabíjecích stanic v okolí – všechny tyto funkce bude možné provádět na dálku přes mobil.

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

S hi-tech výbavou uvnitř tedy Honda E určitě překoná některé konkurenty na trhu malých elektromobilů. Stále ovšem čekáme, jak se její schopnosti a stylový design projeví na základní cenovce. Předběžné rezervace již byly na některých trzích Evropy spuštěny. Sériovou produkci chce přitom Honda odstartovat ještě letos.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků