Interiér budoucnosti od BMW staromilce asi nepotěší. Postupně se dostane všude

Na ovládací systém iDrive značky BMW nedají mnozí dopustit. Automobilka tak ukazuje, jakým směrem se s ním vydala.

Ovládací systém iDrive značky BMW je dnes již ikonickým. Nyní je tu jeho nová verze s osmou generací operačního softwaru. Novinka se postupně dostane do všech řad značky, ale jako první se ukáže v elektromobilech iX a i4.

Centrem systému v těchto vozech dva propojené a zahnuté displeje. Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 12,3“ a infotainment 14,9“. Po nasednutí do vozu zahájí jakousi uvítací ceremonii a poté řidiče přivítají v inovovaném prostředí. Přístrojový štít si ponechal základní tvary rychloměrů a otáčkoměru, respektive potenciometru využití elektrické síly ve voze.

Nová BMW M3 a M4 do detailu. Prohlédněte si sedan a kupé v obří galerii

Nová BMW M3 a M4 do detailu. Prohlédněte si sedan a kupé v obří galerii

I infotainment si na domácí obrazovce ponechal jednotlivé karty zobrazující oblíbené funkce, které si můžete měnit. Kliknutím si pak přes celý displej zobrazíte jednotlivou funkci, například navigaci. Nový je bronzový barevný nádech, ale o červené zbarvení a pozměněné rozhraní ve sportovním režimu řidič nepřijde. 

Některé z dalších funkcích známe, ale některé jsou zcela nové. Tak třeba algoritmus, který vybírá barevné schéma podle muziky, která právě hraje. Inteligentního hlasového asistenta si teď můžete pojmenovat a dokáže lépe chápat souvislosti ve větách. Asistent dokonce rozpozná, kdo na něj mluví.

BMW iX mrzne na norském ostrově. Cíle jsou stanoveny, finální testování probíhá

BMW iX mrzne na norském ostrově. Cíle jsou stanoveny, finální testování probíhá

Nový systém se učí vaše zvyky, takže když budete každé ráno jezdit do práce v ten samý čas, auto může samo začít nastavovat třeba navigaci. Inovovaný byl i přístup s digitálním klíčem v telefonu, kdy už ho nebude nutné vytahovat z kapsy. Hardware vozu je velmi silný, takže se budou postupně přidávat i další funkce, které potenciál systému ještě zvětší.

Pro staromilce, kteří mají rádi klasiku to ale pochopitelně moc není. Tlačítek opět ubylo a jednou z obětí bylo i ovládání klimatizace, které je nyní v infotainmentu. Novinka si ale ponechává multifunkční volant a především otočný volič, se kterým by i ovládání klimatizace mělo být bez nejmenších problémů.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků