Intel se spojil s Toyotou, chce mít v automobilech Atomy

Intel se spojil s Toyotou, chce mít v automobilech Atomy

V malých mobilních zařízeních stále vládne ARM, stejně tak v populárních dotykových tabletech. Intel se proto snaží dostat svůj „úsporný“ procesor Atom i do dalších segmentů. Jeho hlavní segment – netbooky, se totiž příliš dobře neprodávají a jejich poptávka klesá.

Intel uzavřel dohodu se společností Toyota, která se zabývá výrobou automobilů. Cílem je výzkum různých forem informačních systémů uvnitř vozidla, které mohou být užitečné nejen v blízké, ale i vzdálené budoucnosti.

 

Trh s čipy pro automobily by mohl dle odhadů dosáhnout v roce 2018 až 8,7 miliard dolarů.

 

Samozřejmostí by tak měly být různé dotykové nebo hlasové technologie, včetně dalších počítačových možností. Google a další společnosti už delší dobu vyvíjejí automobily bez řidiče, dostatečný výpočetní výkon včetně mnoha moderních technologií jsou tak nutností. Jejich nasazení se bude nejspíše po vzoru mobilního segmentu podobat ucelené platformě. Takže kdo ví, třeba si jednou budeme stahovat aktualizace a aplikace i pro naše auto.

Zdroj: Živě
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků