Intel se spojil s Toyotou, chce mít v automobilech Atomy

Intel se spojil s Toyotou, chce mít v automobilech Atomy

V malých mobilních zařízeních stále vládne ARM, stejně tak v populárních dotykových tabletech. Intel se proto snaží dostat svůj „úsporný“ procesor Atom i do dalších segmentů. Jeho hlavní segment – netbooky, se totiž příliš dobře neprodávají a jejich poptávka klesá.

Intel uzavřel dohodu se společností Toyota, která se zabývá výrobou automobilů. Cílem je výzkum různých forem informačních systémů uvnitř vozidla, které mohou být užitečné nejen v blízké, ale i vzdálené budoucnosti.

 

Trh s čipy pro automobily by mohl dle odhadů dosáhnout v roce 2018 až 8,7 miliard dolarů.

 

Samozřejmostí by tak měly být různé dotykové nebo hlasové technologie, včetně dalších počítačových možností. Google a další společnosti už delší dobu vyvíjejí automobily bez řidiče, dostatečný výpočetní výkon včetně mnoha moderních technologií jsou tak nutností. Jejich nasazení se bude nejspíše po vzoru mobilního segmentu podobat ucelené platformě. Takže kdo ví, třeba si jednou budeme stahovat aktualizace a aplikace i pro naše auto.

Zdroj: Živě
 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků