Inovovaný Fiat Multipla

Fiat Multipla v inovované verzi nabízí více standardních funkcí a doplňků a zájemcům nabíde také možnost volby ekologických pohonných jednotek.
Inovovaný Fiat Multipla

Interiér

Interiéry nových verzí, které přijdou do prodeje koncem května, mají následující změny: nově designované látky pro verze SX, zbrusu nové sametové potahy pro verze ELX a možnost volby palubní desky z PVC místo látkových potahů u obou těchto typů.

Model nabízí 13 barevných odstínů, z nichž pět je nových: zelená Indy, žlutá Pareo, zelená Artemis, modrá Antarctic a modrá Canary.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výbava ELX přichází s novým ovládáním nastavení bederní opěry, elektrickým odemykáním pátých dveří a tmavě tónovanými zadními okny. Všechny verze dostaly lepší odpružení a dveře řidiče vybavené elektrickým oknem s ovládáním na jeden dotyk. Nárazníky v barvě karosérie nyní patří do standardní výbavy.

Kromě již zmíněných prvků patří mezi doplňky stupínek pro snadný přístup k zadním sedadlům, nová telefonní anténa, elektricky ovládaná okna s ochranou proti přivření, kola z lehkých slitin s novým designem a rukojeť řadicí páky a volant provedené v kůži. Volant může být vybaven ovladači pro rádio, které se nyní dodává také s CD přehrávačem. Některé z těchto doplňků však budou k dispozici až později.

Bezpečnost

Nový Fiat Multipla rovněž znamená větší bezpečnost. Všechny verze jsou nově vybaveny zadními kotoučovými brzdami. Senzory nejnovější generace modulují zásah čelních airbagů v závislosti na hmotnosti cestujícího, zatímco airbagy bočních oken zakrývají okna a chrání hlavy pasažérů v případě nárazu ze strany. Tento systém zaručuje ještě lepší ochranu než klasické boční airbagy.

Také sedadla nabízejí něco nového. Zadní sedadla jsou vybavena novými opěrkami hlavy, které umožňují lepší výhled během parkovacích manévrů. Změn doznalo opěradlo řidiče a spolujezdce vpředu, které zajišťuje lepší boční vedení těla. Fiat Multipla je vybaven upevňovacím systémem ISOFIX, takže je možné snadno a bezpečně upnout dětské sedačky.

Pod kapotou

Fiat Multipla se dodává ve dvou verzích, SX a ELX a může být poháněn některým ze čtyř motorů. První má objem 1.6 litru a výkon 76 kW (103 ks), druhý je vznětový a má objem 1,9 litru a výkon 85 kW (115 ks).

Další motory již jsou netradiční – ekologické. Pro pohon pak slouží metan a nebo metan a benzín.

Multipla na LPG

Nově se k uvedeným motorům přidává další, který se spokojí s ekologickým palivem, a to konkrétně s LPG. Až na výjimky jsou automobily upravovány na plynový pohon (LPG) jedině v rámci poprodejních služeb.

Fiat Multipla LPG se však vyrábí přímo v závodě v Arese a prodává v normální distribuční síti. Jde tedy o spolehlivou verzi se všemi potřebnými certifikáty a zárukou - stejně jako je tomu u všech ostatních vozů v nabídce značky.

Volba pohonu na LPG nemá žádný vliv na velikost zavazadlového prostoru vozidla Fiat Multipla: nádrž (jedna nebo dvě láhve podle vašeho přání) je umístěna pod podlahou, mimo prostor pro cestující. Toto řešení umožňuje využít mnohem větší kapacitu paliva, než nabízejí jiné automobily na trhu. To znamená také prodloužení jízdního dosahu na 350 km s jednou nádrží a impozantních 620 km se dvěma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Skutečnou silnou stránkou je ovšem palivový systém. Plyn se nevypařuje, ale je vstřikován do motoru v kapalném skupenství. Stejně jako u dvoupalivového motoru Bipower jsou čtyři vstřikovače speciálně zkonstruovány pro toto palivo a palivové systémy, benzínový a LPG (oba vícebodové) jsou oddělené.

Tyto vlastnosti přinášejí velké výhody, pokud jde o řízení a výkon. Vstřikování v kapalném stavu umožňuje důkladněji monitorovat množství LPG vstřikovaného do sacího potrubí, takže lze přesněji dosáhnout požadovaného směšovacího poměru vzduchu a paliva. To také zaručuje větší jízdní komfort při přechodných rychlostech, obvyklých během jízdy po městě, tzn. akcelerace, brždění a neustálé zastavování a rozjíždění. Výkonové parametry dosahované s použitím kapalného LPG jsou srovnatelné s těmi, která dává benzínový palivový systém.

Velmi rozšířený předsudek, že LPG systémy jsou nebezpečné, je rovněž nepravdivý. Zákony, které regulují konstrukci nádrže, potrubí, ventilů a celého systému, jsou ve skutečnosti naopak velmi přísné. Fiat Multipla je navíc vybaven protipožárním systémem (FPS), který chrání LPG i benzínový systém. Jednou z jeho hlavních komponent je setrvačný vypínač, který v případě nehody okamžitě vypne přívod LPG tak, že zavře tři elektromagnetické ventily na nádrži a v motorovém prostoru. Pevnost nádrže je zkoušena ve velmi přísných nárazových testech. A co víc, LPG systém ve voze Multipla je vybaven stejným diagnostickým systémem jako všechny ostatní automobily této značky, a proto může být jeho údržba prováděna v kterémkoli oficiálním servisu Fiat. Protože se vozidla s pohonem LPG vyrábějí na normální montážní lince, procházejí během výroby také všemi standardními kontrolami.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků