Inovované Audi e-Tron: další krůček k civilu

Jenom čtyři měsíce stačily automobilce Audi na podstatné vylepšení svého konceptu e-Tron, který se poprvé ve své futuristické podobě ukázal na loňském frankfurtském autosalonu. Nové pojetí konceptu se už patrně přibližuje k avizované produkční verzi, která by se do prodejů měla dostat nejpozději v roce 2012. Novější e-Tron nyní přichází v „kompaktnějším balení“ a s trochu jiným pohonem, přičemž Audi chce opět zapůsobit maximálním točivým momentem, který však opravdu vypadá pěkně hlavně na papíře. K tomu ale trochu později.

Nyní se podívejme na rozměry, které jsou pro sériovou podobu mnohem přijatelnější. Svou délkou 3,93 m je model dokonce ještě kratší než TT, na šířku pak měří 1,78 m a na výšku 1,22 metru. Zatímco první e-Tron disponoval elektromotorem u každého jednoho kola, e-Tron 2 si musí vystačit pouze s dvěma, které jsou umístěny v zadní části a dokážou pracovat nezávisle na sobě. Oba motory vyvinou maximální výkon 150 kW (204 koní) a maximální točivý moment 2 650 Nm. Z dalších specifikací uveďme, že na zrychlení z nuly na 100 km/h postačí vozu 5,9 sekundy a vrcholem představení je maximální rychlost 200 km/h. Na plné nabití zvládne vůz ujet přibližně 250 km.

Stejně jako u předchozí verze, i tělo „dvojky“ je vyrobeno z lehkých kompozitních materiálů a hliníku, celková hmotnost se drží na hodnotě 1 350 kg, přičemž 399 kg váží pouze baterie, na jejichž plné nabití je potřeba zhruba 11 hodin a postačí na to běžná elektrická zásuvka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi e-Tron v novém hávu debutuje v Detroitu
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků