Inovované Audi e-Tron: další krůček k civilu

Jenom čtyři měsíce stačily automobilce Audi na podstatné vylepšení svého konceptu e-Tron, který se poprvé ve své futuristické podobě ukázal na loňském frankfurtském autosalonu. Nové pojetí konceptu se už patrně přibližuje k avizované produkční verzi, která by se do prodejů měla dostat nejpozději v roce 2012. Novější e-Tron nyní přichází v „kompaktnějším balení“ a s trochu jiným pohonem, přičemž Audi chce opět zapůsobit maximálním točivým momentem, který však opravdu vypadá pěkně hlavně na papíře. K tomu ale trochu později.

Nyní se podívejme na rozměry, které jsou pro sériovou podobu mnohem přijatelnější. Svou délkou 3,93 m je model dokonce ještě kratší než TT, na šířku pak měří 1,78 m a na výšku 1,22 metru. Zatímco první e-Tron disponoval elektromotorem u každého jednoho kola, e-Tron 2 si musí vystačit pouze s dvěma, které jsou umístěny v zadní části a dokážou pracovat nezávisle na sobě. Oba motory vyvinou maximální výkon 150 kW (204 koní) a maximální točivý moment 2 650 Nm. Z dalších specifikací uveďme, že na zrychlení z nuly na 100 km/h postačí vozu 5,9 sekundy a vrcholem představení je maximální rychlost 200 km/h. Na plné nabití zvládne vůz ujet přibližně 250 km.

Stejně jako u předchozí verze, i tělo „dvojky“ je vyrobeno z lehkých kompozitních materiálů a hliníku, celková hmotnost se drží na hodnotě 1 350 kg, přičemž 399 kg váží pouze baterie, na jejichž plné nabití je potřeba zhruba 11 hodin a postačí na to běžná elektrická zásuvka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi e-Tron v novém hávu debutuje v Detroitu
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků