Inovované Audi e-Tron: další krůček k civilu

Jenom čtyři měsíce stačily automobilce Audi na podstatné vylepšení svého konceptu e-Tron, který se poprvé ve své futuristické podobě ukázal na loňském frankfurtském autosalonu. Nové pojetí konceptu se už patrně přibližuje k avizované produkční verzi, která by se do prodejů měla dostat nejpozději v roce 2012. Novější e-Tron nyní přichází v „kompaktnějším balení“ a s trochu jiným pohonem, přičemž Audi chce opět zapůsobit maximálním točivým momentem, který však opravdu vypadá pěkně hlavně na papíře. K tomu ale trochu později.

Nyní se podívejme na rozměry, které jsou pro sériovou podobu mnohem přijatelnější. Svou délkou 3,93 m je model dokonce ještě kratší než TT, na šířku pak měří 1,78 m a na výšku 1,22 metru. Zatímco první e-Tron disponoval elektromotorem u každého jednoho kola, e-Tron 2 si musí vystačit pouze s dvěma, které jsou umístěny v zadní části a dokážou pracovat nezávisle na sobě. Oba motory vyvinou maximální výkon 150 kW (204 koní) a maximální točivý moment 2 650 Nm. Z dalších specifikací uveďme, že na zrychlení z nuly na 100 km/h postačí vozu 5,9 sekundy a vrcholem představení je maximální rychlost 200 km/h. Na plné nabití zvládne vůz ujet přibližně 250 km.

Stejně jako u předchozí verze, i tělo „dvojky“ je vyrobeno z lehkých kompozitních materiálů a hliníku, celková hmotnost se drží na hodnotě 1 350 kg, přičemž 399 kg váží pouze baterie, na jejichž plné nabití je potřeba zhruba 11 hodin a postačí na to běžná elektrická zásuvka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi e-Tron v novém hávu debutuje v Detroitu
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků