Innotech Aspiron: nový český supersport míří na Goodwood

Na letošním ročníku Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslaví svoji premiéru také sériové provedení speciálu Innotech Aspiron.

Pokud patříte k pamětníkům, nebo alespoň znalcům novodobé české automobilové výroby, jistě vám nebude jméno Innotech zcela neznámé. V katalozích z počátku devadesátých let se firma Innotech běžně prezentovala jako výrobce supersportovních automobilů Mysterro s americkými osmiválci Chevrolet. Společnost působí i dnes, ovšem během let se její práce zaměřila především na modifikace automobilů Corvette.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Upravená Corvette C6 Innotech se představila také českému publiku, a sice na brněnském Autosalonu v roce 2009. Rudě lakované kupé s motorem opatřeným kompresorem Procharger a výkonem „až 1 000 koní“ tehdy stálo na stánku firmy Construct a prezentovalo hlavně svá originální kola HRE vyrobená v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek
Innotech Corvette C6 na stánku Construct na brněnském Autosalonu v roce 2009
 

Na nadcházejícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který startuje již za několik dní, firma Innotech představí svůj model Aspiron. Jeho první nákresy jsme měli k dispozici již před třemi lety, ale vývoj byl nyní údajně dokončen a posunut až do úrovně spuštění omezené sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový model Aspiron ve společnosti Corvette a prvního vozu Innotech Mysterro

Model Innotech Aspiron je dvoumístným sportovním vozem vycházejícím z tradice závodních automobilů a určeným především těm, kteří rádi využívají volných jízd na závodních okruzích. Na první pohled si všimneme karoserie s ostrým „nosem“, jen decentně krytých předních kol, výrazného přítlačného křídla na zádi a bohatě žebrovaného krytu motoru.

Autosalony

Autosalon Brno 2009: velký přehled novinek

Ten je uložen před zadní nápravou a jde (jak jinak) o osmiválec GM LS9 s objemem 6,2 l a výkonem 506 koní (372 kW) v základním a 810 koní (596 kW) v posíleném provedení. Innotech ale slibuje také dále posílenou verzi, jež při spalování etanolu vykáže až 1 013 koní (745 kW). Převodovka je výhradně manuální šestistupňová a točivý moment motoru přenáší na zadní kola skrze diferenciál s omezenou svorností.

Ceny modelu Innotech Aspiron mají startovat na částce 115 000 Eur.

Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 146 586 km
Cena: 182 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků