Innotech Aspiron: nový český supersport míří na Goodwood

Na letošním ročníku Festivalu rychlosti v Goodwoodu oslaví svoji premiéru také sériové provedení speciálu Innotech Aspiron.

Pokud patříte k pamětníkům, nebo alespoň znalcům novodobé české automobilové výroby, jistě vám nebude jméno Innotech zcela neznámé. V katalozích z počátku devadesátých let se firma Innotech běžně prezentovala jako výrobce supersportovních automobilů Mysterro s americkými osmiválci Chevrolet. Společnost působí i dnes, ovšem během let se její práce zaměřila především na modifikace automobilů Corvette.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Upravená Corvette C6 Innotech se představila také českému publiku, a sice na brněnském Autosalonu v roce 2009. Rudě lakované kupé s motorem opatřeným kompresorem Procharger a výkonem „až 1 000 koní“ tehdy stálo na stánku firmy Construct a prezentovalo hlavně svá originální kola HRE vyrobená v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek
Innotech Corvette C6 na stánku Construct na brněnském Autosalonu v roce 2009
 

Na nadcházejícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který startuje již za několik dní, firma Innotech představí svůj model Aspiron. Jeho první nákresy jsme měli k dispozici již před třemi lety, ale vývoj byl nyní údajně dokončen a posunut až do úrovně spuštění omezené sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový model Aspiron ve společnosti Corvette a prvního vozu Innotech Mysterro

Model Innotech Aspiron je dvoumístným sportovním vozem vycházejícím z tradice závodních automobilů a určeným především těm, kteří rádi využívají volných jízd na závodních okruzích. Na první pohled si všimneme karoserie s ostrým „nosem“, jen decentně krytých předních kol, výrazného přítlačného křídla na zádi a bohatě žebrovaného krytu motoru.

Autosalon Brno 2009: velký přehled novinek

Autosalon Brno 2009: velký přehled novinek

Ten je uložen před zadní nápravou a jde (jak jinak) o osmiválec GM LS9 s objemem 6,2 l a výkonem 506 koní (372 kW) v základním a 810 koní (596 kW) v posíleném provedení. Innotech ale slibuje také dále posílenou verzi, jež při spalování etanolu vykáže až 1 013 koní (745 kW). Převodovka je výhradně manuální šestistupňová a točivý moment motoru přenáší na zadní kola skrze diferenciál s omezenou svorností.

Ceny modelu Innotech Aspiron mají startovat na částce 115 000 Eur.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků