INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Na světě je další z mnoha studií zaměřených na zkoumání délky denních cest v kontextu použití elektromobilu. O tu poslední se postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), který své snažení uzavřel konstatováním, že běžný řidič nepotřebuje elektromobil s dojezdem větším než 160 km.

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Studie proběhla v Americe a vznikla kvůli optimalizaci sítě dobíjecích stanic, přičemž obsahuje data poskytnutá více než 36 000 řidiči. Drtivá většina z nich si údajně bohatě vystačí s autem, které nabízí dojezd 135 kilometrů. Během jednoho dne se pak průměrně najede přibližně 65 kilometrů. Což tedy znamená, že ráno nemusíte mít elektromobil plně nabitý, abyste se s ním večer v klidu vrátili a ještě měli rezervu.

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Celkově studie považuje elektrická auta s dojezdem přes 160 kilometrů za zbytečná. Obecně je prý poptávka po větším dojezdu pouze kvůli falešnému pocitu stísněnosti, protože řidiči jsou v současnosti zvyklí u běžných motorů na dojezd větší než 500 km.

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Dobře si vzpomínáme na tiskové konference pořádané k uvádění různých elektromobilů a hybridů a na to, jak každá automobilka prezentovala své studie zaměřené na podobné téma, přičemž výsledek (kupodivu) vždy korespondoval s dojezdem, jaký to které auto nabízelo. Nicméně co se této poslední studie týká, dá se s ní souhlasit. Během testu VW e-up! nebyl s dojezdem problém ani v případech, kdy se s autem jezdil celý den po městě.

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Mimochodem na příští týden chystáme srovnávací test hned trojice elektromobilů, takže se na dojezd, dobíjení a další aspekty elektrických vozů opět podíváme více než důkladně.

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků