INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Na světě je další z mnoha studií zaměřených na zkoumání délky denních cest v kontextu použití elektromobilu. O tu poslední se postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), který své snažení uzavřel konstatováním, že běžný řidič nepotřebuje elektromobil s dojezdem větším než 160 km.

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Studie proběhla v Americe a vznikla kvůli optimalizaci sítě dobíjecích stanic, přičemž obsahuje data poskytnutá více než 36 000 řidiči. Drtivá většina z nich si údajně bohatě vystačí s autem, které nabízí dojezd 135 kilometrů. Během jednoho dne se pak průměrně najede přibližně 65 kilometrů. Což tedy znamená, že ráno nemusíte mít elektromobil plně nabitý, abyste se s ním večer v klidu vrátili a ještě měli rezervu.

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Celkově studie považuje elektrická auta s dojezdem přes 160 kilometrů za zbytečná. Obecně je prý poptávka po větším dojezdu pouze kvůli falešnému pocitu stísněnosti, protože řidiči jsou v současnosti zvyklí u běžných motorů na dojezd větší než 500 km.

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Dobře si vzpomínáme na tiskové konference pořádané k uvádění různých elektromobilů a hybridů a na to, jak každá automobilka prezentovala své studie zaměřené na podobné téma, přičemž výsledek (kupodivu) vždy korespondoval s dojezdem, jaký to které auto nabízelo. Nicméně co se této poslední studie týká, dá se s ní souhlasit. Během testu VW e-up! nebyl s dojezdem problém ani v případech, kdy se s autem jezdil celý den po městě.

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Mimochodem na příští týden chystáme srovnávací test hned trojice elektromobilů, takže se na dojezd, dobíjení a další aspekty elektrických vozů opět podíváme více než důkladně.

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků