INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Na světě je další z mnoha studií zaměřených na zkoumání délky denních cest v kontextu použití elektromobilu. O tu poslední se postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), který své snažení uzavřel konstatováním, že běžný řidič nepotřebuje elektromobil s dojezdem větším než 160 km.

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Studie proběhla v Americe a vznikla kvůli optimalizaci sítě dobíjecích stanic, přičemž obsahuje data poskytnutá více než 36 000 řidiči. Drtivá většina z nich si údajně bohatě vystačí s autem, které nabízí dojezd 135 kilometrů. Během jednoho dne se pak průměrně najede přibližně 65 kilometrů. Což tedy znamená, že ráno nemusíte mít elektromobil plně nabitý, abyste se s ním večer v klidu vrátili a ještě měli rezervu.

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Celkově studie považuje elektrická auta s dojezdem přes 160 kilometrů za zbytečná. Obecně je prý poptávka po větším dojezdu pouze kvůli falešnému pocitu stísněnosti, protože řidiči jsou v současnosti zvyklí u běžných motorů na dojezd větší než 500 km.

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Dobře si vzpomínáme na tiskové konference pořádané k uvádění různých elektromobilů a hybridů a na to, jak každá automobilka prezentovala své studie zaměřené na podobné téma, přičemž výsledek (kupodivu) vždy korespondoval s dojezdem, jaký to které auto nabízelo. Nicméně co se této poslední studie týká, dá se s ní souhlasit. Během testu VW e-up! nebyl s dojezdem problém ani v případech, kdy se s autem jezdil celý den po městě.

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Mimochodem na příští týden chystáme srovnávací test hned trojice elektromobilů, takže se na dojezd, dobíjení a další aspekty elektrických vozů opět podíváme více než důkladně.

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků