Infiniti zveřejnilo detaily ke svému hybridu M35h

Dnes byly potvrzeny technické specifikace a provozní charakteristiky prvního hybridního vozu značky Infiniti, nejvýkonnějšího člena luxusní modelové řady Infiniti M.

Homologované údaje potvrzují, že model Infiniti M35h je jednou z nejrychlejších a nejekologičtějších limuzín s motorem V6, a současně jej řadí mezi absolutní špičku v oboru hybridních technologií.

Vlastnosti tohoto prvního vozu s technologií Direct Response Hybrid, který bude uveden na evropský trh v průběhu jara (pozn.: v závislosti na zemi), lze charakterizovat čtyřmi čísly:

• Kombinovaný výkon benzinového motoru a elektromotoru 364 k (268 kW)
• Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy
• Emise CO2 162 g/km
• Kombinovaná spotřeba 7,0 l/100 km

Inovativní hybridní systém modelu Infiniti M35h, který využívá jeden elektromotor se dvěma spojkami, doplňuje nízký součinitel aerodynamického odporu, který je pro vozy Infiniti příznačný (hodnota Cd je pouhých 0,26), spolu s nízkou hmotností (M35h váží jen 1 830 kg, což je méně, než jeho dieselový protějšek M30d).

Nová vlajková loď značky Infiniti, která vstupuje na vysoce konkurenční evropský trh manažerských vozů, vyniká mimořádně nízkou spotřebou paliva – pouhých 5,7 l/100 km při jízdě mimo město. Tato hodnota je u téměř 5 metrů dlouhé luxusní limuzíny s maximální rychlostí 250 km/h a akcelerací srovnatelnou s mnoha sportovními vozy takřka neuvěřitelná.

Kombinace vysokého výkonu (jaký řidiči od vozu Infiniti právem očekávají) s nízkými emisemi je přímým důsledkem použití elektromotoru s výkonem 68 k (50 kW), který může vůz Infiniti M35h pohánět častěji, při vyšších rychlostech a po delší dobu, než je tomu u konkurenčních hybridních vozů běžné.

Díky systému Infiniti Direct Response Hybrid může vůz dosáhnout rychlosti až 80 km/h pouze s elektromotorem, a tedy s nulovými emisemi. Výhody hybridního pohonu se tak mohou projevit nejen v pomalém městském provozu, ale i na otevřené silnici. Testování v podmínkách skutečného světa ukázalo, že model Infiniti M35h dokáže na kombinovaných trasách využívat samostatný elektrický pohon po dobu až 50 % z celkového trvání jízdy. K dobíjení baterií se přitom využívá i energie, která by jinak byla ztracena při brzdění nebo zpomalování vozu.

I když vůz Infiniti M35h maximálně využívá tichý elektrický režim, díky systému zvukového varování chodců před blížícím se vozidlem (VSP – Approaching Vehicle Sound for Pedestrians) nepředstavuje žádné nebezpečí pro pěší a zrakově postižené osoby. Tato světově jedinečná bezpečnostní technologie, kterou je hybridní model Infiniti standardně vybaven, vydává při rychlostech do 30 km/h příjemný, nerušící zvuk s proměnným tónem a hlasitostí.

Mezi další technologické lahůdky, které byly vyvinuty speciálně pro model Infiniti M35h a které přispívají k jeho účinnosti, patří inovativní hybridní posilovač řízení (NH-EPS – Hybrid Electric Power Steering) a rekuperační brzdy. Model Infiniti M35h je vybaven benzinovým motorem V6 s objemem 3,5 l a výkonem 306 k (225 kW). Tento motor pochází ze stejné řady šestiválců jako 3,7litrový agregát modelu M37, jeho průběh točivého momentu však byl vyladěn tak, aby optimálně doplňoval elektromotor dodávající impozantních 270 Nm při pouhých 1 770 otáčkách za minutu.

Model Infiniti M35h přichází se stejně luxusním interiérem a výbavou jako jiné vozy Infiniti M a jeho zavazadlový prostor s objemem 350 litrů dokáže pojmout čtyři golfové bagy nebo dva velké kufry.

Ceny modelu Infiniti M35h budou oznámeny v blízké době.

Zdroj: Infiniti
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků