Infiniti v Evropě nadobro končí. Zaměří se na Asii, nepomohly ani emise

Po přibližně deseti letech od uvedení Infinity na evropský trh se nyní značka rozhodla starý kontinent nadobro opustit.

Oficiální české zastoupení Infiniti, tedy prémiové značky Nissanu, zaniklo v ČR již v roce 2016. Pro českého zákazníka tedy nebude kdovíjak zásadní zprávou, že Infiniti nyní oznámilo stažení svých operací z trhu Evropy. Značka přišla do regionu v roce 2008, ale ani po deseti letech se jí nepodařilo silněji zaujmout místní zákazníky.

Produkce modelů Q30 a QX30 vyráběných v továrně Nissanu v britském Sunderlandu bude ukončena již v letos v červenci. Na celkový odchod z trhu pak dojde na začátku roku 2020. Přestože ovšem rozhodnutí zasáhne většinu evropského trhu, na východě chce Infiniti stále držet alespoň částečnou podporu značky. V následujících letech se chce Infiniti více zaměřit na trh Severní Ameriky, ale hlavně také Číny a dalších zemí Asie.

Bývalý šéf Infiniti povede výrobu elektromobilů Dyson. Prototyp bude za rok

Bývalý šéf Infiniti povede výrobu elektromobilů Dyson. Prototyp bude za rok

Kromě toho, že prodejní čísla modelů Infiniti nebyla za poslední roky zrovna pozitivní (v Evropě si podle všeho značka našla jen 60.000 zákazníků), hlavním důvodem odchodu má být neudržitelnost techniky vůči současným emisním normám pro nové vozy evropského trhu.

Infiniti by tedy muselo na zdejším trhu s minimální reputací investovat velké prostředky do aktualizace pohonných ústrojí a vývoje alternativních, elektrifikovaných pohonů, aby snížila celkově produkované množství emisí ve své modelové nabídce.

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Nízký prodej modelů Q30 a QX30 byl navíc dále zasažen snižující se popularitou naftových motorů, čímž v nabídce, přesněji ve Velké Británii, zůstává nosným modelem sedan Q50, který již hybridní pohon využívá. Ani tak ale značka nevidí v pokračování na trhu Evropy žádnou budoucnost.

Dealerství Infiniti zůstanou otevřena až do začátku příštího roku. Značka chce nicméně vytvořit plán, který i po odchodu z evropského trhu zajistí v následujících letech dosavadním majitelům autorizovaný servis, řešení záruk či informace o svolávacích akcích.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků