Infiniti v Evropě nadobro končí. Zaměří se na Asii, nepomohly ani emise

Po přibližně deseti letech od uvedení Infinity na evropský trh se nyní značka rozhodla starý kontinent nadobro opustit.

Oficiální české zastoupení Infiniti, tedy prémiové značky Nissanu, zaniklo v ČR již v roce 2016. Pro českého zákazníka tedy nebude kdovíjak zásadní zprávou, že Infiniti nyní oznámilo stažení svých operací z trhu Evropy. Značka přišla do regionu v roce 2008, ale ani po deseti letech se jí nepodařilo silněji zaujmout místní zákazníky.

Produkce modelů Q30 a QX30 vyráběných v továrně Nissanu v britském Sunderlandu bude ukončena již v letos v červenci. Na celkový odchod z trhu pak dojde na začátku roku 2020. Přestože ovšem rozhodnutí zasáhne většinu evropského trhu, na východě chce Infiniti stále držet alespoň částečnou podporu značky. V následujících letech se chce Infiniti více zaměřit na trh Severní Ameriky, ale hlavně také Číny a dalších zemí Asie.

Bývalý šéf Infiniti povede výrobu elektromobilů Dyson. Prototyp bude za rok

Bývalý šéf Infiniti povede výrobu elektromobilů Dyson. Prototyp bude za rok

Kromě toho, že prodejní čísla modelů Infiniti nebyla za poslední roky zrovna pozitivní (v Evropě si podle všeho značka našla jen 60.000 zákazníků), hlavním důvodem odchodu má být neudržitelnost techniky vůči současným emisním normám pro nové vozy evropského trhu.

Infiniti by tedy muselo na zdejším trhu s minimální reputací investovat velké prostředky do aktualizace pohonných ústrojí a vývoje alternativních, elektrifikovaných pohonů, aby snížila celkově produkované množství emisí ve své modelové nabídce.

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Nízký prodej modelů Q30 a QX30 byl navíc dále zasažen snižující se popularitou naftových motorů, čímž v nabídce, přesněji ve Velké Británii, zůstává nosným modelem sedan Q50, který již hybridní pohon využívá. Ani tak ale značka nevidí v pokračování na trhu Evropy žádnou budoucnost.

Dealerství Infiniti zůstanou otevřena až do začátku příštího roku. Značka chce nicméně vytvořit plán, který i po odchodu z evropského trhu zajistí v následujících letech dosavadním majitelům autorizovaný servis, řešení záruk či informace o svolávacích akcích.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků