Infiniti Q50 dostalo nové motory a výkon přes 400 koní

Turbodiesel pokračuje bez velkých změn, ale pod kapotu se nastěhoval nový čtyřválec 2,0 l a dvě verze nového šestiválce.

Sedan Infiniti Q50 přichází pro rok 2016 s novými pohonnými jednotkami. Turbodiesel původem v Mercedesu pokračuje bez velkých změn, ale pod kapotu se nastěhoval nový čtyřválec 2,0 l na benzín a také dvě verze nového benzínového šestiválce s přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti Q50 dostalo nové motory, mezi nimi i šestiválec 3,0 l biturbo. Ten má přes 400 koní a v nabídce zastane roli sportovního modelu. Lze ho kombinovat i s pohonem 4x4

Dvoulitrový čtyřválec nabídne nejvyšší výkon 155 kW (211 k) v 5500 ot./min. a točivý moment až 350 Nm v 1500 ot./min. Šestiválec 3,0 l je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a na zadní nebo všechna kola posílá přes sedmistupňový automat výkon 224 kW (305 k) v 6400 ot./min. a točivý moment 400 Nm v 1600 až 5200 ot./min.

Test Infiniti Q50 2.2d Sport: japonský exot s Němcem v těle

Test Infiniti Q50 2.2d Sport: japonský exot s Němcem v těle

Existuje i silnější verze šestiválce, která se podívá do sportovního modelu. Ten bude konkurovat například BMW M3. Výkon motoru dosahuje na 298 kW (405 k) v 6400 ot./min. a točivý moment má hodnotu 475 Nm v 1600 až 5200 ot./min. Zajímavostí je, že turbodmychadla silnějšího šestiválce se mohou točit rychlostí až 220 000 ot./min.

K dispozici bude nadále i hybridní pohon, který se skládá z atmosférického šestiválce 3,5 l a 50kW elektromotoru. Celkový výkon hybridní soustavy je až 265 kW (360 koní).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rozšířila se také komfortní a bezpečnostní výbava, nový je podvozek i řízení. V nabídce zůstává hybridní systém. Všechny modely mají sedmistupňový automat

Infiniti Q50 dostalo také nové řízení s proměnným účinkem a adaptivním posilovačem. Automobilka tvrdí, že má lepší odezvu a poskytuje lepší pocit z řízení. Nového nastavení se dočkal i podvozek, nové jsou stabilizátory a k dispozici jsou za příplatek i adaptivní tlumiče.

Rozšířila se i výbava, a to jak komfortní, tak i bezpečnostní. Vedle hlídání mrtvých úhlů dostanete asistent pro udržení v pruhu, 360° kameru s detekcí překážek, hlídání přijíždějícího auta (pokud například vyjíždíte z parkovacího stání), adaptivní tempomat a spoustu dalšího.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků