Infiniti Q45 - japonské BMW

Značka Infiniti mířila hned od počátku vysoko, když se rozhodla, že se postaví BMW. Luxusní sedan Q45 měl být její hlavní zbraní

S první luxusní divizí přišla v USA na trh Honda (Acura), skutečný útok na evropské a americké luxusní značky následoval až s divizemi Lexus (Toyota) a Infiniti (Nissan).
Zatímco Lexus zacílil na Mercedes-Benz, vzala si značka Infiniti na mušku BMW.

Vlajkovou lodí značky Infiniti při jejím debutu v roce 1989 se stal luxusní osmiválcový sedan Q45 nabitý špičkovou technikou. Vozy Infiniti Q45 se vyráběly až do roku 2006 ve třech generacích, ale nejzajímavější a nejosobitější z nich je původní konstrukce z let 1989 až 1996 s interním označením G50.

V Japonsku byly k dispozici také varianty s prodlouženým rozvorem včetně reprezentační limuzíny Nissan President (HG50) postavené na technickém základu Infiniti Q45. Nissan President byl v roce 1993 prvním vozem vybaveným čelním airbagem pro cestující na zadních sedadlech.

Pokroková technika

První Infiniti Q45 zaujalo svou dynamikou a jízdními vlastnostmi. Zážehový osmiválec poskytoval ze zdvihového objemu 4,5 litru nejvyšší výkon 206 kW (280 k), který na zadní kola přenášela čtyřstupňová samočinná převodovka.

Podvozek se mohl pochlubit náročnou konstrukcí s víceprvkovou přední i zadní nápravou a samosvorným zadním diferenciálem s viskózní spojkou.

Některé modely byly vybaveny dokonce řízením všech kol HICAS a plně aktivním odpružením.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Postupný odklon od sportovního zaměření

Posádku rozmazloval luxusní interiér s koženým čalouněním, audiosystémem Bose, elektricky nastavitelnými sedadly vpředu s pamětí, elektricky nastavitelným volantem, elektronicky řízenou klimatizací a celou řadou dalších prvků. Modely pro japonský trh měly ještě bohatší výbavu, kterou značka Infiniti svým severoamerickým zákazníkům nedopřávala.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 1994 následoval facelift, který přinesl klasickou masku chladiče místo původní uzavřené přídě, jež nebyla mnohými potenciálními zákazníky považována za dostatečně důstojnou pro luxusní automobil.

I to byl jeden z důvodů, proč Infiniti Q45 – byť technicky zajímavější – mohlo jen tiše závidět prodejní úspěchy svému rivalovi od Toyoty (Lexus LS). Reakcí bylo zaměření druhé generace vozů Infiniti Q45 představené pro modelový rok 1997 především na komfort, ale to už je jiná historie.

Klepněte pro větší obrázek

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků