Infiniti Q45 - japonské BMW

Značka Infiniti mířila hned od počátku vysoko, když se rozhodla, že se postaví BMW. Luxusní sedan Q45 měl být její hlavní zbraní

S první luxusní divizí přišla v USA na trh Honda (Acura), skutečný útok na evropské a americké luxusní značky následoval až s divizemi Lexus (Toyota) a Infiniti (Nissan).
Zatímco Lexus zacílil na Mercedes-Benz, vzala si značka Infiniti na mušku BMW.

Vlajkovou lodí značky Infiniti při jejím debutu v roce 1989 se stal luxusní osmiválcový sedan Q45 nabitý špičkovou technikou. Vozy Infiniti Q45 se vyráběly až do roku 2006 ve třech generacích, ale nejzajímavější a nejosobitější z nich je původní konstrukce z let 1989 až 1996 s interním označením G50.

V Japonsku byly k dispozici také varianty s prodlouženým rozvorem včetně reprezentační limuzíny Nissan President (HG50) postavené na technickém základu Infiniti Q45. Nissan President byl v roce 1993 prvním vozem vybaveným čelním airbagem pro cestující na zadních sedadlech.

Pokroková technika

První Infiniti Q45 zaujalo svou dynamikou a jízdními vlastnostmi. Zážehový osmiválec poskytoval ze zdvihového objemu 4,5 litru nejvyšší výkon 206 kW (280 k), který na zadní kola přenášela čtyřstupňová samočinná převodovka.

Podvozek se mohl pochlubit náročnou konstrukcí s víceprvkovou přední i zadní nápravou a samosvorným zadním diferenciálem s viskózní spojkou.

Některé modely byly vybaveny dokonce řízením všech kol HICAS a plně aktivním odpružením.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Postupný odklon od sportovního zaměření

Posádku rozmazloval luxusní interiér s koženým čalouněním, audiosystémem Bose, elektricky nastavitelnými sedadly vpředu s pamětí, elektricky nastavitelným volantem, elektronicky řízenou klimatizací a celou řadou dalších prvků. Modely pro japonský trh měly ještě bohatší výbavu, kterou značka Infiniti svým severoamerickým zákazníkům nedopřávala.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 1994 následoval facelift, který přinesl klasickou masku chladiče místo původní uzavřené přídě, jež nebyla mnohými potenciálními zákazníky považována za dostatečně důstojnou pro luxusní automobil.

I to byl jeden z důvodů, proč Infiniti Q45 – byť technicky zajímavější – mohlo jen tiše závidět prodejní úspěchy svému rivalovi od Toyoty (Lexus LS). Reakcí bylo zaměření druhé generace vozů Infiniti Q45 představené pro modelový rok 1997 především na komfort, ale to už je jiná historie.

Klepněte pro větší obrázek

 

bazar

BMW 3 3
Rok výroby: 2009
Stav: 163 670 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2005
Stav: 169 835 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 175 176 km
Cena: 220 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2007
Stav: 169 020 km
Cena: 170 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 52 881 km
Cena: 350 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 199 530 km
Cena: 410 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků