Infiniti Q45 - japonské BMW

Značka Infiniti mířila hned od počátku vysoko, když se rozhodla, že se postaví BMW. Luxusní sedan Q45 měl být její hlavní zbraní

S první luxusní divizí přišla v USA na trh Honda (Acura), skutečný útok na evropské a americké luxusní značky následoval až s divizemi Lexus (Toyota) a Infiniti (Nissan).
Zatímco Lexus zacílil na Mercedes-Benz, vzala si značka Infiniti na mušku BMW.

Vlajkovou lodí značky Infiniti při jejím debutu v roce 1989 se stal luxusní osmiválcový sedan Q45 nabitý špičkovou technikou. Vozy Infiniti Q45 se vyráběly až do roku 2006 ve třech generacích, ale nejzajímavější a nejosobitější z nich je původní konstrukce z let 1989 až 1996 s interním označením G50.

V Japonsku byly k dispozici také varianty s prodlouženým rozvorem včetně reprezentační limuzíny Nissan President (HG50) postavené na technickém základu Infiniti Q45. Nissan President byl v roce 1993 prvním vozem vybaveným čelním airbagem pro cestující na zadních sedadlech.

Pokroková technika

První Infiniti Q45 zaujalo svou dynamikou a jízdními vlastnostmi. Zážehový osmiválec poskytoval ze zdvihového objemu 4,5 litru nejvyšší výkon 206 kW (280 k), který na zadní kola přenášela čtyřstupňová samočinná převodovka.

Podvozek se mohl pochlubit náročnou konstrukcí s víceprvkovou přední i zadní nápravou a samosvorným zadním diferenciálem s viskózní spojkou.

Některé modely byly vybaveny dokonce řízením všech kol HICAS a plně aktivním odpružením.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Postupný odklon od sportovního zaměření

Posádku rozmazloval luxusní interiér s koženým čalouněním, audiosystémem Bose, elektricky nastavitelnými sedadly vpředu s pamětí, elektricky nastavitelným volantem, elektronicky řízenou klimatizací a celou řadou dalších prvků. Modely pro japonský trh měly ještě bohatší výbavu, kterou značka Infiniti svým severoamerickým zákazníkům nedopřávala.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 1994 následoval facelift, který přinesl klasickou masku chladiče místo původní uzavřené přídě, jež nebyla mnohými potenciálními zákazníky považována za dostatečně důstojnou pro luxusní automobil.

I to byl jeden z důvodů, proč Infiniti Q45 – byť technicky zajímavější – mohlo jen tiše závidět prodejní úspěchy svému rivalovi od Toyoty (Lexus LS). Reakcí bylo zaměření druhé generace vozů Infiniti Q45 představené pro modelový rok 1997 především na komfort, ale to už je jiná historie.

Klepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků